SkyscraperCity banner

2801 - 2812 of 2812 Posts

·
Registered
3,405 Posts
^^ Ligt een beetje aan de situatie. Als de bouwer ze in eigendom heeft maakt het niet uit of ze hier staan of ergens in opslag liggen. Verhuurders hebben liever ook dat hun materieel zoveel mogelijk weg is omdat ruimte voor opslag ook geld kost. Dus mogelijk dat hier de kosten niet volledig gerekend worden.
Als je bijvoorbeeld naar Bouwkosten.bouwinformatie gaat zie je dat ze rond de 30k per week rekenen voor normale huur.
Hier zit volgens mij installatie, onderhoud, verzekering en personeel bij in. Dus dan zou je voor de Groene Kaap op een flink aantal miljoenen uitkomen ja.
Groene Kaap wordt ook gebouwd door Stebru dus misschien dat zij de kranen in eigenbezit hebben en anders met 6x en langdurig inzet een mooie deal hebben gemaakt.
Maar goedkoop zal het niet zijn om ze niks te laten doen.
252434

·
Registered
4,467 Posts
@
Jheronymus!

Ik ging uit van de bouw van het Vlietlandziekenhuis in Schiedam, alweer een aantal jaar geleden. Door de funderingsproblemen door veengrond duurde de bouw daar jaren langer en de torenkranen stonden er al die tijd omdat men al was begonnen met de kelder. Ik in de krant werd toen vermeld dat de huur van één torenkraan zo'n 2000 euro per dag was. Er stonden er 2 of 3.. Die interessante link van Rkastelan laat zien dat het eigenlijk nog veel meer is als ze worden gehuurd en niet in eigen bezit zijn.

·
Registered
25 Posts
@
Jheronymus!

Ik ging uit van de bouw van het Vlietlandziekenhuis in Schiedam, alweer een aantal jaar geleden. Door de funderingsproblemen door veengrond duurde de bouw daar jaren langer en de torenkranen stonden er al die tijd omdat men al was begonnen met de kelder. Ik in de krant werd toen vermeld dat de huur van één torenkraan zo'n 2000 euro per dag was. Er stonden er 2 of 3.. Die interessante link van Rkastelan laat zien dat het eigenlijk nog veel meer is als ze worden gehuurd en niet in eigen bezit zijn.
Wat een bedragen inderdaad!

·
Registered
2,390 Posts
In eigen bezit kosten ze ook veel geld natuurlijk bij aanschaf of in de afbetaling. Het zijn gewoon dure machines.

De grote vraag is nu of deze kranen de kerst gaan halen!
Och, die kranen halen de Kerst wel hoor, alleen is het voor sommigen de vraag of ze hier dan nog wel staan. Ik ga later eens kijken of ik iets kan vinden over de productie van prefab-onderdelen want als dat op gang is gekomen (mogelijk zit daar ook de vertraging) dan is het zeker dat die kranen snel gebruikt gaan worden. Dus ik ga gewoon weer bellen, en ik meld mij op dit draadje als ik echt wat weet.

·
Registered
4,686 Posts
Het zal heus wel komen, voor de woningen wordt al flink geadverteerd door de vastgoedhandel.
Maar als je wat meer weet, altijd welkom natuurlijk.

·
Registered
4,686 Posts
Topverkoper, lullen kan die wel. 2022 idd, maar dan gaan ze toch niet meer halen ben ik bang voor met de kwaliteit die ze beogen.

Hele gebied met hotel, Kraftwerk en winkels wordt later natuurlijk.

Ook al die vage auto- or whatever bedrijfjes moeten nog weg. Je wil toch niet in je miljoenenappartement wonen terwijl ze aan de overkant met een louche deal bezig zijn. Of misschien juist als dat je business is. Dan heb je er goed kijk op;)

2801 - 2812 of 2812 Posts