SkyscraperCity banner
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 497 Posts

·
KCAP - Marcel Damen
112 Posts
Voor allen die het interesseert: aan de dakrand van het pand aan de Wijnhaven zijde (waar voorheen Neutelings zat) zijn gevelmonsters bevestigt van de Toren. Het zijn 1 meter hoge gevelpenanten in rood geanodisseerd aluminium (in verschillende tinten rood van bordeaux tot fel rood). Dit is dus een metertje van de lange lijnen over de gevel inclusief de negge diepte. Er is op dit moment een discussie gaande voor een neggediepte van 25 cm vs. 45 cm. (beide monsterreeksen hangen op). Opdrachtgever is geneigd te kiezen voor 25 cm. (geldkwestie), wij houden vast bij 45 cm. (architectonisch sterker bij een gebouw met die hoogte).

Wij zelf denken trouwens om de lichtste/felste kleur te gaan kiezen omdat de rest vrij donker en sober is.

Nou, veel kijkplezier allemaal! :)

·
KCAP - Marcel Damen
112 Posts
Marin said:
Volgens RIP (Rotterdam Info Portal) wordt het blok op de punt 'slechts' 54m en een beetje hoog..
inderdaad: 54 meter! 70 meter is ooit heeeeeel lang geleden één van de stdenbouwkundige opties geweest. Ik denk dat het zeker al 5 jaar 54 meter is. Dat is één van de redenen dat ik hier post... ik ergerde mij dood aan al die foute info die maar door iedereen steeds weer werd herhaald en klakkeloos werd gekopieerd.

En voor eens en altijd nog 1x dan de enige juiste maat voor de toren: het hoogste punt ligt nu op exact: 127.1 meter (volgens onze laatste tekening). Alle andere hoogtes (ook al is het bij de constructeur: die kent onze laatste details niet eens met de laatste bouwkundige peilmaat van de afwerking) zijn NIET correct. Uiteindelijk wordt er toch van onze tekening gebouwd ;)

·
Administrator
30,094 Posts
^^ Daar gaan we dan eens even lekker op inzoomen. Het getalletje is inmiddels aangepast. :)

@ Marlisda: weet je met welke bouwmethode deze gerealiseerd wordt?

·
Registered
1,214 Posts
Die impressie ziet er verdomde geil uit... :drool:

·
I am sterdam
4,762 Posts
Update 26-5-'05

Mijn eerste update voor Rotterdam :cheers:

Woow, wordt straks echt groot!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Kan iemand mij vertellen waarom die sloopkraan constant nat gespoten wordt? Bij de sloopwerkzaamheden op Rdam CS zag ik dat ook al.

·
Registered
1,174 Posts
stof beperking. je moet eens uit de parkeergarage van willemswerf kijken: goed zicht op de stenen massa.

·
Kees
3,292 Posts
^ Met deze hitte van de afgelopen 2 dagen word het puin erg droog en stoffig, als je er mee gaat rommelen komt er een heel hoop stof vrij. Daarom spuiten ze met warm weer water op het puin.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
@Brik/Keezy: Bedankt. Eigenlijk wel logisch dat ze het stof willen beperken, de auto's die ik naast de sloopwerkzaamheden op Rdam CS zag waren ondanks het nathouden van de kraan toch 'ondergesneeuwd'. Overigens heeft het warme weer er niks mee te maken, want de vorige keer was het helemaal niet warm

34,876 Posts
marlisda said:
inderdaad: 54 meter! 70 meter is ooit heeeeeel lang geleden één van de stdenbouwkundige opties geweest. Ik denk dat het zeker al 5 jaar 54 meter is. Dat is één van de redenen dat ik hier post... ik ergerde mij dood aan al die foute info die maar door iedereen steeds weer werd herhaald en klakkeloos werd gekopieerd.
sorry, my bad. :cheers:

Maar ik ga die impressie niet weer aanpassen hoor. :)

·
Jürgen Leschinger
9,761 Posts
Discussion Starter · #18 ·
Winbuks said:
Mijn eerste update voor Rotterdam :cheers:
Bedankt voor de serie updates, moet je vaker doen..

Vanmiddag vanwege het mooie weer een fietstocht gemaakt. Na afloop heb ik nog even naar de gevelmonsters gekeken. Alleen de 2 lichtste varianten zijn goed te pruimen, de rest vind ik qua kleur weinig interessant, te sober/donker zoals Marlisda al zei. Benieuwd wat het gaat worden...

·
KCAP - Marcel Damen
112 Posts
Jan said:
^^ Daar gaan we dan eens even lekker op inzoomen. Het getalletje is inmiddels aangepast. :)

@ Marlisda: weet je met welke bouwmethode deze gerealiseerd wordt?
De Toren wordt vooralsnog nog steeds getunneld en (nog) geen prefab in ieder geval

1 - 20 of 497 Posts
Status
Not open for further replies.