SkyscraperCity banner

1 - 20 of 26 Posts

·
Registered
7,241 Posts
Discussion Starter #1
Waterside II

Status: planontwikkeling

Gegevens
Renders:

Waterside III

Status: planontwikkeling

Gegevens
Renders:

·
Registered
3,977 Posts
Dit dit dus het nieuwe waterfront van oud IJsselmonde aan de zuidoever.

Bij Waterside II vind ik het een heel aparte keuze om tussen het gebouw en het water een parkeerplaats aan te leggen. De rijtjeshuizen vind ik jammer. Beetje luie architect die een huisje 20 keer kopieert.

Als Waterside III met die gevel gerealiseerd zou worden zou dat een sterk staaltje zijn. Wat MVRDV op de pier (nog) niet lukt zou naast de snelweg dan wel kunnen. Ben benieuwd hoe ze de herrie van de snelweg over de brug op denken te lossen.

·
Registered
4,290 Posts
Voor mij is deze locatie een enorme uithoek waar ik (behalve met de auto een keer of 2) nog nooit heb gelopen. Heb ik het mis en gaan hier mensen voor in de rij staan om er te kunnen wonen?

·
Registered
32,995 Posts
Voor mij is deze locatie een enorme uithoek waar ik (behalve met de auto een keer of 2) nog nooit heb gelopen. Heb ik het mis en gaan hier mensen voor in de rij staan om er te kunnen wonen?
Ik ben geregeld in deze omgeving te vinden. Deze woningen zullen n.m.m. snel verkocht en/of verhuurd zijn. Het zicht op de rivier, de Van Brienenoordbrug en delen van de stad in de verte is prachtig. En over 10 jaar o.i.d. komen daar het uitzicht op Feyenoord City en de herontwikkeling van het Capelse deel van het Rivium bij. ;)

·
The only way is up
80,144 Posts
Locatie en uitzicht zijn zo gek nog niet, maar de snelweg zou idd wel eens te dichtbij kunnen zijn. Vooral voor het torentje.

·
Registered
3,434 Posts
Ik wel hoor. Maar ja, prijzen zullen wel weer beginnen bij 3ton voor 2 kamers oid.

·
Registered
1,650 Posts
De hoogbouw is wel gaaf, maar de laagbouw (rijtjeswoningen) ziet er niet uit vind ik.
Kaal en saai. Lijkt wel of ze grindbeton gebruiken.

34,367 Posts
@EPA001

Rivium gaat geen 10 jaar meer duren hoor. :) Overigens is er ook geen "Capels deel" van Rivium. Rivium is helemaal Capelle.

In totaal zo'n 350 woningen, op een plek met nagenoeg geen openbaar vervoer. Dat laatste is wel jammer, bus 140 stopt er nu elk half uur dat is het. Wellicht kan die naar elke 10 minuten, maar dat lukt niet alleen voor die paar woningen hier.

·
Registered
4,290 Posts
Ik vind het een verdomd mooi project en hoop (eerder droom) dat dit de basis wordt voor de kwaliteit op het M4h-gebied nabij mijn stadje: Schiedam ;)!

·
Illustrateur
12,975 Posts
Het is wel duidelijk dat de eenzijdige focus op de Rotterdamse Binnenstad nu ook binnen de gemeentegrenzen niet meer houdbaar is. :)

@Maarten Mulder:
Ontwikkelingen zoals Schieveste en Rivium tonen aan dat de die ontwikkeling goed op gang komt. Nu inderdaad ook tijd dat de rivieroevers en havengebieden meer aandacht gaan krijgen.

·
Ad crumenam
3,938 Posts
Zou mij ten zeerste verbazen als dit er in deze vorm komt. De bouwkosten van dit soort projecten is zeer hoog, terwijl de opbrengsten op die plek nog vrij gering zijn. Maar ik houd hoop.

·
Registered
27 Posts
Zou mij ten zeerste verbazen als dit er in deze vorm komt. De bouwkosten van dit soort projecten is zeer hoog, terwijl de opbrengsten op die plek nog vrij gering zijn. Maar ik houd hoop.
Als je de vierkante meters van de appartementen bekijkt kan het hoogstwaarschijnlijk wel uit.

Dit zijn behoorlijk luxe appartementen.

·
alomtegenwoordig
10,202 Posts
Waterside 2 heeft ook een eigen site gekregen ondertussen...
De Nederlandse taal is niet hun ding alvast

Aan de oever van de Maas langs de Oostdijk wordt door LKG Properties een nieuwbouwlocatie ontwikkelt

De ruime woningen zullen een inhoud hebben met een oppervlak van ongeveer 130 m2.

Een project als dit zal uiteraard worden ontwikkelt

Voorts heb ik mijn twijfels over de rekenkunst en planning van deze club

Volgens de huidige planning hopen wij te starten met de bouw van het complex eind 2020/begin 2021 en zal alles opgeleverd worden in 2022

1 - 20 of 26 Posts