SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam vanaf het dak van De Hoge Wiek

4737 Views 17 Replies 10 Participants Last post by  Apollyon
38
Foto's genomen op 5 april nadat ik van het dak van het Erasmus afkwam.

1. De Hoge Wiek is een studentenflat van 17 verdiepingen.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35 A.

35 B.

36 A.

36 B.
See less See more
1 - 18 of 18 Posts
Goed bezig Apollyon! Favo's: #19, 24 en de laatste vier van je reeks.
Mooie foto's. Op foto 10 kijk ik zo op mijn huisje!
En je blijft maar lekker door gaan. Ik kan niets anders zeggen dan dat het weer heerlijke foto's zijn ;) :cheers:
Mega-superfoto's. Topposities. Je blijft maar doorgaan. Jouw foto's geven heel goed de ruimte van de stad weer. Die rivierfoto's met die mooie bruggen en lekkere goed geasfalteerde wegen. En de blik op de stad met al die verschillende patronen in de gebouwen. Goed lekkere zoom erbij.

TOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Schitterende foto's weer!

Sommige misschien net iets teveel gesharpt, maar alsnog heel mooi. Kom een keer in de morgen terug, dan heb je de zon in je rug!:)

Mijn favorieten zijn 20! (met goed licht en iets scherper dik UPC waardig) en 36B!:eek:
Welke zijn iets teveel gesharpt? Dan kan ik daar de volgende keer rekening mee houden.
Mooi foto's. Ik ga me er bijna schuldig door voelen dat ik nog nooit in Rotterdam geweest ben.

Apollyon said:
1. De Hoge Wiek is een studentenflat van 17 verdiepingen.
Mooie dichtheid, beetje jammer alleen van die jaren 80 bebouwing op de voorgrond.

Apollyon said:
Jammer dat er zulke gebouwen op deze locatie staan. Weet iemand of er plannen zijn om dit stuk te verbeteren?

p.s. Woon je in deze flat? Het uitzicht is in elk geval heel wat beter dan het uitzicht uit mijn kamer.

afb 1. hoogwaardige materialen, prachtige afwerking.
See less See more

^^ grappig, bekende plek, links daarvan ga ik altijd de deur door op weg naar mijn zus :)

Hoe ben je het dak op gekomen? Ik ben jaloers. Ik wilde er ook ooit op, maar werd gefrustreerd door het slot wat er elke keer weer dicht op zat :(

Wederom mooie foto's Apollyon! Hopelijk zal ik ook eens wat platen daar vanaf maken.
See less See more
@ Merijn... waar kom je zelf vandaan? Als het niet te ver weg is, zou ik een bezoekje Rdam zeker weten aanraden. Veel te zien en veel te doen.

Aan wie vraag je of die in dat flat woont? Aan Berrtus of aan mij? Ik woon zelf in Hoogvliet.

@ Eurim... de deur naar het dak zit idd op slot, maar iedere bewoner kan met zn huissleutels de deur naar het dak openmaken. Dus ik had ergens aangebeld en gevraagd of de deur even open kon en dat was gelukkig geen probleem.
de sleutels die mijn zus heeft, pasten daar niet op. Niet echt relaxed als er brand uitbreekt :(
^^ dat is zeker vaag dan, want de brandtrap zit ook op het dak. Ik belde dacht ik bij de 15de verdieping aan en die jongen vertelde dat en deed dus ook gewoon de deur open.

Als ik haar was zou ik dat even navragen, want het is toch raar dat de 1 er wel op kan en de ander niet.
tsja, is zeker gaar ja. hopelijk kan ik in de toekomst wel ' het dak op'

Ik heb de centrale op de Maasvlakte, Moerdijk, de Amercentrale, de KNMI-mast in Lopik, en volgens mij de Rembrandttoren en de Hemwegcentrale daar vandaan gespot. :)
Apollyon said:
Welke zijn iets teveel gesharpt? Dan kan ik daar de volgende keer rekening mee houden.
17 even als voorbeeld. Kijk de huizen links van de Willemsbrug maar. Ik denk niet dat het aan de camera ligt, maar aan overmatig verscherpen. Maar mooie foto's hoor, het is een kleine tip!;)
^^ ik ben juist blij met alle tips. Maar het probleem bij foto 17 was dat ik flink had ingezoomd, waardoor de kwaliteit zoveel minder werd. Ik heb hem daarna idd verscherpt.
1 - 18 of 18 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.