Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
35,089 Posts

·
Moderator
17,022 Posts
Prachtige foto's. Eerste HDR?

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #11 ·
^^
Nee, geen HDR techniek toegepast bij deze foto´s. Bij de eerste foto heb ik gebruik gemaakt van het wolkendek, het histogram aangepast op zowel de belichting en de kleur blauw, daarna de verzadiging iets verhogen en contrast toevoegen. :)

Ik begrijp Hoogloper zijn feedback wel dat je foto´s zover kan gaan bewerken dat het niet mee overkomt als een gewone foto. Denk dat je dat over mijn eerdere series ook kan zeggen, daar heb ik ook dezelfde bewerking toegepast. Al denk ik dat meeste van deze foto´s wat minder scherp zijn. Donkergrauwe weer had zijn effect op de sluitertijd en zonder statief merk je het wel.

In ieder geval iedereen bedankt voor de opmerkingen. :)

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #13 ·
@ Bonky

Wat is sky? Ik ben of heel erg naief of heel erg beschermd opgevoed... :)

Ben daarnet op de euromast geweest, mooie zonsondergang en flink wat foto´s gemaakt... dus kan weer flink aan het werk ;)

·
*_*
236 Posts
^^
Ah nee, er staat in die foto "Bridge" op die muur; ik moest daardoor even aan onze forummer SkyBridge denken. Ik had even de kromme gedachte dat jij die gedachte wellicht ook had en hem daarom hier plaatste ... dat is eigenlijk alles :wink2:

·
-
3,632 Posts
Leuke fotokunstserie!

·
Gouda's Glorie
7,892 Posts
^^ Die eerste foto vind ik inderdaad de 'minste' van deze reeks, omdat je duidelijk ziet dat de lucht afzonderlijk bewerkt is van de rest van de foto. Kijk maar naar de randjes rond de Hoge Heren (?) op de achtergrond.

Maar verder pure respect voor deze serie!

·
Registered
5,750 Posts
Discussion Starter · #20 ·
Je hebt gelijk, had ook geen zin om die kleine randjes weg te gaan werken aangezien het standaardfoto´s waren van de buurt. Bedoel er stond niet iets nieuws op de foto´s wat jullie nog nooit gezien hebben. ;) Die randjes probeer ik normaliter door te klonen in PSE wat weg te werken. Daarnaast is het contrast tussen de wolken en de voorgrond wel heel erg extreem wat de randjes alleen nog maar meer accentueert. Ach dit was gewoon een foto rondje omdat ik er even uit wilde zijn en zin had in een wandeling. :)

1 - 20 of 20 Posts