SkyscraperCity banner

2681 - 2700 of 5466 Posts

·
Registered
4,771 Posts
^^waarschijnlijk ben ik ongeduldig, maar ik vind de laatste tijd niet zo hard meer gaan met het slopen...
Iemand schreef hier laatst dat deze constructie (vermoedelijk gedacht dat deze panden bestonden uit houten balken en gemetselde muurtjes) zó weg was. Tot nu toe heb ik vrijwel alleen maar gewapend beton gezien en dat kost tijd om te slopen:lol:.

·
Registered
1,302 Posts
Iemand schreef hier laatst dat deze constructie (vermoedelijk gedacht dat deze panden bestonden uit houten balken en gemetselde muurtjes) zó weg was. Tot nu toe heb ik vrijwel alleen maar gewapend beton gezien en dat kost tijd om te slopen:lol:.
ja klopt. Dat was ik....:lol: Zit idd meer beton in. Maar dat is niet de oorzaak waarom de sloop ogenschijnlijk traag gaat. We hebben denk ik enkele dagen vorstverlet gehad. Is heel normaal in een gemiddelde winter.

·
Registered
186 Posts
Ik vind het slopen ook vrij snel gaan eigenlijk.
Vergeet niet dat de brandweerkazerne moet blijven staan, dus daar zal best rekening mee moeten worden gehouden.
Daarnaast is het wel een heel klein werkgebied en wordt er maar met 1 kraan gesloopt.

Er staat een half jaar voor het sloopwerk op de planning.

·
Registered
186 Posts
^^

Ja ik zag het, jammer.
Ik kijk vanuit mijn zaak in België de hele dag mee.

Zal vanavond als ik thuis ben eens kijken wat er aan de hand is, ik denk even een reset om de wifi verbinden weer online te krijgen.

Even afkicken dus :lol:

Edit 22:28, het werkt weer echter geen automatisch refresh, ga ik van het weekend even naar kijken als ik wat meer tijd heb.
Gevel is nog een lekker stuk verdwenen vandaag, ook is er een Manitou gearriveerd.

·
Registered
3,828 Posts
http://vgvisie.nl/wp-content/uploads/2018/03/128-131_InROT_V8-LR.pdf

Een ander voorbeeld is hun honderdvijftig meter hoge Cooltoren in het Baankwartier waarvoor
V8 architects wil onderzoeken of de parkeergarage in appartementen kan worden omgezet wanneer de mobiliteitsbehoefte
daarom vraagt. ‘Dit maakt gebouwen sterker dan de individuele gebruiker. Een gebouw moet honderdvijftig jaar meegaan.’
Interesting.

·
Registered
33,691 Posts
^^ Ik zou ook denken dat aan het einde van de maand alles wat gesloopt moet worden hier dan wel plat moet kunnen liggen. :cheers:

·
Registered
4,771 Posts
@Junkiexp

Is het geen goed idee om de link naar je webcam te plaatsen als handtekening (Settings & Options >> Edit Signature) :)? Mijn favorieten sneeuwen namelijk onder na en dag of twee.

·
Marc from Rotterdam
2,322 Posts
Dat schoolgebouwtje (of wat is het?) aan de Baan, gaat dat ook nog weg?
Geen gezicht als straks de Toren klaar is.

Dat kerkje geeft wel meerwaarde.
Je zit hier precies op de brandgrens van Rotterdam.

·
Registered
339 Posts
“Elke week een verdieping”, wow. Hoe zullen de liften trouwens opereren? Wordt het halverwege overstappen? Zijn er liften ‘gereserveerd’ voor verschillende hoogtes?

2681 - 2700 of 5466 Posts