SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Stadspartij wil verbod op race van Formule 1

3106 Views 23 Replies 15 Participants Last post by  supercees
Bron: Rotterdams Dagblad, 21 maart 2005

Stadspartij wil verbod op race van Formule 1
'Bespottelijk dat Coolsingel wordt afgegrendeld'

De stadspartij wil geen Formule 1 demonstratierace in de binnenstad, dus geen Minardi's over de Coolsingel, als het aan de Stadspartij ligt.(Archieffoto Rotterdams Dagblad)

Rotterdam - De Stadspartij wil dat het college van burgemeester en wethouders alsnog de grote Formule 1 demonstratierace verbiedt. Op 7 augustus moet de binnenstad worden afgegrendeld en wordt een heus circuit ingericht voor de snelle wagens uit de stal van onder andere Minardi.

De Stadspartij vindt dat bespottelijk. Een autoloze zondag werd volgens voorman Manuel Kneepkens immer tegengewerkt door het college, met het argument dat de Coolsingel niet nóg eens kon worden afgesloten voor een evenement. ,,En nu, zonder boe of bah, kan het opeens wel,'' stelt hij in schriftelijke vragen aan het college.

,,Rotterdam bleek onlangs de meest verontreinigde regio ter wereld te zijn, en uitgerekend hier wordt een van de meest luchtverontreinigende sportmanifestaties gehouden: een Formule 1 demonstratierace.''

Kneepkens wil van b en w weten of de Centrumraad, omwonenden en winkeliers wel gekend zijn in de instemming met de race. Ook vraagt hij zich af waarom de gemeenteraad niet om een mening is gevraagd. Tenslotte vreest Kneepkens dat de veiligheid van het publiek in het geding komt en dat de race een vermogen aan politieinzet zal vergen. ,,Wie gaat dat betalen?''
1 - 20 of 24 Posts
Stelletje poepkabouters. Als je echt iets aan de luchtverontreiniging wilt doen moet je dat groot en duurzaam aanpakken en niet met symboolpolitiek aan komen zetten. :mad:
Een autoloze zondag werd volgens voorman Manuel Kneepkens immer tegengewerkt door het college, met het argument dat de Coolsingel niet nóg eens kon worden afgesloten voor een evenement. ,,En nu, zonder boe of bah, kan het opeens wel,''

Hier hebben ze natuurlijk wel een argument...

Ik kan me er verder niet druk om maken of die race-dingen er wel of niet komen.
aedificium erectum said:
Hier hebben ze natuurlijk wel een argument.
Zoiets noemen wij thuis een één-procent-argument. Voor de overige 99% is het kabouterpraat. Zeg dan in ieder geval dat je niet voor een derderangsteam als Minardi de stad wilt dichtgooien.
Zijn zeurgeiten als de Stadspartij ook een vorm van stedelijkheid? Probeer iets positiefs te vinden in die lui maar het schiet niet echt op.. voor de marathon en dance parade en zomercarnaval gaat de Coolsingel ook gewoon dicht. Nu zou ik ook geen bezwaar hebben tegen een autovrije zondag hoor, al heb ik nooit maar dan ook nooit echt last van auto's in de stad.

Vooralsnog hoop ik nog steeds op Rotterdam als vaste F1 stad. Desnoods op de Maasvlakte als het mag van de vislarf.
Sinds de Stadspartij zich verhief tot boegbeeld van het tegenhouden van de regionalisering, mede door het op de man spelen van Bram Peper, kunnen ze van mij collectief het zuur krijgen bij die partij.
@Jan: valt er niet eens een keer een demonstratie tegen die partij te organiseren? Even laten zien dat Rotterdammers dat gemekker zat zijn. Ik stel een dinsdag of zaterdag voor, eerst even langs bij de groenteboer op de markt voor wat tomaat en achteraf lekker naborrelen in de Euromast terwijl we Kneepkens leren abseilen zonder touw.
Zulke aandacht is die club mij niet waard. Zoveel inbreng heeft dat ene zeteltje in de raad nou ook weer niet. Het is alleen jammer dat die ene zetel ook bezet had kunnen worden door een nuttig iemand, maar volgens mij geldt dat onderhand voor alle 45 stoelen in die raad...
Pfew, idioten. Hiermee kan Rotterdam zich heel mooi een stuk beter op de kaart zetten...
Hm dit komt me bekend voor,hoe kleiner de fractie,hoe meer ze zich willen laten gelden,last van het Calimero syndroom?
Ik ben niet zo bekend met de stadspartij,wat zijn hun verdere standpunten? (over hoogbouw bijv.)
OPheffen die Stadspartij al die partijen die zonodig hun mening willen geven! weg ermee
Wat een gezeik van die partij, Rotterdam is een stad en met dit soort evenementen zet je jezelf op de kaart, verhuis alsjeblieft naar Schubbekutteveen als die formule 1 niet bevalt, maar laat in Rotterdam dit fantastische evenement gewoon plaatsvinden.
Manuel Kneepkens; onbetwist de meester in het verwarren van hoofd- en bijzaak. (Misschien dat er dan i.p.v. Formule 1 auto's een Olie B. Bommel-parade kan worden gehouden.)
Ah, met maar 1 zetel is dat inderdaad de moeite niet waard, wist niet dat de schade zo beperkt was ten aanzien van de Stadspartij.
Die Kneepens mag 'piep'. Nog 20 keer erger dan Groen Links. Vooral dat gezeik op de Parkhaventoren is me in het verkeerde keelgat geschoten. Die sukkel komt uit Zwolle. De dorpspartij? Hebben ze nog een forum? Kan ik me weer aan die leden daar ergeren net zoals met de Parkhaventoren. Je bent echt werkelijk een anti-Rotterdammer als je die malloten stemt.
^^ Zo zo, ook maar meteen mijn walk of fame idee gepost in een draadje over 100 bekende Rotterdammers die kennelijk gepromoot moeten worden. Ik laat het niet los!

100 *bekende* (niet-)Rotterdammers!

Rob Kaper, 050321 15:11

Dan heb ik liever een upgrade van de walk of fame met wat namen die anno 2005 van betekenis zijn, zoals Ville Valo, Bam Margera, Mary-Kate en Ashley Olsen, Paris Hilton. Rotterdammers zijn het niet, maar het zijn wel namen van nu.

De meeste namen in eerdere antwoorden zijn dermate lokaal en dorps van karakter dat het tijd- en geldverspilling is om er aandacht aan te besteden. Juist nu Rotterdam Airport lekker loopt en hopelijk kan uitbreiden, kan Rotterdam een enorme kwaliteitsslag maken door iets te bieden aan de moderne toerist. Investeer in de toekomst, niet in een grijs verleden toen Regillio Tuur nog geen crimineel was en Jules Deelder nog wel eens een geslaagde grap maakte.

Rotterdam durft toch?
Heb maar even weggelaten dat ik eigenlijk wil dat er geen handen of voeten komen, maar borst- en *****-afdrukken.. dat gaat ze misschien te ver. En toch.. dat zou een mega publiekstrekker worden!
Kan best leuk worden! Spectaculair veel doden, zoiets als Rammstein :D Plinten verbouwen met 200km/u
Een schande vind ik het ook!! Maar dan van de stadspartij, als Rotterdam toch al het vervuilste gebied is, dan kan die race er ook nog wel bij.
1 - 20 of 24 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.