Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 41 Posts

·
Registered
35,095 Posts
^^ Weer een project in het polsgebied van Katendrecht erbij. Dat gebied is in 10 jaar straks totaal getransformeerd en enorm opgewaardeerd.

·
Registered
2,981 Posts
Ja, dit gebied is wel booming. Jammer dat de variëteit in hoogtes wel laag is. Het is allemaal zo rond de 50-60 meter, en met de wat plompe verschijningsvormen doet de vorm mij denken aan de Bijlmerbajes.

·
Registered
714 Posts
Ja, dit gebied is wel booming. Jammer dat de variëteit in hoogtes wel laag is. Het is allemaal zo rond de 50-60 meter, en met de wat plompe verschijningsvormen doet de vorm mij denken aan de Bijlmerbajes.

Op de Jumbolocatie wordt de hoogte bijna 90 meter, dus enige variatie is er wel. Ik vind het verder wel mooi dat alles hier echt massa krijgt.

·
Martijn1
4,240 Posts
Laatst nog weleens op Katendrecht geweest? Het bestond, voordat deze ontwikkelingen van nieuwe woningbouw vorm kregen, vooral uit verpauperde ouwe meuk aan vergane havenglorie, gemixt met zeer slecht onderhouden woningen met stadvernieling als sausje. Nu, na enkele jaren van nieuwbouw, zijn complete nieuwe stroken wijken neergezet, met zeer diverse uitstraling. En aan de ingang van de Kaap worden nu diverse appartementen complexen gebouwd. Nu nog die ouwe meuk weg met die discutabele garages en het feest is compleet. En jij wilt een dorpskarakter in een bruisend nieuw en oud stadsdeel? Het is verdorie geen Vreewijk.

·
Registered
339 Posts
^^ Ik denk juist dat de nieuwbouw het dorpse daar heeft versterkt. Sterker nog: door er hoofdzakelijk alleen maar woningen te bouwen zie ik, behalve voor Tattoo Bob en het SS (en misschien de FFF), geen reden voor anderen om naar dat dorp te gaan.

·
Crooswijkert
5,821 Posts
^^ Ik denk juist dat de nieuwbouw het dorpse daar heeft versterkt. Sterker nog: door er hoofdzakelijk alleen maar woningen te bouwen zie ik, behalve voor Tattoo Bob en het SS (en misschien de FFF), geen reden voor anderen om naar dat dorp te gaan.

Deliplein staat vol met leuke tentjes, je hebt de ontzettend succesvolle FFF en binnenkort ook nog eens de compleet verbouwde Fenixloods. Ik begrijp niet waarom je op Katendrecht niet een kijkje zou willen nemen?

·
Registered
339 Posts
Zijn het nu drie galerij flats of is het plaatje vertekend?
  • Hoogte: 3x 16 verdiepingen
  • Functies: 300 appartementen, commerciële ruimte en een ondergrondse parkeergarage
Drie flats dus, met de laagbouw die je overal ziet. Mogen ze snel innovatiever mee zijn.
Waarom gooi je bij deze toren de ruimte tussen de flats niet dicht: een kap van staal en glas. Meteen een mooi contrast tegen de Fenixlofts.

1 - 20 of 41 Posts