SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Meent op Chic

6215 Views 46 Replies 29 Participants Last post by  Kruimel
Bron: Telegraaf

Meent op chic
Rotterdam krijgt ’eigen’ PC Hooftstraat
door Dennis Naaktgeboren

Hippe winkeliers en ondernemers staan in de rij om zich op de Meent te vestigen. De Rotterdamse winkelstraat ontwikkelt zich in rap tempo tot een flaneerroute van internationale allure met een gevarieerd aanbod aan bars, restaurants en kledingwinkels. Vastgoedbedrijven en makelaars slaan de handen ineen om lege panden snel gevuld te krijgen, waarbij uitzendbureaus en kantoren zo veel mogelijk op andere locaties worden ondergebracht. De Meent begint een trendy straat te worden voor mensen tussen de 20 en 45 jaar”, aldus Rogier van den Dol van Van Herk Vastgoed. „Daar proberen we het winkelbestand op af te stemmen.”

» lees verder
See less See more
1 - 20 of 47 Posts
^^

Die verandering is inderdaad al duidelijk te zien. Erg drukke straat ook.
^ post tip: in plaats van de voorganger geheel te quoten is een ^ of @ symbool wat leesbaarder. Alvast bedankt. :cool:
Zag dat de Hofdame om de hoek al bewoond wordt - als iedereen daar in z'n stekje zit (500 woningen was het toch?) wordt het alleen maar beter lijkt me.
en ik hoorde dat er plannen zijn om de meent autovrij te maken.
Autovrij, goed idee! Het autoverkeer is nu het grootste struikelblok in de Meent vind ik.
Autoverkeer geeft die straat ook wel een prettige beweging die ook wel hoort bij Rotterdam.
Rotterdam heeft niet de smalle straatjes die je wel in steden met een historische binnenstad vindt, daarom zal het autoluw maken van straten in Rotterdam vooral leiden tot leegte. Auto's horen bij Rotterdam...
Vreemd bericht met in de kop 'Rotterdam krijgt ’eigen’ PC Hooftstraat' om vervolgend van de gebiedsmanager (wtf is dat?) te vernemen dat die vergelijking niet klopt.
Het autoverkeer daar weghalen is echt een slecht idee! Doe eerder wat aan het parkeren op de straat in de kleinere straten in dat gebied. Oversteken op de Meent is echt lastig nu, maar dat geeft het juist op een vreemde manier een grootstedelijke drukte.
Ik vind het met die drukte van het autoverkeer nog wel meevallen eerlijk gezegd. Het ligt in het centrum, daar is het altijd druk. Dat is op de meent niet anders, maar als je lekker op z'n Rotterdams oversteekt (dat wil zeggen: auto's stoppen toch wel als ik het zebrapad op loop :tongue3: ) dan is er niks aan de hand. :)
See less See more
^ post tip: in plaats van de voorganger geheel te quoten is een ^ of @ symbool wat leesbaarder. Alvast bedankt. :cool:
Mee eens, het is zo overbodig! ;)

Over de Meent gesproken. Als je goed kijkt, zie je ook dure auto's, dat viel me een paar weken gelden op. En ik bedoel niet normale dure auto's maar hele dure.
See less See more
En voor de mensen die goedkoop uit willen zijn, is er de markt. Op dinsdag en zaterdag te bereiken via de Meent.

@Sint Clara: die 2 dure auto's zijn waarschijnlijk van de 2 eigenaren die daar alle horeca in handen hebben.
@Nieuwe: Het waren er zeker 3. ;) Misschien een kennis? :)
Rotterdam kompt er wel...Snap alleen niet het altijd voorbeelden nemen van een andere stad.., nu weer PC Hooftstraat. Klinkt fantasieloos en altijd tweede rang.
Dat vind ik ook. Rotterdam heeft zijn eigen charmes en moet zichzelf op een geheel eigen wijze ontwikkelen:)
De kop had ook eigenlijk moeten zijn: "Amsterdam krijgt eigen Meent"
Waar ligt de straat de Meent in Rotterdam? Ik heb geen enkele voorstelling van deze straat, moet ik denken aan oude panden van voor de jaren '40 als de PC?
Een verdwaalde vrouw vroeg mij in oktober naar deze straat, jammer genoeg kon ik haar niet helpen.
de Meent...

heel af en toe is Microsoft je vriend... en natuurlijk wat Photoshop kunsten...

en de Meent loopt nog verder door naar het oosten (omhoog)

See less See more
1 - 20 of 47 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.