SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Shell Eco-Marathon 2012 & Het Lab

2930 Views 9 Replies 9 Participants Last post by  egramsb
In Rotterdam was deze week de Shell Eco-Marathon. Het parcours voor de Eco-Marathon liep rond Ahoy. In Ahoy was "Het Lab" waar op interactieve wijze duurzame energie beleefd kon worden.

Alles was gratis toegankelijk en tot in de puntjes verzorgd. Afgelopen woensdag ben ik met mijn kinderen hier heen geweest. Met het idee "eens kijken wat het is" gingen we rond 14:00 uur Ahoy in om pas na 18:00 uur het gebeuren weer te verlaten met twee razend enthousiaste kinderen aan mijn zijde.

Hierbij een impressie

Alle foto's 16-05-2012

1. Voor de deur van Ahoy een reuzenrad

2. Deze woensdag reden de deelnemers aan de Eco-Marathon hun testronden

3.

4.

5. Pech onderweg

6. Voorplein Ahoy

7. In het reuzenrad

8.

9.

10. Je eigen windenergie maken

11. Onder druk wordt alles vloeibaar, ook gas.

12. Met deze LED lampen mikken op de zonnecel en daarmee de vliegtuigjes boven je hoofd sneller laten vliegen

13.

14. Golfslagenergie

15.

16. Innovatie in de raffinaderij

17. Efficiënter gebruik van brandstof bij het koken

18. Wek energie op in de hamsterbal

19. Bouw je eigen zout-water-auto en zet een parcoursrecord neer

20. IJsje

21. Gekoeld met stikstof

22. Gebruik van supergeleiding maakt materialen zwevend

23. Koelen met stikstof

24. En indien voldoende koud

25. Zweven de steentjes boven de magneetbaan

26. Statische electriciteit

27.

28. Deze Ferrari Formule 1 van Legosteentjes kan echt rijden

29. En zelf met Lego bouwen

30. Paddock

31.

32.

33. Verkeerstuin

34.

35.

36.

37.

38.

39.

40. Vul de enquête in en je mag een bal gooien voor een prijsje

41. Nog een rondje reuzenrad

42.

43.

44.

45.

46.
See less See more
46
1 - 10 of 10 Posts
Mooi in beeld gebracht.

Ben zaterdag ook nog even langs geweest. Alleen duurde ons bezoek niet langer dan een uur ivm tijdgebrek.
Mooie serie en een boel gave dingen op de foto. Ik zie alleen weinig mensen. Was het zo rustig zoals op de foto, of zijn er weinig mensen op de foto gegaan?
^^Toen wij woensdagmiddag Ahoy binnenliepen vertrokken er net bussen vol scholieren. Het was daardoor, gelukkig voor ons, relatief rustig.

Verder was de opzet dusdanig ruim en relaxed dat iedereen netjes op zijn beurt stond te wachten bij de diverse activiteiten.
idd prima reportage (zoals we natuurlijk gewend zijn). :)
Ziet er interessant uit voor de kids!
Mooie repo (en wat is die Duplo tegenwoordig groot, #21). Wist helemaal niet dat er ook andere dingen te doen waren voor het publiek. Dacht dat je alleen kon zien hoe die zuinige wagentjes rondjes reden.
Leuke serie. Toch vind ik het dubieus, Shell en eco? Yeah right! Pure marketing!
Interessante foto's. Die voertuigen zijn dus gewoon een beetje high tech ligfietsen. :p
idd prima reportage (zoals we natuurlijk gewend zijn). :)
Ziet er interessant uit voor de kids!
Hele leuke serie van dit bijzondere evenementen. Inderdaad zijn we niet anders van Topaas gewend. ;)
Leuk voor de kinderen, dit soort dingen. Ik ben zelf een paar keer met een kleuterklas naar de Ontdekhoek geweest. Je kunt ze gewoon niet vroeg genoeg indoctrineren met natuurkunde :).
1 - 10 of 10 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.