Skyscraper City Forum banner
1 - 20 of 29 Posts

·
Registered
2,616 Posts
Discussion Starter · #1 ·
bron: AD - RD

zondag 14 mei 2006
Pannenkoekenhuis wijkt voor nieuwbouw

Door YVONNE KEUNEN

ROTTERDAM

Wat er precies komt, wil projectontwikkelaar Henk Dijkgraaf niet kwijt. Maar dat de nostalgische poffertjessalon op de Meent wijkt voor nieuwbouw, staat vast. . . .

·
Registered (m)user
2,961 Posts
^^ had het gelezen maar dacht eigenlijk alleen maar een andere kraam voor zo iets en niet een spectakelstuk. Alhoewel die laagbouw daar wel armoedig overkomt waren er geen plannen om dat aan te pakken voor zover ik weet. En dit klinkt wel korte termijn werk.

·
Registered
683 Posts
Zijn er plaatjes van deze poffertjessalon? Zodat ik weet of ik ontzet, verdrietig en woedend moet zijn omdat dit architectonisch wonder wijken voor saaie nieuwbouw, of dat ik blij moet zijn dat oude rommel moet plaats maakt voor een hoogwaardige, futureproof juweeltje.

·
Your advertisement here?
6,842 Posts
Tim de Bruijn said:
Goede ontwikkeling, zal een impuls zijn voor de pannekoekstraat.
Vond ik ook al, mooie zaak, dat 10jaren plan voor de revitalisering van de voormalige poffertjessalon Bongers. Hopen dat ze nu een apart zitgedeelte voor rokers bijbouwen.

·
Captain
3,358 Posts
Je kan dat ding natuurlijk ook verplaatsen naar een wat meer in het oog springende locatie. Hetgeen niet eens zo'n heel moeilijke operatie zou moeten zijn, aangezien het feit dat men in de Rijnmond niet vies is van 'grote dingen verplaatsen'.

·
Illustrateur
13,124 Posts
Ow, ik ken nog een poffertjeszaak daar aan de Binnenrotte. Ergens vind ik t wel jammer. Wat mij betreft slopen ze die bebouwing eromheen. dat vind ik eerder niet om aan te zien. Hopelijk wordt die poffertjeszaak ergens anders naartoe verplaatst. het blijft iets Hollands. :)

·
Registered
1,557 Posts
Als ik me niet vergis is dit een soort schaalmodel van het Bouwcentrum aan de Weena.
Het origineel ziet er lekker wederopbouw-achtig uit maar in de huidige staat laat het niet veel verdriet achter als de sloopkogel er zich op uit leeft.
Toch vind ik dat het beter zou zijn als dit weer in de oorspronkelijke staat zou worden teruggebracht, juist in dit deel waar de wederopbouw verder weinig spraakmakends heeft veroorzaakt.

·
a.k.a. Sequentia
21,700 Posts
Plus: locatie, en dat het bestemd is voor jongeren en ouderen die niet veel te besteden hebben

Min: de hoogte. Dat kan beter! Denk aan het strijkijzer...

34,938 Posts
45 meter is gewoon een fors stedelijk blok, en dat is op deze plek gewoon meer dan welkom. Echte hoogbouw (70+) zou hier minder passen. 45 meter hier is al veel beter dan wat meestal routine is: aansluiten bij de hoogte van bestaande omliggende bebouwing.

·
tunelion
3,116 Posts
wow ziet er erg gaaf uit! hopelijk is de gevel ook een beetje interessant want nu is het gewoon een glazen doos om de locatie aan t geven en niet zozeer het ontwerp van het gebouw wat gevel betreft. maar vooral dat verhoogde plein is mooi. zou een mooi terrassenplein kunnen creeeren daar. als hart van het erg populair wordende meent, pannekoekstraat gebied.

·
a.k.a. Sequentia
21,700 Posts
WOAHH!!! Geweldig! Ook fantastisch hoe de huidige situatie hierin geïntegreerd is...

·
Administrator
30,148 Posts
Netjes. Nou maar hopen dat er daadwerkelijk glas aan de gevel komt, en geen baksteekbruine variant.

1 - 20 of 29 Posts