SkyscraperCity banner
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 512 Posts

·
Registered
115 Posts
... of klink ik nu een beetje drammerig?
beetje.....

blijft gewoon voor- en nadelen afwegen, deze zijn inmiddels nu wel bekend.

vwb keuken en sanitair, klopt toch gewoon wat er in de brochures staat!?
Ze hebben de Olympia keuken van Bruynzeel als uitgangspunt genomen, her en der wat aanpassingen gedaan (specifiek voor TRA) waar Jan des Bouvrier zijn naam aan heeft verbonden (wat overigens niets zegt, lijkt me ook volstrekt onbelangrijk). Qua sanitair zijn Villeroy & Boch en Grohe de leverancier zoals je in de sanitair-brochure kunt lezen, je hoeft dus niet 'af te wachten' of dat er wel in komt, dat staat gewoon vast.

Volgens mij heb je gewoon alle keus, keuken kun je uitbreiden in overleg met Bruynzeel, vind je m niet mooi, dan laat je een andere plaatsen, maar ja daar betaal je inderdaad voor. Maar dat heb je ook als je een appartement koopt waar geen keuken bij zit, het appartement is dan echt niet ineens veel goedkoper...

·
Doe mij er ook 10 van.
3,228 Posts
Mooie pics eric, jij hebt echt oog voor een goed plaatje. Volgens mij zijn ze inmiddels begonnen aan het dak van het kopblok.

Defconian wat betreft de keuken ben ik het niet helemaal met je eens. Indien we een andere keuken willen, betalen we uiteindelijk voor 2 keukens. De waarde van de zogenaamde Jan de Bouvrie keuken wordt niet met de nieuw te bestellen keuken verrekend. Dat zit ons dwars want volgens Bruynzeel kan het wel indien PWS toestemming geeft aan Bruynzeel om af te wijken van het te leveren model. Doen ze dat niet dan zitten we met 2 keukens en moeten we er 1 op Marktplaats zetten.

In de brochure staat inderdaad dat het sanitair van Villeroy & Boch en Grohe is, maar in de brochure staat ook dat Jan des Bouvrie de keuken heeft ontworpen en dat de parkeerplaats inclusief is, dat de punt autovrij wordt en dat er een kwalitatieve horecagelegenheid op de punt komt. Allemaal niet waar. Dan ga ik aan meer dingen twijfelen.

Ach misschien ligt het wel aan mij en ben ik een beetje mierenneukerig. Ik wil gewoon alles weten voordat ik kan besluiten of het appartement zijn geld waard is.

·
Doe mij er ook 10 van.
3,228 Posts
By the way ik zie inderdaad een mast op de toren van TRA als ik naar de tekeningen van Marin kijk.

·
Doe mij er ook 10 van.
3,228 Posts
Ik heb het nagevraagd en de Olympia keuken van Bruynzeel is niet door Jan de Bouvrie ontworpen. :nono: Waarom zeggen ze dat dan in die brochure??? Jan heeft waarschijnlijk namens ons geshopt, nou dat had ik dan liever zelf gedaan. :bash:

·
a.k.a. Sequentia
21,657 Posts
Niet persoonlijk bedoeld, maar kan dit niet in het café ofzo? Dit is een update thread (dus voor foto's en nieuwtjes) en wat offtopic vragen zijn niet storend, maar het gaat nu al vele pagina's over keukens. Ik hoop dat je er allemaal uitkomt natuurlijk, en je hebt 100% gelijk, maar van mij hoeft dit niet zo. Zijn er meer mensen die er zo over denken of ben ik de enige die zich hieraan stoort?

Verder is zoals eerder gepost geen sprake van een MAST, maar van een 3m hoge antenne die als het goed is gaat knipperen. Niks indrukwekkends dus.

·
Registered
923 Posts
Ik moet zeggen, ik vind het wel bij updates horen aangezien het om de red apple gaat, en zoals ieder gebouw kent TRA ook een binnen kant, juist nu komt er aan het ligt wat er juist binnen gebeurt, en de hele gang van zaken rondom het kopen. En anders zitten we hier met z'n allen te blerren dat de gevel zo langzaam gaat en dat het rood zo mooi is maar kleur verschil wel te zien is.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
ik vind de discussie of de discussie over keukens in The Red Apple wel of niet in het topic over The Red Apple kan meer iets voor in het Café.

·
Design
1,134 Posts
Ik moet zeggen, ik vind het wel bij updates horen aangezien het om de red apple gaat, en zoals ieder gebouw kent TRA ook een binnen kant, juist nu komt er aan het ligt wat er juist binnen gebeurt, en de hele gang van zaken rondom het kopen. En anders zitten we hier met z'n allen te blerren dat de gevel zo langzaam gaat en dat het rood zo mooi is maar kleur verschil wel te zien is.
mee eens, ik vind het erg interessant te lezen over het wel en wee van de (potentiele) kopers van het gebouw. Dit maakt immers ook de bouw mogelijk. Gaat het over eigen ideen zoals kabouters in het raamkozijn is het een ander verhaal maar hier gaat het om de binnenkant van het op te leveren gebouw. Het ging volgens mij ook niet om de keuken zelf maar meer om een kritische benadering van de marketing rondom het project.

·
Registered
386 Posts
mee eens, ik vind het erg interessant te lezen over het wel en wee van de (potentiele) kopers van het gebouw. Dit maakt immers ook de bouw mogelijk. Gaat het over eigen ideen zoals kabouters in het raamkozijn is het een ander verhaal maar hier gaat het om de binnenkant van het op te leveren gebouw. Het ging volgens mij ook niet om de keuken zelf maar meer om een kritische benadering van de marketing rondom het project.
Mee eens!

·
Enjoy your freedom!
7,585 Posts
Ik zou zeggen Krabbertje: open TRA keukentopic in het 010café :D

Mij boeit het eigenlijk niet zo.

·
Registered
78 Posts
Ik heb het nagevraagd en de Olympia keuken van Bruynzeel is niet door Jan de Bouvrie ontworpen. :nono: Waarom zeggen ze dat dan in die brochure??? Jan heeft waarschijnlijk namens ons geshopt, nou dat had ik dan liever zelf gedaan. :bash:
Krabbertje, ik vind het prima dat je kritisch bent, maar het stoort me wel een beetje dat je zo doordramt en onwaarheden verkondigt. Notabene op de site van Bruynzeel zelf staat dat De Bouvrie wel degelijk de Olympia keuken heeft ontworpen:

"1997 Jan des Bouvrie
Jan des Bouvrie ontwerpt vanwege het 100-jarig bestaan van Bruynzeel een volledig nieuwe keukenlijn. De Module 100 is het eerste ontwerp van zijn hand. Deze keuken bestaat volledig uit modulaire onderdelen. Hij heeft in de jaren daarna de Zebrano 2000 en de Olympia ontworpen."

Ook je suggestie dat het sanitair van een andere fabrikant afkomstig zou kunnen zijn dan aangegeven is in de officiële verkoop documentatie is volkomen uit de lucht gegrepen.

·
Registered
238 Posts
^^

meningen verschillen :)

ook over de plek van de keuken-informatie
mijn mening :
ik sluit me graag aan bij SkyBridge en Nexxd. Een specifiek onderwerp ('Keuken in nieuwe appartement') met meerdere facetten (marketing, juridisch, design, aankoopbeslissing, sanitair) komt denk ik juist beter tot zijn recht in een los topic, het cafe is hiervoor de beste plek.

In de afgelopen 5 pagina's van deze thread vind ik het lastig de keuken-postings van de reguliere update postings te scheiden, wat mij betreft opent iemand (David010, Krabbertje15 ; Defconian) een nieuw topic : ik denk serieus dat beide onderwerpen dan veel meer tot hun recht komen.

·
der Niederländer
5,190 Posts
Verder is zoals eerder gepost geen sprake van een MAST, maar van een 3m hoge antenne die als het goed is gaat knipperen. Niks indrukwekkends dus.

Ik vind knipperde lichten op 130 m hoogte als onderdeel van de skyline best indrukwekkend. Wat mij betreft mogen er dan ook meer torens zulke verlichting krijgen.

·
Design
1,134 Posts
Zou ook mooi zijn als ze de bovenrand voorzien van rood licht wat telkens van sterkte veranderd en ook als slang van gevel naar gevel bewegen kan.

1 - 20 of 512 Posts
Status
Not open for further replies.