Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 2181 Posts

·
Administrator
30,222 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Gisteren wezen eten bij Obba, da's die containertent in de hoek van de Rijnhaven. Die zit daar met een tijdelijke vergunning van vijf jaren, maar da's een mooie periode om de hele pier te zien bouwen terwijl je lekker (Turks) zit te vreten. Website oogt veelbelovend maar is nog in aanbouw.

·
Administrator
30,222 Posts
Discussion Starter · #3 ·
Die nieuwe tent van Den Blijker was trouwens dicht op de maandagavond. Nou is een gesloten maandag niet zo heel apart, maar wel als je na zoveel exposure net open bent. Op de erg karige site ook geen openingstijden. Als het eetpubliek daar gelijk is aan het Endemolvolk dat er bij de finale stond dan denk ik niet dat ze aan mij een vaste klant gaan krijgen trouwens.

·
First Lady HHF
994 Posts
^^ ik neem aan dat de site nog under construction is (ook al staat het nergens). dat is geen site, dit is gewoon een opgeleukte bladzijde uit het telefoonboek.

• Like
Reactions: Senna 1

·
Stadtaffe
2,731 Posts
De naam is wat tuttig, maar De Olijventuin (aan het einde vd Nieuwe Binnenweg) is een absolute aanrader: schitterende locatie, lekker en veel eten, goeie prijs, mooie inrichting en aardige bediening!!

btw: leuk idee trouwens, zo'n cafe in Rotterdam en Eindhoven :cheers:

35,036 Posts
Een tijdje terug (maand of 2) heb ik hier gegeten: http://www.hetgelaghrotterdam.nl/index.html

Echt geweldig! Zeker een aanrader, bediening was uitstekend, eten heel erg lekker, niet te weinig, maar ook geen vreetschuur taferelen.

Ik ga er zeker nog een keer naar toe.
Paar keer geweest, verschrikkelijke bediening, slecht gegeten en er hing alle keren een vervelende sfeer. Ik vind het dus een klotetent.

De Olijventuin is inderdaad super. Geweldig goed eten, super bediening voor Nederlandse begrippen en erg goede prijs. Heerlijke pizza's maar ook veel andere dingen. Ook een aanrader voor lunch.

Die tent van Jan liep ik gisteren langs, zag er inderdaad wel leuk uit.

·
Administrator
30,222 Posts
Discussion Starter · #9 ·
In Hotel New York kun je goed eten , de ontbijten die ze er serveren zijn echt knap
Hotel New York heeft nou niet echt de naam dat het goed eten is, en de bediening is af en toe al helemaal knudde. Wat dat aangaat is het soms een raadsel dat het er altijd vol zit, alhoewel slechte bediening een algemeen Nederlands verschijnsel is.

·
First Lady HHF
994 Posts
Paar keer geweest, verschrikkelijke bediening, slecht gegeten en er hing alle keren een vervelende sfeer. Ik vind het dus een klotetent..
Ik denk dat ze dan de mensen aankijken die er komen. Je krijgt wat je verdient toch? Bovendien vind ik je ook erg dom, hoe kun je nu een paar keer (!!) ergens heen gaan waar je het niet goed vind? :lol: De bediening was echt geweldig, veel persoonlijke aandacht, een knikje was voldoende om iets te drinken te bestellen. Het eten was geweldig, ondanks dat we er met een redelijk grote groep waren konden we van de gehele kaart bestellen zonder dat we ons moesten beperken tot de standaard menu's.

·
efil4oremirp
1,568 Posts
De Olijventuin is al een paar keer genoemd en ik kan het alleen beamen, het is er heerlijk vertoeven op een zomerse dag op het terras.

Waar ik vrijwel elke week een keertje iets ga halen is bij Silk in het Entrepot gebouw. Je kan daar echt prima Aziatische gerechten afhalen voor een acceptabele prijs. De keuze is niet altijd ruim, maar wel erg lekker, mits je van Indonesisch, Thais en Japans houdt.

·
First Lady HHF
994 Posts
^^ volgens mij neemt iedereen om me heen daarna spontaan een dagje vrij ;) Ik ben een enorme knoflookfreak, probeer ook altijd wel knoflook door mijn eten te doen. Helaas kan het soms echt niet, spinazie met knoflook.. Dat lijkt me geen combinatie. Maar ga je mee hierheen dan Jan?

35,036 Posts
^^

Look is geweldig. Paar keer geweest. Het eten is super en de bediening heel relaxed en correct. Van stank heb ik weinig last gehad na de paar keer dat ik er ben geweest, ze weten daar wel hoe ze knoflook moeten klaarmaken. Je moet hier wel bijna altijd reserveren, alleen bij lekker weer kan je geluk hebben omdat de tuin er dan ook bijkomt en er dus gereserveerde plekken vrijkomen.

Overigens bedank voor je kutopmerkingen. Waarschijnlijk zagen ze al aan mijn figuur dat ik alleen een hoofdgerecht zou nemen en aan jou dat je voor de volle bak zou gaan en kreeg jij daarom een betere bediening. ;) :cheers:

(je krijgt blijkbaar wat je verdient ;) )

·
First Lady HHF
994 Posts
^^ thnx voor je review op Look :) Moet ik dus zeker een keer heengaan. En wat betreft het gelagh, als je zakenrelatie betaalt moet je natuurlijk nooit weigeren ;)

Overigens was het geen echte kutopmerking, het is meer een soort standaardopmerking (mensen die regen hebben tijdens hun vakantie horen hem ook incl. ikzelf)

·
Administrator
30,222 Posts
Discussion Starter · #17 ·
Die paar keer dat ik bij Ono heb gezeten (onderin Montevideo) is me dat overigens prima bevallen, ondanks dat ze niet goedkoop zijn en er meestal niemand zit. Samen met Visch de beste tent onderin Montevideo. Humphrey's zit dan meestal weer wel goed gevuld, alleen heeft die zoals alle grote tenten last van stroperige bediening. Jammer overigens dat die hoek bij Hotel New York al weer zo lang leeg staat en dat het koffietentje ernaast is verworden tot opslagruimte van Odysee.

Altijd leuk trouwens om je eigen bevindingen te toetsen op Iens.

·
Registered
739 Posts
Ik heb goede ervaringen bij 'De Twaalf Heeren'. Het heeft de uitstraling van een eetcafé maar het eten en de bediening zijn die van een goed restaurant. Je moet hier gewoon het 3-gangenmenu nemen. Dit zit aan de Provenierssingel/Molenwaterweg (Noordkant CS).

35,036 Posts
Nog een tip: Eetcafe Toen op de Meent. Hier kun je leuk eten voor een leuke prijs en een vriendelijke bediening in één van de Leukste straten van Rotterdam.

Iens:
Spareribs met friet en sla of een vispotje. Daaraan moet je denken wanneer je neerstrijkt bij Toen. Eenvoudig, eerlijk eten tussen de borrelende Rotterdammers. Helaas is de bediening wat ‘onwetend’ en niet al te snel. 'Vooral als borrellocatie geschikt, gezien de hoeveelheid borrelhappen voor een kleine prijs.’ De nieuwe eigenaar heeft ‘alle prullaria weggehaald en er minimale prullen voor teruggehangen’. De een vindt dat 'jammer', de ander 'een zegen'.

1 - 20 of 2181 Posts