SkyscraperCity banner

3021 - 3040 of 3105 Posts

·
Registered
253 Posts
Dit gaan we ongetwijfeld nog veel vaker zien (16000 woningen moeten weg), tenzij de politiek eindelijk eens bij zinnen komt.
Ik kan me hier ontzettend aan ergeren. Dan wordt een blok van bijvoorbeeld 150 woningen gesloopt. Om er dan vervolgens een nieuw blok neer te zetten met hetzelfde aantal woningen of een paar extra. Op die manier wordt de woningnood 'opgelost' alsof het dweilen met de kraan open is. En het dan gek vinden dat we straks in het groen moeten bouwen.

·
Registered
Observer
161 Posts
Was deze al bekend?;

'Het welbekende kantoorgebouw Blaak 555 wordt door ons omgetoverd tot Five55; een moderne oase voor hedendaagse kantoorruimten. Bij deze transformatie staat ‘community, interactie en gezondheid’ centraal. Het 107 meter hoge kantoorgebouw is een opvallende verschijning in Rotterdam door zijn asymmetrische opzet, wisselende gevels en typische bekroning waardoor deze wolkenkrabber vanuit elk standpunt een wisselend beeld geeft'

404028

404029

In ieder geval goed dat er weer wat leven komt in deze hoek. Volgens mij zou Allianz ook rond deze tijd gaan verhuizen naar de zwarte buurman (dat Allianz Tower moet gaan heten) maar misschien dat dit door Corona allemaal wel wat anders loopt...

·
Registered
3,482 Posts
Was deze al bekend?;

'Het welbekende kantoorgebouw Blaak 555 wordt door ons omgetoverd tot Five55; een moderne oase voor hedendaagse kantoorruimten. Bij deze transformatie staat ‘community, interactie en gezondheid’ centraal. Het 107 meter hoge kantoorgebouw is een opvallende verschijning in Rotterdam door zijn asymmetrische opzet, wisselende gevels en typische bekroning waardoor deze wolkenkrabber vanuit elk standpunt een wisselend beeld geeft'

In ieder geval goed dat er weer wat leven komt in deze hoek. Volgens mij zou Allianz ook rond deze tijd gaan verhuizen naar de zwarte buurman (dat Allianz Tower moet gaan heten) maar misschien dat dit door Corona allemaal wel wat anders loopt...
Als je naar binnen kijk zie je dat de plint zelfs al is opgeleverd.

·
The only way is up
82,400 Posts
ik plaats deze tegenvaller maar hier.

Rechter: er mogen voorlopig geen nieuwe woningen komen in het Lijnbaankwartier
De gemeenteraad van Rotterdam moet opnieuw onderzoeken of nieuwe woningen mogelijk zijn in het Lijnbaankwartier en op de Coolsingel. De Raad van State vernietigde woensdag de regels in het bestemmingsplan ‘Lijnbaankwartier-Coolsingel’, die nieuwe woningen in dit gebied mogelijk maakten.

·
alomtegenwoordig
10,982 Posts
Is dat niet het leuke?

De gemeenteraad heeft zichzelf in haar voet geschoten met haar eigen nieuwe regels.
Doet denken aan die zelf veroorzaakte stikstof idiotie op nationaal niveau.
Hoog tijd dat er MINDER regels komen ipv meer.
Maar ja, dit land wordt per jaar intoleranter, dus dat is vermoedelijk ijdele hoop.

·
Registered
Rotterdam
7,356 Posts
Wat betekent dit voor Coolsingel 75? (bouwstart oktober)

Ik zou overigens blij zijn wanneer de plannen van Klunder voor RB stil komen te liggen. Laat die plek maar verder rijpen.

3021 - 3040 of 3105 Posts