SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Montevideo (8)

71363 Views 498 Replies 101 Participants Last post by  Dr. Dubai
Vervolg van deze discussie
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 499 Posts
@ Nexxd Ha is niet te hopen!;)
@Nexxd: mooie downdate

Het spectaculairste hebben we gehad; zou dit de laatste Monti-thread worden?
Quote:
'Maandag 21 maart 2005 om 9.49 uur is de M op Montevideo geplaatst, het hoogste gebouw van Nederland. (...) Francine Houben zal de exacte hoogte van Montevideo bekend maken en het verhaal achter de M vertellen.
Deze onthulling vd bouwhoogte is ook het officiële persmoment van de 'M'.
9.49?!?!?! ik kwam om 9.59 langs rijnhaven en 2 minuten later liep ik vanaf Wilh.plein richting school!! Griepzooi!
Ik heb net een filmpje gemaakt, te groot om te posten helaas.
mabit said:
natuurlijk is het mogelijk om dmv sleepcontacten ronddraaiende objecten van stroom te voorzien, maar dit object is zo der mate groot dat je niet aan 1 500W bouwlampje genoeg hebt. Kortom het moet vanaf een afstandje belicht worden. Hetgeen echter weer wordt bemoeilijkt door het feit dat de M ronddraait.
Nou er zijn wel sleepringen die grotere vermogens door geven dus dat is het probleem niet (wat voor vermogen denk je trouwens dat die bouwkraan heeft?)

Buiten dat zijn er moderne technieken (bijv LED's) die bij een zelfde lichtopbrengst minder vermogen nodig hebben Bijv spaarlampjes :)

Djoez said:
Kunnen ze die M ook vastzetten als het stormt? (windkracht 10 of meer)
wees blij als dat kan want dan draaid hij automatich met de wind mee zodat hij het minste windweerstand heeft, net als een kraan, en heb je minder kans dat hij er af waaid
In de hoogstraat hangt een poster waarin staat dat hij 151+ meter wordt en dat iedereen uitgenodigd wordt om de 31e te komen vieren.
^^ Het is dan "is" en niet meer "wordt", natuurlijk. Ligt voor de hand dat Montevideo dan ook nèt 151.35+ is en we nu dus stiekem en onverwacht een nieuwe hoogste van Nederland hebben.

http://www.mecanoo.com/html_project.php?PKY_OBJECTOID=110&taal=EN&ILL=1

On the south side of the Wilhelmina Pier in Rotterdam rises the 151.5-metre-high skyscraper Montevideo, for the time being the highest residential and office tower block in the Netherlands.
Mecanoo kan het weten, toch?

:banana: :banana2:
ja ik ben bang dat we opeens een nieuwe toren op nummer 1 hebben staan :p
Voor wat het waard is..

Hoogste woontoren van Nederland bereikt toppunt

In Rotterdam is deze week een grote ‘M’ op de telescopische glazenwasinstallatie van torencomplex Montevideo geplaatst. Hiermee is de toren op de Kop van Zuid, ontworpen door Francine Houben van Mecanoo Architecten, op hoogte gekomen (151,50 meter).

De hoogste woontoren van Nederland wordt een multifunctionele wolkenkrabber die, naast aan vier type woningen, ook onderdak biedt aan 6.000 vierkante meter kantoorruimte, 1.800 vierkante meter aan winkels en horeca en een ondergrondse parkeergarage. Wie wil resideren in deze luxe toren, waar de hondenoppas, butler of klusjesman met een druk op de knop kunnen worden ingeschakeld, moet rekening houden met een koopsom die kan oplopen tot 1,2 miljoen euro. Voor dat bedrag heb je dan wel een appartement van 460 vierkante meter met fenomenaal uitzicht over de hele regio en met een eigen zwembad op het dak van het gebouw.

Bron: www.zibb.nl / 22-03-2005
See less See more
2
hij is wel een bescheiden 1e dan.
Hele mooie updates, kom net van de sites in Eindhoven maar daar schiet het niet zo op.....gelukkig is er nog een stad waar gewerkt wordt.......geen woorden maar daden, niet voor niets op zuid. Ze hadden er net zo goed een grote dikke vette, al dan niet verlichte, maar wel ronddraaiende F op kunnen zetten. Daar kun je dan weer een heleboel kanten mee uit!
Op de website van Mecanoo stond afgelopen vrijdag dus een persbericht (die snel werd verwijderd) waarin een hoogte van 152,288 meter (of zoiets) werd genoemd, in ieder geval 152+. :)
het moeteensimpel rekensommetje zijn.
wat ik me herinner is 3,29 meter per laag.
behalve de tussen lagen.
wta me opvalt is dat het 45 lagen zijn en 3 zogeheten tussen lagen.
1 in de onderbouw de brede baksteenrand.
de tussenlaag op de 28ste en de tussenlaag op het dak.
heeft iemand de maten van de tussenlagen???
stel de tussenlagen op ca 2 meter heb ik een lengte van 145,08 voor het gebouw en kom ik met de 8 meter M op ca 153 meter.
mmm heeft iemand die maten nu wil ik het weten.
op die mecano site stond inderdaad 152,882 m maar hoe reeel is dit.
Word een glazenwas installatie megenomen in de dak maat of niet?
:bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
See less See more
Als die M in de hoogte wordt meegenomen dan vind ik dat een antenne nog meer recht heeft om bij de hoogte te worden geteld. Een antenne heeft namelijk nog een functie.

Een hoop gelul in de rondte eigenlijk, ik vind de hoogste bruikbare verdieping een stuk relevanter!
mee eens allen dan zou de hoftoren ineens ver in de top 20 dalen. :cheers:
Wat een gezeur om de hoogte, feit is dat er een 'world class' toren staat! Of het nu wel of niet de hoogste is, het is iig de mooiste!
1 - 20 of 499 Posts
Status
Not open for further replies.