SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam | Tree House | 130m | planning

307662 Views 1209 Replies 195 Participants Last post by  Martijn1
deze hadden wel al:

Victoria Tower Delftseplein, Rotterdam
2005, Projectarchitecten: Clé van Heerden en Juan Gisbert de Elío

Deze vind ik wel wat hebben:

Back to the 70's met de 170 meter hoge Victoriatoren.

Bron: www.heerden.com
en nu dan dit:

bron: Lukkien Design

2006 Delftseplein woontoren van 156 m Rotterdam ontwerpfase

Vanwege het woord "ontwerpfase" en het jaartal 2006 maar een nieuwe thread gestart.
See less See more
2
1 - 20 of 1210 Posts
wederom goed gevonden Kees! complimenti!

Maar dat nieuwe ontwerp heeft nog niet echt een wow-factor voor mij! Die Victoria toren spreekt me veel meer aan!!
Volgens mij staat het lage gedeelte van de Victoria Toren precies op de plek van de pas gerenoveerde Creative cube.... lijkt me dus niet dat deze plek realistisch is?
Die tweede kende ik nog niet. De Victoriatoren ben ik geen fan van. En dat ligt niet aan de hoogte :lol:
Goed gevonden! Ik moet zeggen dat ik ze qua ontwerp niet erg spectaculair vind, maar de hoogte maakt veel goed. Victoriatoren vind ik mooier dan de andere toren die eigenlijk maar erg standaard is (behalve zijn hoogte dan)
Volgens mij staat het lage gedeelte van de Victoria Toren precies op de plek van de pas gerenoveerde Creative cube.... lijkt me dus niet dat deze plek realistisch is?
toch wel: over Delftseplein 37, Creative Cube

bron: Welstand - R'dam, verslag 15 november 2006

Ad 3. Er is geen bezwaar tegen de gedachte om de installatie, verdeeld over meerdere kleinere opbouwen, op het dak te plaatsen; op voorwaarde dat dit vanaf het openbare gebied niet zichtbaar zal zijn. Daarbij dient rekening te worden gehouden met het zicht vanuit de toekomstige te ontwikkelen hoogbouw op dit dakvlak.
See less See more
De 2e toren vind ik juist mooier. De eerste vind ik net eem verhoogde gallerijflat.
Zolang het maar 150+ers zijn vind ik alles best :p
Ok, even voor de trage slakken onder ons: dit is dezelfde lokatie?
Hij is i.i.g. hoger dan de Delftse Poort. Al zal dat verschil van een grote afstand niet zo heel erg significant blijken. Van het ontwerp bennik ook niet zo kapot. Vind het een beetje een verdikte Monti. Maar voor de verdichting rondom CS kan het natuurlijk niet verkeerd uitpakken. Al prefereer ik liever dat seventies-ontwerp.
See less See more
goed gevonden, een teken dat ze met flinke torentjes bezig zijn!
Zolang het maar 150+ers zijn vind ik alles best :p
Nou dat lijkt me toch een beetje kortzichtig. Torens als deze zullen de skyline en het straatbeeld nog jaren domineren. Torens die we nu 'wel ok' vinden kunnen we over 20 jaar spuuglelijk vinden. Maarja, dan staat er wel zo'n enorm groot dominant en lelijk ding. Laten we dat toch maar voorkomen. :)
See less See more
^^ they are just studies - but it's likely there will be something build eventually.
De 2e toren vind ik juist mooier. De eerste vind ik net eem verhoogde gallerijflat.
Gek, dat heb ik juist precies andersom! ;)

Doe mij ook maar de Victoriatoren, die vind ik stukken mooier en de hoogte is beter. Op die locatie moet je minstens streven naar Maastoren-hoogte (165m dus ;)) Lager is een gemis en zal de skyline dan niet ten goede komen. Bij Wijnhaveneiland e.o. gaat het vooral om verdichten en daar geef ik niet zo om de hoogtes (rond 100m is mooi zat). Hier moet je gewoon écht hoog bouwen en het hoeft niet zo Hong Kong-vol te zijn.
Tenzij er baanbrekende architectuur komt maar daar hoef je hier denk ik niet op te rekenen. Daarmee mogen ze van mij ook maar focussen op de nieuwe Coolsingeltoren en een eventuele klapper aan 't Hofplein, die staan namelijk vol in het zicht.
See less See more
Nou dat lijkt me toch een beetje kortzichtig. Torens als deze zullen de skyline en het straatbeeld nog jaren domineren. Torens die we nu 'wel ok' vinden kunnen we over 20 jaar spuuglelijk vinden. Maarja, dan staat er wel zo'n enorm groot dominant en lelijk ding. Laten we dat toch maar voorkomen. :)

Ja ok, echt dominant kan ik een 150er niet echt meer noemen in Rotterdam, hij valt nog wel op, maar niet zoveel meer als de Delftsepoort die nog zonder enig "concurentie" er stond. Denk dat na 20 jaar (is nog aardig kort) er ondertussen wel hogere torens tussen staan. Mischien heeft hij dan wel een gevelupgrade gehad o.i.d. soms zijn torens zo lelijk dat ze mooi worden. :)
See less See more
De Victoria vind ik een prachttoren, uniek, gewaagd en met een doordacht concept. Die tweede toren is dertien in het dozijn 'architectuur' die leuk zou staan in een Vinex maar niet op deze locatie.
Wat een gedrocht dat nieuwe ontwerp, maar goed gevonden uiteraard weer Kees. Je blijft me verbazen! Zoals bekend ben ik een grote fan van de Victoriatoren, vanwege het ontwerp en het unieke concept. Ik zou het jammer vinden als daar deze bruine boterham voor in de plaats kwam!
Ja ok, echt dominant kan ik een 150er niet echt meer noemen in Rotterdam, hij valt nog wel op, maar niet zoveel meer als de Delftsepoort die nog zonder enig "concurentie" er stond. Denk dat na 20 jaar (is nog aardig kort) er ondertussen wel hogere torens tussen staan. Mischien heeft hij dan wel een gevelupgrade gehad o.i.d. soms zijn torens zo lelijk dat ze mooi worden. :)
Sorry hoor, maar woon je in Rotterdam? Zo nee, kom je er weleens? Delftse Poort domineert de skyline nog altijd hoor. Ik weet niet of je het weet, maar er zijn maar twee torens die engzins in de buurt komen bij DP qua hoogte (Milenniumtoren en Montevideo).

Ik snap echt niet dat sommige mensen hier doen alsof R'dam volstaat met 150+ers, er staat er slechts eentje. :lol: Een toren van 150 meter is nu dominant in Rotterdam, en zal dat over 20 jaar ook zijn.
See less See more
^ Helemaal mee eens! Vanaf ongeveer 120m is dat het geval heb ik gemerkt - dan zie je de toren echt vanuit de hele binnenstad. Een Montevideo maakt dan bijvoorbeeld weer minder indruk vanwege de (nu nog) geïsoleerde locatie. Daarom ben ik ook zo blij met een Coolsingeltoren van 145m en 116m - van Portzamparc mag je wel een goed ontwerp verwachten en deze zal echt overal te zien zijn. Zelfde geldt voor de hoogste Lijnbaantoren.
See less See more
1 - 20 of 1210 Posts