SkyscraperCity banner

1 - 20 of 504 Posts

·
Administrator
30,074 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Persbericht: OVG Projectontwikkeling

UWV huurt 16.700 m² kantoorruimte in Rotterdam
OVG Projectontwikkeling en AM Vastgoed hebben overeenstemming bereikt met UWV over de aanhuur van 16.700 m² (vvo) kantoor aan de Laan op Zuid in Rotterdam. UWV voegt op deze locatie de verschillende Rotterdamse kantoren van o.a. GAK, GUO en Cadans samen. Eind december is het contract getekend. Aan de ondertekening is een lange periode van onderhandeling tussen ontwikkelaar, huurder en het OntwikkelingsBedrijf Rotterdam voorafgegaan.

De ontwikkeling aan de Laan op Zuid beslaat in totaal 26.000 m² (bvo) en biedt een werkplek aan 1.400 mensen.
De resterende 6.000 m² zal door OVG op risico ontwikkeld worden; op dit moment worden er gesprekken gevoerd met potentiële huurders.

Het nieuwe kantoorgebouw is een ontwerp van Wouter Zaaijer van Van den Oever, Zaaijer & Partners Architecten uit Amsterdam. De bouwcombinatie J.P. van Eesteren / Heijmerink start 1 april 2005 met de bouw; de oplevering staat gepland voor februari 2007.

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Op de site van dvaplus (waar ook de rendering uit post #1 vandaan komt) zie ik 2 andere renderings van het UWV-gebouw. Deze komen mij niet bekend voor. Op de renderings van Cité die ik gezien heb stond ook het bakstenen UWV-gebouw, dus ik denk dat dit oudere renderings zijn.

·
Registered (m)user
2,956 Posts
De renderings zonder baksteen zijn van 2002 en die met baksteen van 2003. Dus ik ga er vanuit dat die wat ouder zijn.
Maar goed nieuws op zich. Dan komt het daar in ieder geval niet stil te liggen.

·
Registered
653 Posts
@Sky:
Ik probeer altijd dit soort renderings te plaatsen in de feitelijke situatie. De linker vanaf de Veemstraat cq binnenterrein van Cité? De rechter vanaf de Laan op Zuid, zo'n beetje ter hoogte van het eerste blok van de Compagnie? Of heb ik het totaal mis?

·
Registered
653 Posts
@Marin en AE
Ik weet exact waar het gebouw komt te staan. Ik woon zelf op de Vuurplaat, zo'n 500 meter verderop. Ik kon de renderings niet goed plaatsen op die situatie en heb daarom de posting geplaatst. Het gaat dus niet om de lokatie maar van waaruit ik de renderings moet bekijken.

1 - 20 of 504 Posts