Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 22 Posts

·
Registered
370 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Vrijdag 1 Juni moest ik van half 9 tot half 10 naar school en dan weer om kwart voor 3. Het was ook nog eens schitterend weer, tijd zat dus om op een terrasje te gaan zitten. Maar nee!! Ik had toevallig mijn fototoestel bij me, dus ben aan een flinke wandeling begonnen om een aantal updates te maken van de bouwprojecten in de stad. En nu ik toch bezig was dacht ik: “dan kan ik net zo goed ook meteen een mooie deel van Rotterdam op de plaat zetten”. Maarja de foto’s van de Delfse Poort en het Weena kennen we nu inmiddels wel (niet dat zulke foto’s ooit gaan vervelen, want ze blijven schitterend natuurlijk). Ik heb dit deel van de stad dus maar overgeslagen, want ben uiteindelijk toch maar bij het stadhuisplein geëindigd met een heerlijk koud en verkoelend biertje.

1.

2.

3.

4.
De in en uitgang van de Maastunnel

5.

6.

7.

8.
Ook Rotterdam heeft een aardig stadspark

9.

10.

11.
De Veerhaven

12.

13.
De openstaande Erasmusbrug

14.
Hoe heette die man nou ook alweer…..??

15.
Hier kijkt hij in ieder geval naar, aardig uitzicht als je het mij vraagt!

16.

17.
Het oude politiebureau van de zeehavenpolitie

18.

19.

20.

21.
Een souvenirshop onder de brug

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.
Strand aan de Maas

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.

38.

39.
De Rotte, waar het allemaal begonnen is.

40.

41.
En als laatste de man die heel belangrijk is geweest voor de stad.

·
Registered
2,444 Posts
Leuke serie, veel onbekende plaatjes. Inderdaad leuker dan de zoveelste Wilhelminapier en Weena-shoot.

·
Registered
7,022 Posts
Rotterdam is over het algemeen gesproken vaak standaard vastgelegd hier op dit forum.
Terwijl ook ik zat plekken ken, al is het lang niet zoveel als een echte Rotterdammer, die behoorlijk fraai en verassend kunnen zijn.
Maar toch zie je steeds dezelfde foto's van telkens weer dezelfde lokatie's/standpunten.

Nu eens een keer niet, en echt mijn COMPLIMENTEN :).
Je laat de standpunten precies zo zien zoals ik ze zelf graag beleef, en ook ervaar :eek:kay: :eek:kay:
Apollyon kan dit ook heel goed.
Dit is toch wel 1 van de uniekere serie's van de laatste tijd vanuit Rotterdam .............

·
Annoying member
6,973 Posts
Toch jammer dat er niet meer gebouwen in Rotterdam zijn die een uitstraling a la Veerhaven hebben, dat had nog net dat extra beetje kunnen toevoegen.

·
Registered
1,549 Posts
Oei ik d8 dat die vent Erasmus was!!!
Maargoed dat ik niet gegokt heb dan maar mooie foto's en zeker van n andere kant gezien...

·
Registered
7,022 Posts
Zou toch nog even aangeven welke foto's helemaal mijn lof krijgen, dat zijn : 25, 32 en 34 !!

Foto 25 : (Noord)Amerika en Zuid-Amerika in 1 oogwenk !!
Foto 32 : Hier staan in mijn ogen toch 2 van Rotterdamse mooiste (woon)torens, de foto is ook zeer fraai genomen met de boot op de voorgrond.
Foto 34 : Geeft echt het Wereldstad gevoel weer, vooral de mooie brug detailering op de voorgrond draagt daar aan bij :).

·
Bas
14,551 Posts
Ben ik nou Rotterdammer of niet? Erasmus staat op de zaterdagse postzegelmarkt op het Grote Kerkplein, zoals dat daar heet. Dit pleintje ligt tussen de Delftse Vaart en de St Laurenskerk, grofweg tussen Meent en Hoogstraat. De Pannekoekstraat ligt in de oksel van de Mariniersweg, aan de andere zijde van de Binnenrottemarkt.

Verder: Mooie afwisselende foto`s, weer eens vanuit een andere hoek. Rotterdam heeft zoveel te bieden.:)

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Ben ik nou Rotterdammer of niet? Erasmus staat op de zaterdagse postzegelmarkt op het Grote Kerkplein, zoals dat daar heet. Dit pleintje ligt tussen de Delftse Vaart en de St Laurenskerk, grofweg tussen Meent en Hoogstraat. De Pannekoekstraat ligt in de oksel van de Mariniersweg, aan de andere zijde van de Binnenrottemarkt.

Verder: Mooie afwisselende foto`s, weer eens vanuit een andere hoek. Rotterdam heeft zoveel te bieden.:)
Nee foutje, ik bedoelde idd geen pannenkoekstraat, das idd aan de andere kant juist. Ik bedoelde juist niet die kant op van het plein waar de markt staat, maar de andere kant op (grotekerkplein dus). Ik kom ff niet op de naam van dat straatje.

Ik wilde juist aangeven niet op het plein van de markt maar het andere plein :nuts:

1 - 20 of 22 Posts