SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam | Cooltoren | 155m | opgeleverd

3M views 9K replies 451 participants last post by  RickJames9 
#1 · (Edited)
THE COOLTOWER | 155M | UC











 
See less See more
6
#4,643 · (Edited)
ja met die overstek wordt werken vanuit een glazenwasserslift wel uitdagend. ;)
Daar maakte ik mij ook ‘zorgen’ over. Maar in de buurt (kantoorgebouw Blaak 555) zag ik de oplossing. Een glazenwassers bakje met een soort hefboom constructie om onder uitkragingen te komen (de ‘decoratieve kroon’ van dat kantoorgebouw kraagt uit buiten de gevel). Techniek staat voor niets! Gaaf dat zoiets gewoon kan. Ik was al bang dat onder de midcrown een lelijke rail zou komen, met daaronder een tweede glazenwasinstallatie (zoals onder de uitkraging van het Inntel Hotel bij de Erasmusbrug), maar met dit systeem valt dat wellicht te voorkomen.
162875
 
#4,644 ·
^^ De rode toren van de Calypso heeft een soortgelijke glaswasinstallatie. Van een rail onder het uitkragende deel is in de Cooltoren inderdaad geen sprake. Door de gehele toren bevinden de woningen zich over de gehele omtrek van de toren en er is daar dus ook geen toegang voor een glazenwasser.
 
#4,653 · (Edited)
Gelukkig zie ik op de render coolTOREN staan, maar helaas is de draadtitel nog steeds THE coolTOWER
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de naam "The Cooltower" wat gek vind, klinkt een beetje gek, alsof het een koeltoren is ofzo (net als "Casanova" en namen van Haagse projecten, Frank is een Bink vind ik nog by far de meest lachwekkende), De Cooltoren vind ik ook al beter klinken dan "The Cooltower". Ik vind bijvoorbeeld Remdbrandttoren (een markante toren met een markante naam) of Hoftoren wel gave namen (en Zalmhaventoren ook gewoon oke). Al die halfbakken Engelsklinkende namen die naar iets vaags verwijzen heb ik persoonlijk niks mee.

Maar zal mij eigenlijk een rotzorg zijn, beter goed uitziende torens met belabberde namen dan beroerde torens met goede namen.
 
#4,654 · (Edited)
Frank is een Binck verwijst naar het stadsdeel (vernoemd naar kasteel de Binckhorst in de wijk) en de Frank naar de architect van het paviljoen wat terug wordt gebouwd (van Klingeren). Veel Nederlandser wordt het niet geloof ik.

Of het een mooie naam is? Dat staat je uiteraard vrij, ik vind hem leuker dan bijv. Bincktower of Cooltower (Wijk+tower/toren vind ik sowieso al behoorlijk saai). Doe mij dan maar iets origineels als Casanova of FIEB.
 
#4,659 ·
Begint een redelijke massa te worden. 6th floor in the making :)! Nog even en hij laat zich zien vanaf de Leuvehaven. 
 

Attachments

#4,660 ·
Gek dat de bouwblokken naast de toren niet tegelijk gebouwd worden, ziet er gek uit. Weet iemand waarom dit is? (zal vast een goede reden voor zijn).

Hopen dat ze voor de bouwvak nog even een eindsprintje kunnen maken. De eerste 5 verdiepingen duurde wel lang, maar waren ook was ook verwacht.
 
Top