SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Wijnhaeve (6)

78737 Views 551 Replies 119 Participants Last post by  Winbuks
vervolg van deze thread
Status
Not open for further replies.
1 - 14 of 552 Posts
Ik pleit voor meer van dit soort stijl hoogbouw, art deco stijl is ook en goede optie.
Wie deelt deze mening, of juist niet??
@ Liberty City:
Dank je! Ik ben het helemaal met je eens, diversiteit maakt de stad interessant.
Ik zou daarom ook graag wat art deco en art nouveau-stijl willen zien.
Ik vind dat door deze stijlen de groot stedelijke uitstraling positief wordt beinvloeden.
Zover dit nog niet gebeurd was: welcome to the club :eek:kay:

Ik denk dat Rotta Nova toch al heel aardig in de buurt komt. Maar juist diversiteit maakt het beeld compleet dus voor mij én én in plaats van óf óf.
@ Liberty City:
Dank je! Ik ben het helemaal met je eens, diversiteit maakt de stad interessant.
Ik zou daarom ook graag wat art deco en art nouveau-stijl willen zien.
Ik vind dat door deze stijlen de groot stedelijke uitstraling positief wordt beinvloeden.
See less See more
Dit bouwsel verhoudt zich tot een art deco-toren als Michael Jackson tot Dirk Kuijt. Dit soort sneue nabouwsels kan mij gestolen worden.
Ik heb nooit gezegd dat dit art deco stijl is, deze stijl behoort tot de modern klassieke stijl.
Ook deze stijl bevalt mij wel maar het sleutel woord is 'variatie' in de stad (die natuurlijk wel op elkaar aan sluit/opvult) Daarom zou ik ook graag wat art deco, art nouveau stijlen willen zien in deze stad, puur om het fijt dat ik deze stijlen zeer mooi vind en zoals ik al zij het de grootstedelijkheid beïnvloed (naar mijn mening)
See less See more
Ja, die is dat wel.
Jij deelt deze mening dus niet, dat is je goed recht. Ik denk hier anders over, maar gelukkig verschillen smaken anders was het forum niet nodig toch?
Dit is wat ik wou discusie en meningen, Super!
Wat ik zo mooi vind aan bijvoorbeeld de Chrysler Building en Empire State Building is dat ze gebouwen van bijna een eeuw geleden zijn en nog steeds modern zijn en daarom gewoon tijdloos! Dit heeft naar mijn mening ook temaken met de art deco stijl die is toe gepast.
Niet dat Rotterdam alleen maar van dit soort torens moeten bouwen (maar variatie dus).
ART DECO ZAL EEN VERRIJKING ZIJN VOOR DE STAD! (Voor zover mijn stelling).
See less See more
Met Chrysler klonen zoals dit of dit zou de stad zich voor eeuwig belachelijk maken. Door het grijpen naar zo'n oude stijl, die hier overigens nooit in een hoogbouwvariant van de grond is gekomen, geef je alleen maar aan dat de creativiteit ontbreekt om de stad een eigen aangezicht te geven. De stad wordt daarmee een trendvolger in plaats van een trendsetter, en daarmee verspeel je de toch wel de vooraanstaande positie die Rotterdam momenteel inneemt op het architectonisch vlak. In dat opzicht zou Art Deco dus eerder een verarming dan een verrijking zijn voor de stad.
Je denkt veel te zwart wit, het hoeft geen kloon te zijn toch?
Je kunt alle kanten op met deze stijl, voeg er nieuwe stijl toe, bv. zoals in den haag met de kroon en die twee ander justitiele gebouwen.
See less See more
Ik blijf er bij dat dit een mooie toren is ondanks dat de kleur v/d baksteen anders had gemoeten (niet zo poep bruin, maar wie weet verweerd dit nog een beetje??) Maar dit is ook weer een kwestie van smaak.
Gerard waar het mij om gaat is dat dit niet de eerste misser is. Sterker nog goede gebouwen zijn op de vingers van misschien twee banden te tellen. Dit is dus wat mij betreft geen incident, jammer genoeg. Tisteouwens lekker om jet strand van Rockanje waar ik nu zit :)
Mensen SMAKEN VERSCHILLEN, dat is een fijt.
Je denkt toch niet dat de gemeente gebouwen gaat neer zetten die zij lelijk vinden, kennelijk vinden zij de gebouwen wel mooi, ik vind deze toevallig ook mooi, een andere keer misschien wel niet. Dus mensen maak je niet boos!:banana:

P.S. @ oh?!: Als ik chili con carne gegeten heb dan:toilet:
See less See more
^^Mensen wat denk je nou dat ze die dingen voor de horizonsvervuiling neer zetten? Hier zijn hele architectenbureaus mee bezig. Het fijt is er dat de een het een pracht gebouw vind en de ander niet.
feit........................

nu neemt niemand je serieus...

het is niet hetzelfde als "geconfijte" vruchtjes...
Bedankt dat je mij van mijn dyslexie betrapt, niets aan te doen toch de mening blijft het zelfde!
See less See more
Ik heb het idee dat als de kleur anders was, de toren er goed uit zal zien en dat dat ook het enigste is.
Ik zie de plaatjes nu wel maar een paar uur geleden niet.
1 - 14 of 552 Posts
Status
Not open for further replies.