SkyscraperCity banner
1 - 15 of 15 Posts

·
Administrator
30,094 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bron: Rotterdams Dagblad 13 april 2005

Stadsstrand weer aan Leuvehoofd
Rotterdam - De lente is nog maar nauwelijks begonnen of de zomer komt al in zicht. Op 19 mei gaat het Strand aan de Maas open. Net als vorig jaar wordt het Leuvehoofd met behulp van een grote partij zeezand en een gezellig paviljoen voor een paar maanden omgebouwd tot stadsstrand. Badgasten vinden er alles wat een echt strand te bieden heeft: ligstoelen, de geur van zonnebrandolie, koele drankjes en gelegenheid om te flirten.

Tussen de openingsdatum en de sluiting op 4 september is er elke dag wel iets te doen. Op het voorlopige programma staat gelegenheid tot chillen, loungen en dansen en er worden verschillende live-optredens aangekondigd. De woensdag- en zondagmiddagen zijn gereserveerd voor de kleintjes, die aan het Leuvehoofd zandkastelen kunnen bouwen in de geur van versgebakken pannenkoeken of naar een theatervoorstelling kunnen kijken.

Het Strand aan de Maas werkt ook dit jaar weer nauw samen met de andere Rotterdamse zomerfestivals. Tropische klanken en exotische danseressen fleuren het strand op tijdens de preparty van het Zomercarnaval en op de vooravond van de Dance Parade is het strand één groot dansfestijn.

·
My train goes everywhere!
2,781 Posts
Hopen dat het beter weer wordt dan verleden jaar... Maar het strand is al aardig bekend... zelfs een vriend van mij uit Bath (England) had ervan gehoord!

·
Registered
14,150 Posts
Als zelfs St. Petersburg een strand heeft, dan kun je niet achterblijven........
Maar of er in Rotterdam nou ook zulke leuke mensen komen?????(Russen weten namelijk wat beter wat feesten is.)

·
Weestwel?
1,713 Posts
Leuk man. Lekker zitten aan het strand en niet kunnen zwemmen. Heerlijk. Ondertussen je vergapen aan de stront van heel Duitsland die voorbij komt glijden. De "Maas" noemen jullie dat geloof ik ;)

Ik ben deze zomer te vinden aan het strand op Terschelling, Callantsoog of zelfs Makkum. Zwemmend :D

·
Weestwel?
1,713 Posts
Ps. Russische vrouwen zien er aardig uit. Helaas niet exotisch genoeg naar mijn smaak :D

·
Registered
2,152 Posts
Logsich dat Russen meer weten wat feesten is. Met een liter Wodka achter de kiezen gaat iedereen los (of plat) :tongue3:

·
Bas
14,376 Posts
Armetierig

Vorig jaar lag het strandje er wat armetierig bij. Maar ik denk dat het op andere stadsstranden (Düsseldorf,Bremen,Dresden,Paris) er net zo aan toe gaat, het leeft alleen als de temperatuur boven de 25C ligt, en als het zonnig is. Erg leuk daar aan de Boompjes, beter iets dan niets. Maar als het zulk weer is als vandaag, zit iedereen gezellig in Alexandrium of zo. En nogmaals jammer, dat het strand niet afloopt naar de Maas, maar dat is helaas technisch onmogelijk. Er is een pierebadje, maar zou Rotterdam het niet aandurven om op de plek van de voormalige Spido een heus 25-meterbad aan te leggen, met in het verlengde daarvan het strand? Het geheel is makkelijk af te sluiten daar, dus het zou misschien wel een stunt zijn. Trouwens, in al die andere steden die ik genoemd heb, is er maar eentje bij, waar ze echt te water gaan, dat is in de Weser te Bremen. Brrrr!
Gelukkig heb ik hier op 5 minuten fietsen een fors strand, ook met mooie vrouwen erbij. Alleen het zijn hier niet van die grote feestvierders...

·
robkaper.nl
5,971 Posts
Zo wellicht een idee zijn het stand te betrekken met de plannen voor Tropicana, al blijft het Leuvehoofd natuurlijk wel een mooiere locatie. Enige reden dat ik er nog wel eens kwam was trouwens dat de zon zo snel weg is van mijn balkon.

34,876 Posts
Leuk, ondanks de elk jaar terugkerende kritiek van RDJ zit het bij goed weer altijd vol, en is het zonder meer een toevoeging aan de stad.

·
higher
494 Posts
Heel goed dat het strandje weer terugkomt. En die onzin over geen helder water in Rotterdam en omstreken. Alsof wij geen meertjes, grote plassen, rivieren met strandjes etc hebben waar je kunt badderen en watersporten.
:bash:

1 - 15 of 15 Posts