Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 32 Posts

·
Rotterdam mijn Wereldstad
1,376 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Naar aanleiding van de foto op de UPC van Sincity ben ik razend enthousiast geworden. Een nieuw doel in mn leven. Via internet kwam ik uit op Film Noire. Duistere fotografie.

Vannacht met mn oudste zoon Joey op pad gegaan met zowel hem als mezelf als echt Sincity model ;) Pistool is nep uiteraard. Alles, behalve de regen, die is erin geshopt, is echt en komt zo uit de camera...lichtjes bewerkt. Lol hebben we uiteraard gehad :D

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

Wordt vervolgd

·
Registered
5,413 Posts
#3 vind ik het mooist, door die schaduw links op de muur. Aparte serie is het zo, maar het ziet er een beetje te gespeeld uit naar mijn mening. :)

Toevallig staat er in de internationale UPC van deze week een foto met als titel 'Film Noir', die vind ik ook wel geslaagd.

Bedankt voor het delen van je creativiteit! :eek:kay:

-edit-

Grappig, ik zie nu dat je #3 bij de UPC-NL hebt gezet, dan zijn we het daar over eens. ;)

·
Urbanist
3,289 Posts
Ik hou niet zo van die overmatig bewerkte foto's. Maar deze serie is wel cool! Je hebt het Sincity-effect echt goed weten te creëren. Je bent artistiek/creatief bezig geweest.

Foto 3 is denk ik het mooist, maar foto 5 heeft ook wel wat.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #8 ·
Bedankt voor de leuke reacties.

@ Hoogbouw010...:lol: het heeft idd een beetje Doc-achtige stijl, het had dus slim geweest om Doc mee te nemen, die heeft genoeg ervaring daarmee.

De regen heb ik erin gedaan om het zoveel mogelijk op Sincity te laten lijken, maar zal het zeker niet op al mn foto's doen.

@ Woensel...De foto's zijn niet eens echt veel bewerkt, het rood pakt de camera met een bepaalde techniek er uit en dat geeft de foto al gelijk een wat onrealistischer effect, zelfs foto 1 kwam er zo wazig uit en daar heb ik ook niet veel aan bewerkt.

Bedankt nog voor je geweldige idee, en ook Gijs natuurlijk. Ik wist totaal niet wat Sincity was en door jullie ben ik me erin gaan verdiepen. Ik heb het zoveel mogelijk proberen na te doen.

Sincity was heel leuk om te doen, vooral ook dat pistool gaf hilarische blikken van voorbijgangers. Opeens lag er een politieboot stil op de Maas en Joey vroeg wat die daar nou ineens deed.
Ik antwoordde... ja, mensen hebben natuurlijk gebeld dat er 1 of andere gek op het plein loopt te zwaaien met een pistool. Hij schrok zich gelijk dood :lol:

In het begin was het allemaal onwennig, later stonden we zelfs midden op de brug op de tramstrook met het pistool te zwaaien.

@ DVW... leuk om te zien dat de anderen er ook foto 3 uithalen als favoriet. Het geheel komt idd wat gemaakt over, is ook best wel moeilijk om daar zomaar ff te gaan staan. Met Doc erbij had het waarschijnlijk beter geworden.

Leuk dat er in de UPC een foto met Film Noir staat, ga ik gelijk ff naar kijken.

@ Huib...Rotterdam heeft idd goeie locaties voor Sincity achtige foto's. Nu met de extra verlichting, wat vooral bij de Zwaan goed opvalt, kwam het effect helemaal goed over. Door die grote schijnwerpers bleef het rood ook echt rood en werd niet donkerbruin in de nacht.

Op foto 8 is goed te zien dat het licht van kleur veranderde, waardoor mn rode jurk donker blijft. Dus zonder die felle lampen had het een stuk moeilijker geworden of zelfs helemaal niet gelukt.

@ Paulie... de techniek is ook afgeleid van de oude films. Ik wil ook verder gaan met Film Noir. Sincity was leuk om uit te proberen, maar met Film Noir kan je denk ik veel experimenteren en mooie, duistere foto's krijgen.

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #13 ·
^^ Of gewoon met regen op stap gaan :)

Maar ik zal het in de volgende foto's anders doen dan. Het was ook echt alleen bedoeld voor de Sincity sfeer.

@ Erwin...dat klopt wat jij zeg...we staan gewoon onder de brug op veel plaatsen, waar het dus helemaal niet kan regenen, maar dat zie je niet, dus heb ik er ook maar gewoon regen over geplaatst. :D

·
Bas
14,525 Posts
Ma Baker&Son, very dangerous in Rotterdam, tja, hele spannende foto`s en een aardige invalshoek wat bewerking betreft, weer eens totaal anders en nieuw. Leuk is dat, hè, dat ieder zijn hobby heeft.....en deze deelt met anderen op zit forum. Prachtig.
Zijn jullie niet aangehouden door oom agent?:lol:

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #15 ·
^^ Nee, gelukkig niet aangehouden door oom agent. Op het Noordereiland reed er twee keer een politiewagen langs, dus toen deed Joey dat pistool toch maar ff in zn zak, je weet nooit natuurlijk :lol:

De volgende serie wil ik eigenlijk maken met sierzwaarden, hele aparte, maar dat is wel verboden. Daar is een hele aparte wetgeving voor. Je mag ze kopen, thuis ophangen, maar je mag er niet zomaar mee overstraat.

Ik denk dat ik voor die serie toch eerst maar toestemming vraag of het wel mag, want anders heb je kans op een flinke boete en misschien de sierzwaarden gelijk kwijt. Misschien kan ik het op reclame foto's voor winkel gooien, geen idee of dat wel mogelijk is.

·
Registered
1,549 Posts
Onze crea bea heeft er weer n aparte en jep mooie serie van gemaakt.
Keb de film ook n keer gekeken maar dat was onder t genot van n paddotheetje dus vond t n vrij vage film en ik snapte er echt de ballen niet van het leek wel of die film 6uur lang duurde...

·
1,376 Posts
Discussion Starter · #20 ·
^^ Je bedoelt echt recht maken, dus wat niet lukt met PSP, maar met een speciaal programma?

Bij de simpele methode bij PSP gaat of het ene of het andere gebouw scheef staan. Of is er een andere manier voor?

Imageshack doet het nog steeds niet :( Hebben jullie daar ook last van? De beginpagina verschijnt gewoon, maar als ik wil uploaden gaat hij eruit.

Zoals foto 16 zou ik graag verder gaan met fotograferen, dus net een lichtstrook op iemands gezicht en de rest duister donker. Maar dan zou wel bij iedereen het beeldscherm exact hetzelfde moeten afgestemd worden en dat heb je nooit. Een beetje anders en het effect is weg.

Hoe vinden jullie die (ff aanklikken, zodra im.shack het weer doet komt hij gewoon in groot formaat) Komt het effect een beetje over bij jullie of niet?

1 - 20 of 32 Posts