SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Wijnhaeve (6)

78748 Views 551 Replies 119 Participants Last post by  Winbuks
vervolg van deze thread
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 552 Posts
^ Je draait het om, de slechte afwerking valt JUIST op, zeker als je er elke dag langsloopt (wat voor veel mensen het geval is aangezien hij prominent zichtbaar is vanaf zowel NS Blaak als de Maasboulevard). Van veraf is het misschien te doen, maar van dichtbij zoek je toch naar bepaalde elementen die de toren karakter geven. Te denken valt dan aan verschillende tinten bakstenen, dieptewerking in de gevel (schaduwen), speciale elementen in de kozijnen, ornamenten, etc. etc.
Ook de vreemde groottes van de kozijnen zijn erg storend van dichtbij. De rare 'bergingenkant' ook vanaf NS Blaak het beste. Maar het ergste is nog dat de baksteen van dichtbij haast 'plastic' overkomt. Het mag dan een dure steensoort zijn, maar het ziet er (zeker met het zonnetje erop) uit als legosteentjes.

Kortom, niet te dichtbij komen...
See less See more
Dat is een eindje reizen ;)
@ Nieuwe Waas

Ik kan me wellicht niet goed genoeg inleven, maar het lijkt me dat 'leken' alsnog opmerken dat de gevel zo plat is. Maar ja, dat kan ik pas zeker weten als ik een steekproef hou ;)
Weer een dubieuze quote van je moet ik zeggen :)
Kan hem dit keer ook nauwelijks volgen haha.
En vooral waarom :) dat heb ik namelijk nog geen één keer gehoord.
Leesbril op en nog maar eens kijken wat SSC zegt... Jullie praten allebei langs hem heen.
Het stemde me goed dat ook m'n ouders, absoluut geen architectuurkenners, in dit gebouw vandaag geen enkele schoonheid konden ontdekken.
Wil niet zeggen dat het daarmee meteen ook een GOEDE vergelijking is. Er bestaat ook zoiets als een (zeer) slap aftreksel.
^ Maar wel authentiek. Hier is niets authentieks aan!
Tijd om brik een tijdelijke forumban te geven na zo'n opmerking.
Die schermen zal sowieso niet meer kunnen ivm lichtoverlast t.o.v. The Red Apple.
Een andere oplossing zou ik toejuichen maar lijkt me onwaarschijnlijk.
De wegbezuiniging is als het goed is apart door welstand goedgekeurd.
als de blaak toren er nou goed voor wordt gezet heb je er niet zoveel last van vanaf de blaak kant :D
Als ze nou gewoon de KoopKubus HIER omheen bouwen... 86x86x86m en je komt een eind ;)
Al hadden ze overal witte kozijnen gebruikt, dan was mijn oordeel nog milder geweest.
Weggespoeld nog mooier ;)
Shit, ik heb er nog maar 10 te gaan maximaal dus ik spaar ze op!
Klopt als een bus!
Klopt, het is qua hoogte niet echt indrukwekkend. Gelukkig wel bestand tegen de gebouwen in de omgeving omdat het vrij fors is in de breedte. Een sprietje van 71m kan natuurlijk niet op tegen de kubus van Koolhaas.
Al draagt een aap een gouden gevelbekleding ;)
Volledig eens met Ramses :)

Overigens heeft het bureau dat veel van de 'oude' torens in Chicago ontwerpt ook eens een toren getekend voor de Corso-locatie die ik WEL erg mooi vond! Zal eens kijken of ik die nog kan vinden.
Oh ja, dit was 'em:

Ontwerpjaar 2002 voor de Corsolocatie. Ik vond deze dan weer erg mooi!
See less See more
1 - 20 of 552 Posts
Status
Not open for further replies.