SkyscraperCity banner

21 - 40 of 4446 Posts

·
The only way is up
80,036 Posts
Mooi ding! Ik vind die ruwe 1e en 2e verdieping ook tof.

Ik neem aan dat hij iets hoger wordt dan 100m trouwens. Dat is wel erg krap met zo even snel geteld 34 verdiepingen.
Idd een beauty. Hopelijk komt dit ook echt van de grond.
Bij 34 verdiepingen denk je idd al gauw aan 110 meter (hangt ook van de plafondhoogte af). :)

·
Moderator
14,305 Posts
Wauw, wat een mooie toren :banana:

·
Illustrateur
12,975 Posts
Erg goed nieuws dit! Er is durf in de schijnbaar onzekere tijd. Mooi ontwerp dat schoon is door eenvoud en ook iets speels heeft. En verder leuk dat hiermee een eerste aanzet voor ontwikkeling in het Baankwartier wordt gezet, want dit stadsdeel heeft erg veel potentie.

Het ontwerp gecombineerd met een ontwerp voor de openbare ruimte vind ik ook erg goed. Rotterdam zal de zorg voor openbare ruimte deels ook kunnen uitbesteden om de stad op maaiveld aantrekkelijk te houden. De gemeente heeft het zich ook behoorlijk moeilijk gemaakt, omdat de verhouding bebouwing : openbare ruimte nogal scheef is voor een stadscentrum. Ik wordt ook erg blij voor de benutting van de daken in het plan.

Enig kritiekpuntje op puur het ontwerp. Door de verticale kozijnbalken minder op te laten vallen zou het in mijn ogen nog iets beter ogen. Het glas net boven de stenen plint ziet er wat mij betreft iets stijlvoller uit.

:)

·
Registered
703 Posts
Altijd leuk om weer een nieuwe tread te zien in het Rotterdam-subforum. Helemaal goed nieuws wanneer het eindelijk weer eens gaat om een nieuw redelijk grootschalig woongebouw. Aardig, stijlvol ontwerp ook; veel glas, buitenruimten, speelse vorm. Deed me op het allereerste moment even denken aan de Postkantoortoren van UN.

Eerste tekenen van het langzaamaan weer aantrekken van de woningenmarkt in Rotterdam - hoewel we dat nog moeten zien natuurlijk. Lange tijd geleden dat er voor het laatst een nieuw project werd aangekondigd.

·
Registered
5,750 Posts
Kijk van dit soort nieuws wordt ik vrolijk. :) Had dit niet verwacht in deze economische tijd. Nu zal het nog wel jaren duren voor er überhaupt een spade de grond in gaat maar het is en blijft mooi nieuws om te zien dat projectontwikkelaars er nog brood in zien om in R'dam woningen te ontwikkelen. :)

·
Registered
5,477 Posts
Ik zie dat de toren tegen de brandweer kazerne aan gebouwd gaat worden.
Lijkt op de plek te zijn waar de Heksenkethel zit/zat (aan de Baan).
Mooi ding trouwens. Fijn dat er genoeg ruimte is voor een mooi terras rondom je appartement.

Hier nog een 2 foto’s om een indruk te krijgen waar de toeren ongeveer komt.

De brandweer kazerne

Straatje direct achter de baan.

·
Registered
3,287 Posts
Olalaa verrassing zeg :) Mooi torentje zo ineens, erg leuk! En nu hopen dat dit zich een beetje vlot wil ontwikkelen...

·
Registered
330 Posts
mooie toren, even iets niet geheel on-topic maar gerelateerd vorig jaar heb ik voor mijn opleiding de minor vernieuw je stad gevolgt en een visie ontwikkeld voor deze wijk , wat gaat over hoe gezinnen in de binnenstad kunnen blijven.
Deze projectgroep bestond uit studenten van verschillende opleidingen zoals ook wel in de presentatie te zien valt:
http://www.bds.rotterdam.nl/dsc?c=getobject&s=obj&!sessionid=1BG5jif1WxRDe8Ga59bo5WzcZWno7t!8nlb9oWMdxXGAuyBPegM35UuUCWRV1zyO&objectid=203073&!dsname=bsd2i

·
Registered
32,986 Posts
Gaaf ding. Hopen dat ze het van de grond krijgen, dat kan nog wel even duren.
Maar het geheel lijkt toch al behoorlijk serieus te zijn. Deze toren zou een geweldige impuls betekenen aan het vernieuwingsproces van het Baankwartier. Een gebied met heel veel potentie waarvan ik de ontwikkeling ook pas voor 2020 en verder had verwacht. Deze impuls (en misschien ook nog het 2e Inntel-hotel er vlak bij) kunnen de ontwikkelingen misschien gaan versnellen? :)

Ik vind het ontwerp van de toren er erg goed uitzien. Deze toren straalt wat mij betreft iets meer/heel wat meer uit als een "gewone toren" als Up-Town en 100Hoog.

·
Registered
2,031 Posts
Leuk nieuws! het heeft zeker lang geduurd voordat er weer iets nieuws werd gepresenteerd.

Maar goed, ik ben nog wel een beetje sceptisch als ik de matige website van U Vastgoed bekijk. (en hopelijk gaan we niet een koopdoos-scenario meemaken want dan krijgen we uiteindelijk een grindbetonnen toren van 70 meter hoog, een dichte plint en geen balkons... ;) )

·
Registered
8 Posts
Al jaar en dag intensief volger van ssc, maar nu dan mijn eerste bijdrage. En dat puur uit enthousiasme over deze toren. Een degelijk en goed doordacht ontwerp. Dit lijkt realistisch en uitvoerbaar. Het is eigentijds, zonder überhip te willen zijn. Rustig, gecontroleerd maar door een eenvoudig spel met de buitenruimtes leeft het toch. Buitenruimtes niet als bakjes aan de gevel, of als donkere holtes in de massa, maar geïntegreerd in het ontwerp.

En hoewel het gebouw veel groter is dan zijn omgeving, is het toch goed ingepast. Het Baankwartier hoeft van mij namelijk helemaal niet volledig op de schop. Het is een soort rommel/ontdekhoekje achter de hoofdstraten. Meer torens hoeven er van mij ook niet bij. Ik vind het eigenlijk wel goed dat er een hoogbouwcluster in het centrum is en een aan de rivier. Cool ligt daar dan als een soort Greenwich Village tussen. Een wijkje met enorme potenties!

Architect en ontwikkelaar veel succes met de uitwerking!

·
Moderator
14,305 Posts
:wave: Welkom Hillekopper

21 - 40 of 4446 Posts