SkyscraperCity banner

2961 - 2980 of 3026 Posts

·
Registered
2,722 Posts
Ben ik de enige die de opbouw op de Schiedamse Vest 89 niet per se nodig vind? Is nu een prachtig karakteristiek pand met het kleine opbouwtje erop. Hoop niet dat dat verdwijnt.

·
Registered
3,442 Posts
4.2 Schiedamse Vest 89, Centrum (1e commissiebespreking) (rijksmonument) (15 min) 12:20
Omschrijving: Opbouw
Ontwerp: DSA B.V.
Dossier: OLO 4815881 (conceptaanvraag)
Ben over deze niet heel enthousiast. Pand is van zichzelf al prachtig en een optopping wordt vaak lichtgewicht, wat betekend dat het slechter geluid buitenhoudt.
Op een levendige locatie als deze moet je niet het risico nemen dat je nieuwe klagers de ruimte geeft.

·
Registered
31 Posts
Misschien een dommer vraag, maar ik vind er niet zo veel over:
Weet iemand meer van de herontwikkelingen van de voormalige Rabobank aan Blaak 333?
Vorige week was een sondeerauto van de BAM bezig met bodemonderzoek (meting van de draagkracht van de grond ivm. heipalen)... Het lijkt toch iets serieuzer te worden...

bron afbeelding: V8 Architects doet haalbaarheidsstudie herontwikkeling Blaak 333 Rotterdam - V8 Architects

240816

·
Registered
31 Posts
^^ Ben benieuwd. Voor nieuwbouw zul je vast wel een groot volume nodig hebben om de (sloop)kosten eruit te halen.
Bij nieuwbouw graag ook een betere plint aan de achterkant.
Haha, zeg dat wel. Ik woon hier heel dicht bij.
Ik kijk uit naar mijn kans om dagelijks te reporteren over de voortgang van de bouw, vanuit mijn raam!

De bouwoverlast zal Corona thuiswerken wel lastig maken. Maar ik ga ervan uit dat Corona voorbij is als het werk hier serieus wordt...

·
Registered
52 Posts
Vergeet niet is wel een favoriete fotoshoot plek. Als je een lichtblauwe achtergrond wil voor je rode jurkje is dat de plek om je boyfriend een foto te laten nemen :)

·
Registered
1,904 Posts
Als hij het platteland ook vol gaat zetten met grijze blokjes dan trekken de mensen juist meer naar de stad denk ik.
Dan worden projecten als Little C, Tree house, Sawa en Pisang &Cobana, Prachtg Kralingen en de Kaapvaarder een verademing.
Naja dat vind ik nu eigenlijk al :p

Kunnen we Forum niet gewoon op een bootje zetten en naar het platteland verplaatsen ;)

2961 - 2980 of 3026 Posts