287 Posts
Toevallig lees ik je bericht. Dat ontwerp was van forumlid Euromaster. Ik heb toen een bericht gestuurd. Dit was de reactie. Ik heb vandaag even een reactie nagestuurd om te vragen hoe het nu gaat.Het artikel komt overeen met mijn eigen ervaring als toerist. Mijn Amerikaanse vrienden die ik een paar keer heb meegnomen naar de Markthal vinden het fantastisch. Maar als we bij 10 standjes al ons eten gekocht hebben, kun je eigenlijk nergens zitten, behalve buiten op de stoep als het mooi weer is. Maar dan heb je uitzicht op een stenen vlakte.
Wat wellicht zou kunnen werken het toekomstige pleintje tussen de Markthal en Rotta Nova te gebruiken als terras voor algemeen gebruik. Overkap het, maak het warm in de 10 wintermaanden die Nederland rijk is, en je hebt direct een goede link met Rotta Nova, waar ik vermoed/hoop dat ook een food court achtig iets onder komt.
PS: Iemand had ooit een photoshop gemaakt van een parkje voor de Markthal op de Binnnrotte, en iemand anders had dat gestuurd naar de wethouder. Is daar ooit een reactie op gekomen? Dat was namelijk echt een goed plan. (Sorry, ik weet niet meer wie dat plan bedacht had).
"Beste heer Bok, beste Guus,
Hierbij ontvangt u een reactie op uw e-mailbericht van 15 september over het toevoegen van extra groen in de omgeving van de Markthal. Uw bericht is pas vandaag bij de juiste afdeling binnen gekomen. Hiervoor bied ik u mijn excuses aan voor de wellicht late beantwoording van uw bericht.
De gemeente waardeert uw belangstelling voor de stad Rotterdam zeer, waarvoor hartelijk dank. Op dit moment is een projectteam bezig met een inventarisatie welke locaties eventueel in aanmerking komen voor het toevoegen van extra groen in de omgeving van de Markthal en RottaNova. Als gemeente hebben we te maken met veel stakeholders, waaronder de buitenmarkt. Hierbij geldt dat alle belangen zorgvuldig moeten worden afgewogen voordat er een besluit door het bestuur kan worden genomen. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer dit besluit zal worden genomen. Nadat een besluit over het toevoegen van extra groen genomen is, kan het ontwerptraject opgestart worden.
Mocht u naar aanleiding van mijn bovenstaande reactie nog vragen hebben, dan verneem ik dat graag.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wens u nog een prettige dag toe.
Met vriendelijke groet,
Frank Kampshoff
Secretaris
Gemeente Rotterdam
Stadsontwikkeling
Projectmanagementbureau
De Rotterdam, Wilhelminakade 179
Postbus 6575 3002 AN Rotterdam
Website www.rotterdam.nl