SkyscraperCity banner
1 - 20 of 525 Posts

·
Registered
7,621 Posts
Ik ben vandaag even in het infocentrum geweest, waar het aardig druk was. De prijzen lopen van €165.000 tot €735.000 voor het penthouse van 220m2. De toren is totaal 73m hoog.

·
Heightwatcher
489 Posts
Arbeidsongeval in oude KPN-toren

In het centrum van Rotterdam is maandagochtend een bouwvakker meer dan 10 meter naar beneden gevallen bij werkzaamheden in de oude KPN-toren.

Vermoedelijk maakte hij een misstap toen hij op de 11de verdieping uit de bouwlift stapte. Het slachtoffer kwam op beton terecht, maar bleef aanspreekbaar. De traumahelicopter is ter plaatse geweest om assistentie te verlenen.

De man is overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum. De arbeidsinspectie onderzoekt het ongeval.

Bron: RTV Rijnmond

·
Registered
3,157 Posts
Watsjer said:
Arbeidsongeval in oude KPN-toren

In het centrum van Rotterdam is maandagochtend een bouwvakker meer dan 10 meter naar beneden gevallen bij werkzaamheden in de oude KPN-toren.

Vermoedelijk maakte hij een misstap toen hij op de 11de verdieping uit de bouwlift stapte. Het slachtoffer kwam op beton terecht, maar bleef aanspreekbaar. De traumahelicopter is ter plaatse geweest om assistentie te verlenen.

De man is overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum. De arbeidsinspectie onderzoekt het ongeval.

Bron: RTV Rijnmond
Wat een lul.

·
Banned
400 Posts
’Ik werd knettergek’
Door ANGELIQUE MULDERS

ROTTERDAM - „Moes! Pa!’’ Shony Romijn (22) riep na een tien meter diepe val vanochtend zelf om de hulp van zijn vader en een collega.

Enkele seconden eerder was de Lekkerkerker van de elfde etage van de KPN-toren aan de Botersloot naar de negende etage van het slooppand gevallen.

’Pa’ is Waldo Romijn (44), eveneens uit Lekkerkerk. Samen met zijn zoon en nog een handjevol collega’s demonteert hij het 65 meter hoge gebouw etage voor etage. Het ongeluk gebeurde toen Romijn junior uit de werkbak stapte die de werklieden op de etage afzet die wordt gesloopt.

„Hij stapte op een stuk puin, deed een paar stappen achteruit om zich weer in balans te brengen, maar stortte in een gat waardoor wij sloopmateriaal afvoeren’’, vertelt Romijn senior. „Hij is plat op zijn rug op puin gevallen. Ik werd knettergek toen ik hem zag liggen. De val zelf heb ik niet gezien.’’

Samen met collega Musa (’Moes’) ging Waldo Romijn zo snel als ze konden naar de gewonde, die tijdens het hele gebeuren bij kennis is gebleven. „Gelukkig bleven mijn collega’s heel koel, want Moes en ik zaten er helemaal doorheen toen we bij hem waren. Zij hebben snel gehandeld. Ook met de hulpdiensten ging het uitstekend. Voor hen is zoiets toch lastiger dan wanneer een patiënt gewoon op straat ligt,’’ verklaart de oudste Romijn.

Shony werd ’in één ruk onder politiebegeleiding’ naar het Erasmus MC gereden. „Het lijkt allemaal redelijk mee te vallen. Al kon ik niet al die dokterstaal volgen; je bent zó ontdaan op zo’n moment,’’ aldus de Lekkerkerker rond het middaguur.

Het slachtoffer brak bij de valpartij zijn heup en een ruggenwervel. Ook liep hij een ingeklapte long op. Het letsel lijkt niet onherstelbaar. Een opgeluchte Romijn senior: „In het ziekenhuis vroeg ik aan hem ’Hé ouwe, lach eens effe’. Dat lukte hem, al was het een moeizaam, scheef lachje.’’

De Arbeidsinspectie heeft direct een onderzoek ingesteld. Resultaten daarvan waren vanmiddag nog niet bekend. De sloop van de KPN-toren lag de hele dag stil, maar volgens woordvoerder Magda de Vetten van de inspectie niet omdat zij dat bevolen had.

„Wij onderzoeken dit nare voorval ook zelf,’’ verklaart René van der Elst - projectleider van de sloop namens demontage- en sloopbedrijf Hofstede - de sloopstop. Volgens de projectleider is het het eerste arbeidsongeval op deze slooplocatie.

„We willen geen herhaling en houden ons veiligheidsplan nog eens tegen het licht. Morgenochtend (dinsdag 9 mei, red.) bespreken we de analyse met onze mensen,’’ zegt Van der Elst. „Dan vragen we ook of ze het werk aankunnen, want zo’n ongeluk kan mensen zo emotioneel maken dat het beter is om ze niet meteen weer op hoogte te laten werken.’’

bron www.ad.nl

34,876 Posts
lol, een kind kan vertellen dat die stoeltjes bij de minste wind wegwaaien in dat tochtgat!

Kunnen ze er na een jaar een geïmproviseerde luifel tegenaan gaan plakken?

·
Dedicated musician
645 Posts
De plint van dit gebouw vind ik helemaal zo gek nog niet. Ook de aansluiting met de andere bebouwing is wel ok. Het dak (rond raampje met driehoekige puntdakje) is zeer smaakgevoelig, om het maar eens diplomatiek te zeggen.
Het lijkt er trouwens op dat de kleur van het baksteen in het nieuwe plaatje meer bruin is ipv. roodbruin in de oudere impressies.

·
Registered (m)user
2,959 Posts
^^ Ik vind de plint helemaal niet gezellig ogen. Het doet juist heel kaal aan en zonder enige sfeer. Misschien dat de sfeer er wel kan komen hoor maar ze zijn wat mij betreft niet uitnodigend op dit moment.
Er is wel een terras maar een cafe waar vandaan mensen bedient worden zit er niet in lijkt het wel.

·
Registered
1,554 Posts
het deel tussen de twee gebouwen van de telefooncentrale heb ik niet eerder gezien.
is dit oud en steeds "verstopt" geweest of is dit een retro poort die zo te zien wel toegang geeft tot alweer een fraaie binnentuin??

·
Registered (m)user
2,959 Posts
^^ Alleen zal deze binnentuin afgesloten worden naar ik meen.

En de poort ziet er inderdaad wel heel erg retro uit. Karel de grote zou gelijk 'Ja' gezegd hebben tegen zo'n poort.

En bij de eerste versie was ie al aanwezig.
Hier een heel oud plaatje van OVG

1 - 20 of 525 Posts