SkyscraperCity banner

5501 - 5520 of 5714 Posts

·
Registered
695 Posts
"Je moet het gif langzaam toedienen " zeggen ze wel eens in de bouw. Als ze nu in 1x zeggen dat ze al 6 maanden vertraging hebbben begint iedereen te steigeren. Beter kun je nu 2 maanden vertraging aankondigde dan denkt iedereen ' dat valt nog mee' ,over een halfjaar weer eens 2 maanden extra en tegen het einde van de bouw nog eens 2. Iedereen blij terwijl het eindresultaat hetzelfde is.

·
Registered
308 Posts
Inderdaad. Het bovenste hek van de klimkist zit volgens mij ongeveer op de 15e-16e verdieping. De onderste helft van de deursparingen van de 13e verdieping steken nu net onder de bekisting uit (mooi zichtbaar op jouw foto). Dat klopt ook met de stelling van Remmert Honig: (de bekisting van) de kern is nu op zo’n 45m hoogte

·
Registered
308 Posts
Er zijn nu aardig wat activiteiten te zien op de bouwplaats.

Ik zie nu al een aantal dagen dat er wordt gewerkt met 4 kranen: naast de twee torenkranen wordt er een mobiele kraan ingezet met het aanvoeren van kalkzandsteenlijmblokken, die worden gebruikt voor de woningscheidende wanden, schachtwanden, en bergingen.
808782

De 2e mobiele kraan (dus de 4e kraan) assisteert nu al maanden bij de asemblage van de windschermen. Ik vermoed dat deze windschermen voor de montage van de gevelramen zullen worden gebruikt. Als je goed kijkt zie je dat op de 3e verdieping (bij de kleine sparing in de dikke betonwand waar de verbinding met de parkeergarage zal zijn) een kalkzandsteen wand is gelijmd.
808784

Er liggen wat geprafabriceerde windscherm onderdelen klaar.
808869

Bij de westgevel zag ik dit enorme vette apparaat. Ik vermoed dat dit een 'hefboom' is die aan de kraan zal hangen, en waarmee de prefabbeton gevelelementen worden geplaatst (met een haak van de kraan kom je er niet bij, de hijskabel zit dan in de weg). Door de contraballast radiografisch te verstellen kan de I-Boom zodanig gepositioneerd dat deze horizontaal hangt. De turbines zullen dienen om in de 'lucht' te kunnen 'sturen', zodat de betonbanden precies op de juiste plek kunnen worden gemonteerd. Bij de I-boom 20 is een opzichzelf staande orienator optineel. Door gebruik te maken van de orientator kan de machine in elke gewenste positie worden gemanoeuvreerd.
808787

808790

808927

update: het eerste element wordt op dit moment geplaatst.
809070

Bij elkaar opgeteld liggen er nu 8 prefabbeton gevelelementen. De grijze kant is binnen, de gaten passen over de nokken aan de vloeren, het gele is isolatie, het zichtbeton is creme wit, en moeilijk zichtbaar op de foto's
808793

Het gaat om deze betonnen banden, die onder/boven de ramen op de hoeken komen.
808860

Er stond ook nog een vrachtwagen klaar met 2 prefabbalkons.
808796

·
The only way is up
84,185 Posts
Mooi update. Ik had de link tussen die uitsparingen in de betonnen banden voor de hoeken nog niet eens gelegd. Ze liggen op de kop met de witte kant naar beneden. Wel netjes ondersteund met hout en niet direct op de grond om krassen te voorkomen.

·
Registered
64 Posts
Mooi update. Ik had de link tussen die uitsparingen in de betonnen banden voor de hoeken nog niet eens gelegd. Ze liggen op de kop met de witte kant naar beneden. Wel netjes ondersteund met hout en niet direct op de grond om krassen te voorkomen.
Dat er hout onder demprefab ligt is niet heel slim.Als het te lang blijf liggen trekken er zuren van het hout in de beton.Beter was geweest kunsstof of een folie er tussen.

5501 - 5520 of 5714 Posts