SkyscraperCity banner

5701 - 5720 of 5947 Posts

·
Registered
82 Posts
Ik denk dat ze pas starten als de hoogbouw klaar is.
Dat zal niet gaan.Vele Nuts voorzieningen komen vanaf de parkeergarage en ze zullen ook zeker een maand of 6-7 doen.over de bouw.
Ik denk dat ze pas starten als de hoogbouw klaar is.
Dat zal niet gaan , Nuts voorzieningen Cooltoren zitten in de parkeergarage .Tevens doen ze er 6 -7 maanden over om te bouwen

·
Registered
379 Posts
Dat zal niet gaan.Vele Nuts voorzieningen komen vanaf de parkeergarage en ze zullen ook zeker een maand of 6-7 doen.over de bouw.

Dat zal niet gaan , Nuts voorzieningen Cooltoren zitten in de parkeergarage .Tevens doen ze er 6 -7 maanden over om te bouwen
Moet het deel van de parkeergarage waar de sprinklerbak in is ondergebracht niet sowieso af zijn voor ze voorbij de 70m (22e verdieping) zijn? Dan moet de nu droge blusleiding gewijzigd zijn in natte blusleiding, dacht ik.

·
Registered
379 Posts
^^ Is dat echt zo? Dat de sprinkerinstallatie al moet werken vóórdat er bewoners intrekken bij 70m? Kende die regel niet :).
Ik weet ook niet precies hoe die regelgeving zit, maar in het Bouwveiligheidsplan Cooltoren (20-11-2019) staat het volgende:

Tijdens de realisatie van de toren worden de (droge) blusleidingen direct meegenomen zodat deze bij een eventuele brand direct gebruikt kunnen worden om de brandveiligheid van het gebouw en de omgeving te waarborgen. Volgens de richtlijnen brengen wij een droge blusleiding direct aan vanaf 20 m1 hoogte en aansluitend wordt dit vanaf 70m1 hoogte omgezet naar een 'natte blusleiding'.

Even googelen naar natte blusleiding levert het volgende op:
Een blusleiding kan ook op de watervoorziening van de sprinklerinstallatie worden aangesloten. In dat geval hebben we te maken met een natte blusleiding, die continu met water is gevuld.
Bron: Droge blusleiding, wat is dat eigenlijk?

Uit bovenstaande maak ik op dat de blusleiding tijdens de bouw nat zal zijn (m.a.w. onder waterdruk zal staan) als ze de 70m (ca 22 verdiepingen) passeren. En ik neem aan dat die daarom aangesloten zal worden op de sprinklerbak. De sprinklerbak is volgens de bouwaanvraag plattegronden opgenomen in het hart van een van de spiraalvormige hellingbanen van de parkeergarage.

In de zelfde link staat ook uitgelegd wat een droge blusleiding is, voor de genen die niet weten wat een dbl is.
Ik vond het wel leerzaam om door te lezen :)
De aansluiting (aanvoer van het bluswater door de brandweer) van de droge blusleiding steekt tijdelijk door het bouwhek tpv de brandweerkazerne (met de letter “B” (brandweer) erbij). Zie rechts op onderstaande foto van 23 september.
976646

·
Registered
296 Posts
17 januari weer in de zon: :)

Van het 2e windscherm zijn er al meer delen geinstalleerd:

Aan de achterkant liggen nog een paar delen:
Zijn deze constructies die ook aan de zijkanten te zien zijn op je foto’s ook windschermen? Wordt de hele toren zo ingepakt? Of is dat omdat ze daar de kozijnen gaan aanbrengen?

·
Registered
82 Posts
Moet het deel van de parkeergarage waar de sprinklerbak in is ondergebracht niet sowieso af zijn voor ze voorbij de 70m (22e verdieping) zijn? Dan moet de nu droge blusleiding gewijzigd zijn in natte blusleiding, dacht ik.
Ik denk dat ze dat oplossen met een hydrofor en de bestaande waterleiding

·
Registered
20 Posts
Voortgang bouw: (vanuit BN)
Voor wat betreft de voortgang buiten is te zien dat hard gewerkt wordt aan de 14e verdieping en aan de 16e verdieping van de kern. Het streven om tijdens het Kerstreces ook het 2e windscherm in te kunnen hangen is helaas niet gelukt. Door de Coronaperikelen was er sprake van vertraagde leveringen uit het buitenland en er viel 1 bouwploeg uit. Verwachting is dat dit scherm in week 7 gereed kan zijn.
In december 2020 is geen extra vertraging opgelopen mede doordat dit een relatief korte werkmaand was. Daarnaast zijn er tijdens de collectieve sluiting van 2 weken bepaalde onderdelen “ingehaald” die eerder in deze maand gepland stonden, maar nog niet uitgevoerd waren.

Bouwplaats:
Wij spannen ons maximaal in om het virus en haar varianten buiten de bouwploegen en onze bouwkeet te houden. Een bijna onmogelijke opgave, op een bouwproject als deze met circa 100 bouwvakkers en bouwpersoneel. Helaas is het op dit moment niet anders en moeten de maatregelen nog strenger worden opgevolgd.

Al de medewerkers die nog in de bouwkeet werkten, zoals bijvoorbeeld de werkvoorbereiding, is verzocht zoveel als mogelijk thuis te werken. Een deel heeft ook (verlof)dagen moeten opnemen om thuisonderwijs te geven en/of zorgtaken op zich te nemen. Momenteel werken er circa 30 collega’s vanuit huis, wat meer afstemming vraagt en aandacht. Heel actueel is dat de uitvoerdersploeg helaas vanwege quarantainegeval(len) niet op volle sterkte deze week; meer informatie is daar nu niet over

·
Registered
88 Posts
Ik denk dat ze dat oplossen met een hydrofor en de bestaande waterleiding
Hoeveel hydroforen zijn er nodig en kunnen deze vanaf de begane grond het water onder de juiste druk naar 150m tillen of is er halverwege een andere hydrofoor nodig die het overneemt?

·
Registered
379 Posts
Hoeveel hydroforen zijn er nodig en kunnen deze vanaf de begane grond het water onder de juiste druk naar 150m tillen of is er halverwege een andere hydrofoor nodig die het overneemt?
Volgens mij is er geen Verdieping Met technische ruimte in het midden van het gebouw.
techniek zit in de plint, parkeergarage en in de kroon.
dus de hydrofoor zal het water helemaal naar boven moeten pompen.

5701 - 5720 of 5947 Posts