SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Wijnhaeve (6)

78521 Views 551 Replies 119 Participants Last post by  Winbuks
vervolg van deze thread
Status
Not open for further replies.
1 - 13 of 13 Posts
Gelukkig hebben kopers ook nog een maquette die een realistischer beeld van de werkelijkheid geeft (die trap linksachter in de binnentuin komt er trouwens niet!)

De renderings zijn gemaakt voordat het plan door welstand was en daarna nooit meer aangepast, dus deze lopen zowiso achter op de werkelijkheid.
mast wordt "gemetseld" en bovenin wordt iets van koper met een lampje, net als in DH en ES, maar laat je voor het beeld van de mast niet te veel afleiden door de maquette, het wordt wel iets subtieler...
er is een betere oplossing gemaakt middels een interne trap en een deur op maaiveldnivo naar buiten
ze zijn zeker bang dat de technische ruimte er anders afwaait...
Omdat ik denk dat de architect het daar niet mee eens is ;) (en welstand)
Hmm ja. Ik stel voor dat ze enkele sprekende / uitdagende vormen over het gebouw verven om het 'uitdagender' leuker te maken.

Als de aannemer het OK vindt, waarom niet.
@marin: mooie foto!

@wijnhaeve23:lampje komt erin

@fir: als de veiligheidsrails aan de binnenkant zit is het nog net zo'n bajes hoor... de enige nette oplossing, maar vaak te duur en dus eruit bezuinigde oplossing is met gelaagd en gehad glas...

algemeen: het wordt trouwens ook eens tijd om het begrip "afwerking" te defineren....
@sep navoegen in het werk bedoel je? dat is niet aan de orde, de elementen zijn in de fabriek nagevoegd.

de groene dingen bovenin zijn waarschijnlijk de ankers van de klimsteigers die er nog vanaf moeten worden gehaald
Update

Tijd voor een ouderwetse insider update:

Onderste laag wacht op wat ramen en de plint

"The only way is up"

Uitzicht op de buren vanaf de 24e verdieping

Uitzicht vanaf de 24e verdieping (niet verkeerd dacht ik zo)

Detail vanuit de bouwlift

Laatste hand wordt gelegd aan de gemetselde rollagen

Uitzicht vanuit de 8e verdieping ;)

Detail bij de 1e sprong (prefab zit er hier goed uit)

Nog een keer gluren naar de buren

Het groen wappert vrolijk in het verkoelende windje terwijl de laatste hand wordt gelegd aan de rollagen

Prefab aan de kant van de patio ziet er ook goed uit (op wat nog te verwijderen witte aanslag na dan)

Patio gevel laagbouw - under construction

Balkons laagbouw, straks uitzicht op het nieuwe plein

Overzichtje bij vertrek
als ik de unieke meningen terug tel kom ik toch op ca. 50-50% .... ;)

ik vind het leuk dat deze toren zoveel discussies oproept over mooi en lelijk, alsof er ergens een standaard ligt van hoe het precies moet, dat zou pas saai worden!

anyways, een opmerking dat er nepstenen inzitten getuigd echt van geen enkel bouwkundig inzicht en kort door de bocht. De stenen zijn hartstikke echt (verdiep je eens in het prefab-proces zou ik zeggen), en nog eens van de hoogste kwaliteit. Voor de échte kenners: de stenen zijn van Hagemeister.

Ik laat mijn slotmening over tot de oplevering...
Schrijf je dat nou iedere keer zodat je er zelf in gaat geloven? :cheers:

80% van de bezoekers hier vind die toren een gedrocht volgens mij, dat lijkt me toch vrij unaniem...
OH? Ik liep er pas nog langs en hoorde niks, behalve een klaagzang van wat forumleden, de radio van de bouwvakkers, en de lofzang van anderen...
Mooie foto, maar die toren is lelijk, vooral van dichtbij. Die steenkleur met dat glas, t vloekt ontzettend.
Maar vergis je niet in de macht van Welstand, ze brengen een advies, maar deze wordt steeds dwingerder.... hoog tijd voor afschaffing!

En nog een keer voor iedereen die niet kan lezen en opmerkingen blijft maken over de lullige spriet: DE REST WORDT ER MET EEN MOBIELE KRAAN OPGEZET!!! (waarmee de bouwkraan wordt weggehaald) :bash:
een fijt???

en de gemeente zet geen gebouwen neer...
Geloof het of niet, maar deze was al helemaal verkocht nog voordat er maar één paal in de grond zat!
Maar een gebouw wordt nooit beter van gordijntjes en plantjes.... pfoeh...
Gaan er dan mensen in wonen, goh :)
Ik mag toch wel een klein beetje overdrijven... ;), dat is hier de trend!
Dat klopt dus niet. In november 2005 startte de verkoop. Tegen de tijd dat de eerste paal de grond in ging (april 2006 als ik me niet vergis) waren er 53 woningen van de 63 verkocht en momenteel zijn er nog altijd twee te koop. M.a.w. ging in het begin inderdaad erg snel, maar uitverkocht is het toch op de dag van vandaag allerminst.
1 - 13 of 13 Posts
Status
Not open for further replies.