SkyscraperCity banner

2601 - 2620 of 5466 Posts

·
Registered
33,691 Posts

10-02-2018
Die lage bebouwing aan de linkerkant op deze foto is n.m.m. ook een verschrikking. :nuts: Die mag w.m.b. ook heel snel weg of ingrijpend gerenoveerd worden.

·
Registered
339 Posts
Van waar tot waar gaan ze trouwens slopen? Alleen tussen de Baan en Hoornbekerstraat? Of tussen de Baan en het 1e Blekerhof? Stoppen ze bij de brandweer en Zevenhuissteeg?
Dit aangezien je de omliggende huizen in de Hoornbekerstraat ook niet al te best zijn.

·
Registered
186 Posts
Er wordt aan de rechterkant gesloopt vanaf de brandweer tot de Zevenhuissteeg.
Aan de linkerkant wordt er gesloopt vanaf het pand met de roze verf tot praktische het einde op 2 gebouwen na.
Dat linkerdeel wordt dus volledig gesloopt tot aan het 1e Blekerhof omdat hier de parkeergarage komt.

Zie ook hetgeen ik eerder heb gepost:

En het is inderdaad jammer dat niet heel de straat wordt gesloopt, want dat eerste stukje is inderdaad niet de moeite om te blijven staan.
Als ziet het er aan de kopse kant bij de Ketelaarstraat nog wel goed onderhouden uit.
Maar ik denk dat dit niet in bezit is van Ultee.
Hier is ook volop activiteit, een fotostudio, grafisch ontwerpbureau, soort van studentenhuis volgens mij wonen er ook mensen aan de kopse kant.

Google heeft hierachter in juni 2017 nog een update gedaan, kijk maar eens met streetview en dan zie je precies wat er wel en niet gesloopt gaat worden.

·
Marc from Rotterdam
2,322 Posts
Als die graffiti. Complete verspilling natuurlijk.

Maar waar houden dat soort mensen zich in godsnaam mee bezig?
Ga wat nuttigs doen voor de maatschappij...

Gelukkig knapt het nu met de dag op.

·
Registered
1,673 Posts
Is het nu de bedoeling dat de Baantoren ook gebruik gaat maken van de parkeergarage of krijgt die weer een eigen voorziening?

·
Registered
9,839 Posts
Ik dacht dat de Cooltoren verbonden was aan de parking, later zullen ook de andere gebouwen op die parking aangesloten worden (dacht ik).

·
Registered
33,691 Posts
Er wordt aan de rechterkant gesloopt vanaf de brandweer tot de Zevenhuissteeg.
Aan de linkerkant wordt er gesloopt vanaf het pand met de roze verf tot praktische het einde op 2 gebouwen na.
Dat linkerdeel wordt dus volledig gesloopt tot aan het 1e Blekerhof omdat hier de parkeergarage komt.

Zie ook hetgeen ik eerder heb gepost:

Dank voor de verheldering! :eek:kay:

·
Registered
531 Posts
Klopt, actualiteit is nog altijd dat een deel van de parkeerbehoefte wordt opgelost in Westblaakgarage. Baantoren krijgt daarnaast ook eigen voorziening voor beperkt aantal auto’s.
De nu te realiseren garage kan wel interessant zijn voor een andere toren.

·
Registered
9,839 Posts
Hadden ze dan niet beter die hele kavel ineens afgebroken en eerst een grote parkeerkelder gegraven met 3 verdiepingen?
Dan had je nooit last van een bovengrondse garage, was er nog speling met de bouwvolumes en was er ruimte voor groen. Je had als het ware een mooie blueprint en parkeren was ondertussen al mogelijk.

Nu vrees ik dat die garage eerder een storend element zal zijn in het geheel. Zeker naarmate het grauwer en grijs zal worden kan het een te mijden plek worden. Daar woont of werkt niemand en is er nauwelijks sociale controle. Wat je dan krijgt zijn plekken waar geürineerd zal worden en waar drugs verhandeld wordt. Dat straatje zal zeker niet romantisch zijn, ik denk eerder dat het een desolate achterbuurt wordt.

·
Martijn1
3,809 Posts
Nu vrees ik dat die garage eerder een storend element zal zijn in het geheel. Zeker naarmate het grauwer en grijs zal worden kan het een te mijden plek worden. Daar woont of werkt niemand en is er nauwelijks sociale controle. Wat je dan krijgt zijn plekken waar geürineerd zal worden en waar drugs verhandeld wordt. Dat straatje zal zeker niet romantisch zijn, ik denk eerder dat het een desolate achterbuurt wordt.
Beetje fatalistische inborst...? Desolate achterbuurt? Er wordt een compleet nieuw complex gebouwd (en even verderop waarschijnlijk nog één) en jij hebt het nu al over een achterbuurt. En ja, laten we de buurt lekker volhangen met camera's.:bash:

·
Registered
3,572 Posts
Ik had dat blok wel graag gezien als ontwikkel locatie voor een tweede rij aan torens.
In Rotterdam hangen ze graag het schaakbord patroon aan en daar had deze bebouwing goed in kunnen voorzien.
Helaas zal verdere verdichting slechts beperkt blijven tot kleinere torens om het geheel.
Lijkt me sterk dat er nog een 150m (of hoger) komt tussen de Baan en Cooltoren.

2601 - 2620 of 5466 Posts