SkyscraperCity banner

41 - 60 of 4459 Posts

·
visit the world
7,724 Posts
dit ziet er echt prima uit, zou zeker de goede startimpuls zijn voor het Baankwartier! :cool: :eek:kay: Goed nieuws ook dat dit soort dingen toch nog worden gedaan in deze tijden!!

·
Registered
81 Posts
schitterend! Ook leuk om te zien dat ze inspiratie hebben gezocht en gevonden in Rotterdam zelf. Ik hoop van harte dat dit er komt!

·
Registered
819 Posts
Leuke speelse gevel!

Coolkwartier zegt mij helaas niks, iemand enig idee waar dit gebouw precies moet gaan komen, en ter vervanging van wat?
Dat zie je toch op die tweede impressie? Dat water is de Leuvehaven, dus die toren komt vlak achter de bebouwing langs de Schiedamsedijk.

·
Registered
1,023 Posts
Het wordt volgens mij wel één van de eerste project en met een dusdanig omvang voor U Vastgoed. Ik hoop (in de positieve zin) dat ze er in slagen om de toren te realiseren. Lijkt een aanwinst te worden.

·
Moderator
3,074 Posts
Dat zie je toch op die tweede impressie? Dat water is de Leuvehaven, dus die toren komt vlak achter de bebouwing langs de Schiedamsedijk.
Uit de render zou je ook kunnen opmaken dat de toren nog een paar straten verder komt, was benieuwd naar de precieze straat. En die weet ik nu, dank!

·
Registered
1,023 Posts
Ze genereren blijkbaar nogal wat parkeerplaatsen als de huidige parkeerplaats tegenover de toren in een hoogwaardige openbare ruimte (parkje) kan worden veranderd. Da's positief, weer wat blik aan het zicht onttrokken.

·
Sonam Plomp
484 Posts
Nu ik de bestaande maquettes en massastudies even goed doorspit, lijkt het erop dat - naast de locatie van deze toren, waar inderdaad een gebouw van ± 100 meter ingetekend stond - op de locatie van de huidige brandweerkazerne ook een mogelijkheid voor een toren stond ingetekend (alleen dan - maar dat zegt wss. weinig) zo'n 25 meter hoger.

·
Gouda's Glorie
7,807 Posts
^^ Skyscraperpage.com is hopeloos achterhaald, en er zit nogal wat tussen het er al door zijn van een plan en alleen nog maar geruchten.

·
Registered
18,721 Posts
Het wordt volgens mij wel één van de eerste project en met een dusdanig omvang voor U Vastgoed. Ik hoop (in de positieve zin) dat ze er in slagen om de toren te realiseren. Lijkt een aanwinst te worden.
Wellicht juist een pluspunt? Misschien omdat dit dan hun eerste grote project en torenproject is gaan ze zich juist extra inzetten om dat te laten slagen en voor elkaar te krijgen? Wellicht dat ze daardoor ook niet de routine hebben van sommige andere ontwikkelaarders en een spannender ontwerp aandurven?

·
Registered (m)user
2,886 Posts
Via deze vergelijking is goed te zien waar die precies komt en wat er voor gaat sneuvelen.

Situatie ter plaatse nu

situatie dadelijk

Dat laagbouw ding wat er voor staat gaat dus ook weg. Je kan links en rechts zien wat de buren zijn. Het gebouw precies achter de book gaat dus weg.

·
Registered
32,995 Posts
^^ Als ik het plaatje goed bekijk gaat ook het gebouw voor de boom weg. Want anders kan dit pleintje wat getoond wordt er niet zo mooi en ruim bijliggen. ;)

·
Registered (m)user
2,886 Posts
De laagbouw gaat inderdaad ook weg. het kerkje wat er naast staat komt daardoor vrij aan het plein te staan.

41 - 60 of 4459 Posts