De Snor said:
'n Grand Café van maken.
Nooit slopen , behoort ongetwijfeld tot het patrimonium van de stad
Grand Café lijkt me niks; veel te groot, verkeerde indeling met allemaal losse ruimtes, vrij donker interieur, veel (ongetwijfeld niet toegestane) verbouwing nodig voor keukens ed., niet echt een mooie plek voor een terras, nogal uit de loop.
Waarom moet dat historisch museum eigenlijk zonodig nieuwbouw hebben?
Ik vond de huidige toestand prima zo.
Anders is dit misschien een mooie plek voor dat bombardementsmuseum waar we het eerder over hadden bij de discussie over het Imax. Ik ben toch nog steeds voor een mooie VR-wanderling door het Rotterdam van april 1940... zeker nu ik de Virtual Reality-impressies van het Zaailand in Leeuwarden heb gezien, weet ik dat het kan.
Een studiezaal van de EUR lijkt me ook wat onzinnig, de universiteit zou wel kunnen overwegen het aan te kopen als een representatieve lokatie voor ceremonies (opening academisch jaar, oraties, promoties e.d.). Anderzijds heeft dat wel weer iets streberigs, je zit als universiteit dan te suggereren dat je meer geschiedenis hebt dan in feite het geval is. Weet niet of het zou passen bij de uitstraling van de EUR als een 'moderne' universiteit.