SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Moderator
15,252 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Rotterdam kent een aantal bekende attracties zoals Blijdorp, Spido, Euromast, de ss Rotterdam en Miniworld Rotterdam.

Minder bekend zal het Plaswijckpark zijn. Toch is het een charmante attractie. Drect aan de Bergseplassen gelegen vinden we dit park.

Het park is opgedeeld in drie delen, Wandelwijck, Dierenwijck en Speelwijck. Je kan ook een rondvaart maken op de Bergse plassen. Helaas is de uitkijktoren dicht. Momenteel wordt gebouwd aan een overdekte speelvoorziening zodat het park ook in de winter en bij slecht weer iets te bieden heeft aan bezoekers.

Alle foto's 30-06:

1. De loopbrug naar het park

2. Entree (foto gemaakt bij het verlaten van het park, vandaar dat er "gesloten" staat)

3. Waterfietsen

4. Speelwijck kent veel glijbanen, klautertoestellen, heuveltjes met tunnels etc.

5.

6.

7. Een grote verkeerstuin

8. Wandelen doe je in de Engelse tuin.

9.

10. Dierenwijck is een kleine dierentuin.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17. Een grote kinderboerderij

18. Je kan de geiten voeren

19.

20.

21.

22. De apenspeeltuin

23.

24. Pas op, de apen kunnen je spullen afpaken :)

25.

26.

27.

28. Uilenburcht

29.

30. Boemeltrein

31. Nieuwbouw

32.

33. Nog meer speeltuin

34. Nog een keer de nieuwbouw

35. Kabouterpad

36.

37.

38. En na het waarschuwen van alle kabouters voor de naderende boswachter was het sluitingstijd en moesten we naar huis

·
Registered
34,675 Posts
^^ Leuke reportage. Als klein kind ben ik hier ook een paar keer geweest, maar de laatste keer is ruim 30 jaar geleden. Dan is dus heel leuk om via deze plaatjes weer eens iets van het Plaswijckpark te zien. :)

·
Bas
14,409 Posts
Geweldige serie, laat zien dat Rotterdam ook een zeer kindvriendelijke kant heeft. Da`s maar goed ook, want die moeten altijd vermaakt worden en het valt mij op dat Rotterdam daarin ook helemaal niet onder doet voor andere plaatsen, en zeker niet voor het platteland.
Ik ben er wel eens aan langs gereden, het Plaswijckpark, dacht dat het een soort kinderboerderij was, maar het blijkt toch wel iets meer te zijn. Een prima plekje om enkele uren lekker onbezorgd door te brengen....

·
Registered
497 Posts
Een van de verborgen pareltjes. Het is zo ontzettend jammer dat het Van der Valk restaurant aan de plas is gesloten.

·
Registered
219 Posts
Geweldige serie, laat zien dat Rotterdam ook een zeer kindvriendelijke kant heeft. Da`s maar goed ook, want die moeten altijd vermaakt worden en het valt mij op dat Rotterdam daarin ook helemaal niet onder doet voor andere plaatsen, en zeker niet voor het platteland.
Tja heeft iemand dat ooit beweerd dan?
Ook voor ons Delftenaren was de blijdorppas als kind vaste kost. En als kind zou je Blijdorp echt niet ruilen voor het Rijksmuseum hoor ;)

1 - 8 of 8 Posts