SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Nieuwbouw Kleiweg | De Minstreel

6317 Views 25 Replies 16 Participants Last post by  Topaas
In het Kleiwegkwartier (Hillegersberg) vinden we twee kleinere projecten vlak bij elkaar

1 - 20 of 26 Posts
Uitbreiding AH Kleiweg

07-07:

1.

2.

3.
Wat is die minstreel lekker ingepast zeg. Enige gebouw met een plat dak en een rare 1,5 hoge begane grond. :eek:hno:
Inderdaad Eric, als je een voorbeeld zoekt van slechte analyse van de omgeving dan scoort deze 10 op een schaal van 10. Die plint kan echt niet maar ook de verdiepingshoogtes, de schaal van de gevelverdeling, alles echt alles is verkeerd. Bizar gewoon.
Bij die ministreel heb ik in 2006/2007 nog gewerkt aan een voorganger van dit ontwerp. (stedenbouwkundige randvoorwaarden). Maar het is er niet beter op geworden, wat een rampenplan... Als je dan toch zo een ondergrondse parkeerbak maakt, werk het dan mooi weg en geef die onderste appartementen een voordeur met een trappetje omhoog. Dat ziet het er allemaal gelijk stukken vriendelijker uit!
Drama plint.
Dit verkankert de hele straat.

En je had hier ook best wat hoger kunnen en moeten bouwen op deze hoek.
^^ Niet zo vloeken met een kerk aan de andere kant van de straat.

Ik ben bang dat omdat de Minstreelstraat voor het grootste gedeelte al een non-plint heeft dat ze dit voor het gemak hebben doorgetrokken. In dit opzicht hebben ze de directe omgeving juist iets te goed geanalyseerd.
Bij die ministreel heb ik in 2006/2007 nog gewerkt aan een voorganger van dit ontwerp.
En ik heb de ruimtelijke onderbouwing voor die AH geschreven.
En daar stond zeker in: `Past uitstekend in een saaie, eentonige dorps aandoende omgeving, waar middeninkomens de boventoon voeren` etc. bla bla. Want dorps is de omgeving Kleiweg zeker, iedereen kent elkaar daar, denk ik. Ik vind overigens de uitwerking nog niet eens zo slecht, architectonisch gezien hoef je daar ook geen hoogstandjes te verwachten, het is immers een normale buitenwijk van Rotterdam, maar dan gelegen in een gebied met veel dorpen er vlak bij.
Iets dergelijks ja.
^^ Maar dat gebouwtje is ook wel ok. :)
De Minstreel

22-10:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Uitbreiding AH Kleiweg

7.

8.

9.

10.
kijk, eindelijk iemand die begrijpt dat als er boeidelen bestaan van bijna 6 meter, dat je die dan ook kan toepassen.

verder schiet mijn oog steeds weer naar dat kleine driehoeksraampje, dat lijkt wel met aandacht te zijn ontworpen.
de rest is niet spannend maar wel passend.
Netjes, wel beetje laag. :)
^^Dat kun je wel zeggen ja. De buuurman telt evenveel verdiepingen en is zo op het oog een meter hoger.
Uitbreiding AH Kleiweg

30-04:

1.

Minstreelstraat

2.

3.

4.
Eerste wat in mij opkomt is vooral, waarom dit en hoe is dit mogelijk?
Die flat, mwah... maar die blinde, bruine muur.... Echt waar?? :puke:

@Topaas. Bedankt voor de foto's.. :)
Weer een plint van ongekend topniveau!
1 - 20 of 26 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.