SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Schildertoren

6467 Views 19 Replies 11 Participants Last post by  Bouwput
Gisteren deelde Mei Architect & Planners een paar foto's van hun nieuwe kantoor op Instagram. Daar is onderstaande maquette op te zien. We zien hier de bekende projecten in het Baankwartier (Cooltower, Baan Tower, Parkhuis Cool, GGD locatie, Cinerama). En in het wit een 150m hoge spriet achter Cafe Reijngoud aan de Schilderstraat.

Het lijkt er dus op dat Mei voor die toren een ontwerp aan het maken is. Ik doop hem voor nu in Schildertoren tot we een echte naam horen.

:cheers:
1 - 20 of 20 Posts
Staat er nou ook een kleine toren in het rijtje van de Cooltoren en Baantoren?
  • Like
Reactions: jb_nl
Mooi gevonden. :cool: Inderdaad een plek met mogelijkheden. Dat zou dan een project zijn wat een half jaar geleden niet bekend was bij de gemeente.

Maar snel bouwen dat ding.
Hoe meer 150 en hoger, hoe beter...

Scheelt ook weer een pis- en poepstraatje.
@ Jan

Er stond wel al iets op dat eerdere plaatje wat eigenlijk niet openbaar mocht, deze dus:

En zowel op dit beeld als op de maquette van Mei staat ook de toren op de City Lens.
  • Like
Reactions: isildur25 and jb_nl
Daar staat ook Post Rotterdam ingetekend als 200 m of hoger, zo te zien.
Op dat andere plaatjes was dat blauw, en lager.
En in het wit een 150m hoge spriet achter Cafe Reijngoud aan de Schilderstraat.
Mooi gevonden. :cool: Inderdaad een plek met mogelijkheden.
Er stond wel al iets op dat eerdere plaatje wat eigenlijk niet openbaar mocht
Dit zijn verschillende locaties. De witte toren op de maquette staat niet op de Brandersplaats, want je ziet zowel de bebouwing van dat blok aan de Schiedamsedijk als Schiedamsevest in blauw. De toren moet er dus achter liggen (westkant van Schiedamsevest). Lastiger te zien, maar ook van het Schiedamsevesthof-blok (met Cinerama er in), lijkt op de maquette de bestaande hoekbebouwing in blauw zichtbaar. Je ziet echter ook nog een 70 m hoog blok erachter liggen (de Cinerama-locatie). Dus ergens in het rijtje tegenover Reijngoud, maar dan niet op de hoek.

Die blauwe 150 m-spriet van de screenshot van Skyscrapercitizen staat op de plek van Reijngoud ingetekend, op de hoek dus. Het bestemmingsplan biedt die mogelijkheid niet op die locatie. Dus dan kan je net zo goed meteen hoger dan 150 m gaan zitten :)
  • Like
Reactions: EuroMaster
De binnenplaats (Brandersplaats) zou wel een mooie plek zijn voor een 150+er. Laat maar komen. :)
  • Like
Reactions: jb_nl
^^
Zou een mooie plek zijn voor een hoog, driehoekig gebouw. Zoiets als de Flatiron Building of dit gebouw in aanbouw. Heb je mooi zicht op vanaf de Coolsingel :cheers:
Deze toren is erg moeilijk te plaatsen op basis van het plaatje. Het lijkt inderdaad dat de Cinerama toren achter de witte toren staat. Ik dacht eerst dat de witte toren de Cinerama toren zou kunnen zijn, en de blauwe een onbekend project op de hoek van de Hartmansstraat en Westblaak zou kunnen zijn, maar dat lijkt niet helemaal te passen.

De witte toren staat recht achter het "Heineken" torentje (het kantoor torentje waar vroeger een Heineken reclame op stond), maar je ziet nog steeds de bestaande bebouwing van Reijngoud, maar ook het lage blokje op de Schilderstraat waar Danny de Cactus en de nagelshop in zitten. Het blok tegenover Reijngoud is een langgerekt blok met volgens mij koopwoningen, wat het ook onwaarschijnlijk maakt.

Wat ook zou kunnen is dat de witte maquette bovenop de "Heineken" torentje is geplaatst, een manier voor de architect om te zeggen: "we vervangen dat torentje door een nieuwe hoge toren".

Een hogere resolutie foto en/of een foto van een andere hoek zou handig zijn. Waar de toren ook komt te staan: het is een erg goed idee deze buurt te verdichten. Deze buurt heeft een enorme potentie.
  • Like
Reactions: Eric Offereins
Ik snap de discussie niet zo. Op beide plaatjes is vrij duidelijk dat de toren op de plek staat die Jan laat zien. Tussen Reijngoud en de cactuswinkel. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
^^ Ik weet het ook niet, maar de vage foto is allesbehalve "vrij duidelijk" :) Tussen Reijngoud en de cactuswinkel (dus boven de inrit van de Brandersplaats) lijkt me lastig, vanwege de kleine ruimte en de ramen van de gele flat. Op de Brandersplaats zelf lijkt de toren niet te staan. En in plaats van de cactuswinkel lijkt me ook niet, want ik kan dat blokje zien op de foto. Ik ben benieuwd.
Het kan ook gewoon zijn dat het fantastisch is dat überhaupt een nieuw hoge slanke toren in het Baankwartier wordt geplot. En dat het nu om en nabij een bepaalde locatie is, lekker belangrijk, dat komt snel genoeg.
Toch niet weer 150 meter ? Ik word een beetje 150 meter moe.
  • Like
Reactions: isildur25
Eigenlijk vind ik de naam Schildertoren meer iets voor 020, niet voor 010...
^^ Die naam ligt natuurlijk nog bepaald niet vast. ;)

Toch niet weer 150 meter ? Ik word een beetje 150 meter moe.
De 3 die nu in mijn zicht staan vervelen nog niet.
^^ De naam is door een forummer toegekend omdat dat de naam is van de straat.

150 begint wel een plafond te worden.
Maar wel een beter plafond dan 100 meter.
Zou daar om heen wel meer variatie willen zien.
Een paar van 170 erbij of zo.

De as Weena-Coolsingel-WHP begint wel zo langzamerhand uit te dijen naar oost en west.
Een goede zaak.
^^ Die naam ligt natuurlijk nog bepaald niet vast. ;)

De 3 die nu in mijn zicht staan vervelen nog niet.
Heb nog even geduld zou ik zeggen. Ieder uitzicht gaat op een gegeven moment vervelen.:nuts:
Ik zie op de hoek van het Churchillplen ook een gebouw staan van zo'n 150 meter.
Kan iemand vertellen wat dat voor een ontwikkeling is? Ik heb er nog nooit iets van gezien of gelezen.
1 - 20 of 20 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.