SkyscraperCity banner
1 - 15 of 15 Posts

·
Moderator
15,252 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Afgelopen week was het tijd voor de avond4daagse. Vorig jaar leverde dat deze serie op. Nu tijd voor een nieuwe serie

Dag 1: Maasroute

05-06:

1. Daar gaan we dan :)

2. Hannie Dekhuijzen

3. Vuilcontainer aan de Carnissedreef

4.

5. Carnissesingel

6. Lepelaarsingel

7. Korhaanstraat

8. Woontoren aan de Dorpsweg

9. Nachtegaalstraat

10. Zwaluwstraat

11. Spechtstraat

12. Boergoensevliet

13.

14. Bethelkerk

15.

16. Boergoensestraat

17. Wolphaertsbocht

18. Karel de Stouteplein

19.

20. Westduëlstraat

21. Maastunnel

22.

23. Charloisse Hoofd

24. De Visser

25.

26. Hoge Maas

27. Dokhavenpark

28. Rietdijk

29.

30.

31.

32.

33. Oude Kerk Charlois

34. Frans Bekkerstraat

35. Hier stond ooit een kasteel

36.

37. Jaersveltstraat

38. Voornsevliet, Wilhelminaschool

39. Boergoensevliet

40.

41. Arendsweg

42. Calvijn Juliana

43. Nachtegaalplein

44.

45. Dorpsweg

46.

47. Fazantstraat

48.

49. Carnissesingel

50. En aangekomen bij de finish op de Carnissedreef.

-wordt vervolgd-

·
Registered
34,679 Posts
Ook na de series van verleden jaar is deze serie weer anders en heel divers. Vergeleken met het Charlois van vroeger (nu kom ik er eigenlijk nooit meer) is er toch heel veel veranderd en vooral verbeterd. Het is uiteraard nog steeds niet hoogdravend, maar voor een standaard woonwijk in een ouder deel van Rotterdam Zuid is het gebied er i.i.g. echt met grote sprongen vooruit gegaan.

Dank voor de tijd en moeite om weer zo'n uitgebreide serie in beeld te brengen. :)

·
Registered
1,489 Posts
#32 Atoom snackbar! :lol:
Wat een overzichtelijk groepje kinderen trouwens. De A4d in Delft lijkt wel 10x zo druk.

·
Crooswijkert
5,785 Posts
#32 Atoom snackbar! :lol:
Wat een overzichtelijk groepje kinderen trouwens. De A4d in Delft lijkt wel 10x zo druk.
Er zijn meerdere A4D in Rotterdam, vandaar dat het niet zo druk is :)

@topaas: leuke serie, waarbij duidelijk wordt dat er ook in Charlois leuke gebouwen te vinden zijn!

·
Registered
5,955 Posts
Leuke serie, van een ook voor mij bekende omgeving.

Foto 9 doet me dat meteen herinneren aan het voetbalpleintje op het Nachtegaalplein, waar we weken lang het doelpunt na wilden bootsen van Van Basten dat hij maakte tijdens de EK finale van 88. :)
Die ruimte van 'Rainbow' op foto 32 staat ook sinds al jaar en dag leeg. Vraag me af of daar nog iemand geïnteresseerd is.
Ik mis wel de Kaatsbaan in deze en de vorige serie. De Frans Bekkerstraat is niet zo reuze interessant, behalve dat die lang open lag voor rioleringswerkzaamheden en nieuwe bestrating, die wel aardig geworden is overigens.
Op foto 42 is de wat destijds de Juliana Mavo heette te zien. In het jaar van de bouw van het wijkje op foto 43, had ik examen. Was niet echt fijn dat heien. :lol:

·
Moderator
15,252 Posts
Discussion Starter · #8 ·
^^De wandelroute heb ik niet vastgesteld ;)

Dag 2 Waalwandeling

06-06-2012

51. Vertrek bij Sperwers

52. Roerdomplaan

53. Zuidhoek

54.

55.

56. Schulpplein

57.

58. Waalstraat

59. Wielewaal

60.

61.

62.

63.

64.

65.

66.

67.

68.

69. Sporthal Wielewaal

70.

71. Waal

72.

73. Boergoensevliet

74. Kromme Zandweg

75. Molen de Zandweg

76.

77.

78.

79.

80.

81.

82. Lepelaarsingel

-wordt vervolgd-

·
Registered
5,955 Posts
Vanaf foto 71 vind ik één mooiste stukje van Charlois.
Gisteren in mijn middag pauze nog auto op de Dorpsweg neergezet en via de Roerdomplaan het Zuiderpark in gelopen. Dat is echt de moeite waard. Ik denk dat er maar heel weinigen zijn, die weten hoe fijn het Zuiderpark geworden is.
De mensen die wonen in de huizen op foto 80 en 81 hebben schitterend uitzicht aan de achterkant op het Zuiderpark.
Achter de volkstuinen aan de Kromme Zandweg, loopt een smal weggetje die uitkomt op een soort van dammetje. Als je daar overheen loopt, heb je mooi zicht op de achterkant van de huizen die staan op foto 80 en 81.

·
Registered
9,305 Posts
Ook na de series van verleden jaar is deze serie weer anders en heel divers. Vergeleken met het Charlois van vroeger (nu kom ik er eigenlijk nooit meer) is er toch heel veel veranderd en vooral verbeterd. Het is uiteraard nog steeds niet hoogdravend, maar voor een standaard woonwijk in een ouder deel van Rotterdam Zuid is het gebied er i.i.g. echt met grote sprongen vooruit gegaan.

Dank voor de tijd en moeite om weer zo'n uitgebreide serie in beeld te brengen. :)
Ik ben ook positief verast. Ik snap niets van de negatieve imago die er nog steeds heerst over Charlois.

·
Moderator
15,252 Posts
Discussion Starter · #11 ·
Dag 3: Zuiderparkwandeling

Regen, regen, nog meer regen. En nog veel meer regen.

Daarom geen foto's/

Dag 4: Slingese slentering

83. We gaan via de Zuiderparkweg naar Pendrecht

84. Herkingenstraat

85. Stellendamstraat

86.

87.

88.

89.

90. Ooltgensplaatweg

91. Metrostation Slinge

92. Zuiderparkweg

93. Hijkerveld

94. Tiengemetensingel

95.

96.

97.

98.

99. Zuiderkroon

100. Plein 1953

101.

102.

103.

104.

105. Kerkwervesingel

106.

107.

108. Oldegaarde

109. Zuiderpark

110.

111.

112. Pendrechtseweg

En vanaf hier ging het achter de fanfare naar de finish waar de bloemen en medailles op ons ons wachten.

-Einde-

·
Administrator
30,104 Posts
Mooie series Tom, ongelofelijk heldere foto's. :) Apart om te zien dat de Wielewaal nog steeds bestaat. Nog ik paar jaar en ik vermoed dat die armoebouw de monumentenstatus krijgt. ;)

·
Registered
34,679 Posts
Ook dag 4 heeft weer meer dan hele aardige platen opgeleverd. :)

·
Moderator
15,252 Posts
Discussion Starter · #14 ·
Mooie series Tom, ongelofelijk heldere foto's. :)

Bedankt

Apart om te zien dat de Wielewaal nog steeds bestaat. Nog ik paar jaar en ik vermoed dat die armoebouw de monumentenstatus krijgt. ;)
Ze zijn toch echt volop bezig met de herontwikkeling. Er zijn ook al wat huisjes gesloopt.

Toch heeft deze wijk (net als vroeger Smeetsland in Lombardijen) absoluut een bepaalde charme.

1 - 15 of 15 Posts