SkyscraperCity Forum banner
Status
Not open for further replies.
21 - 40 of 552 Posts

· NL
4,823 Posts
wat een prachttoren!
vind m geweldig en wat is ie razendsnelomhoog geschoten!
hij mag dan volgens velen een slechte afwerking hebben, maar daar let ik niet zo op ik ga niet met een zoomlens dat soort dingfen bestuderen in de skyline en vanaf de straat is ie ehct geweldig vind ik! En vallen dat soort dingen niet ech op toch?

· a.k.a. Sequentia
22,990 Posts
^ Je draait het om, de slechte afwerking valt JUIST op, zeker als je er elke dag langsloopt (wat voor veel mensen het geval is aangezien hij prominent zichtbaar is vanaf zowel NS Blaak als de Maasboulevard). Van veraf is het misschien te doen, maar van dichtbij zoek je toch naar bepaalde elementen die de toren karakter geven. Te denken valt dan aan verschillende tinten bakstenen, dieptewerking in de gevel (schaduwen), speciale elementen in de kozijnen, ornamenten, etc. etc.
Ook de vreemde groottes van de kozijnen zijn erg storend van dichtbij. De rare 'bergingenkant' ook vanaf NS Blaak het beste. Maar het ergste is nog dat de baksteen van dichtbij haast 'plastic' overkomt. Het mag dan een dure steensoort zijn, maar het ziet er (zeker met het zonnetje erop) uit als legosteentjes.

Kortom, niet te dichtbij komen...

· Illustrateur
13,812 Posts
Zo met dat Witte Huis op de voorgrond komt hij inderdaad wel erg cheap over. Wat meer dieptewerking, ander kleurtint glas en bakstenen met verschillende kleuren hadden het meer klasse gegeven. Met die tapse vorm komt hij langzaam aan wel steeds slanker over. Van een afstand vanaf het einde van het Haringvliet komt de compilatie dan toch wel weer aardig over. Maar zoals meerdere zeggen van een afstand.

· Helder
4,988 Posts
@SkyBridge: maar jij hebt er verstand van. Het merendeel dat er langs loopt kijkt toch anders naar zo'n toren, als ze er al naar kijken.

· Registered
3,719 Posts
Het feit dat de een hem mooi vindt en de ander lelijk, is wellicht een positief teken. Aan menig project in de stad wordt minder aandacht gegeven. Voor- en tegenstanders blijven deze thread op de voet volgen.

40,192 Posts
^^

Willem de Kooning Academie, ofwel de kunstacademie van Rotterdam.

@ Wisma

elke keer hoop ik weer dat het meevalt maar als je hem dan naast het witte huis ziet staan... De gevel is zo 'plat'!

Zelfs de bebouwing hier op de voorgrond is levendiger, en komt nog wel uit een vrij dramatische periode uit de nederlandse bouwgeschiedenis IMO:

· a.k.a. Sequentia
22,990 Posts
@ Nieuwe Waas

Ik kan me wellicht niet goed genoeg inleven, maar het lijkt me dat 'leken' alsnog opmerken dat de gevel zo plat is. Maar ja, dat kan ik pas zeker weten als ik een steekproef hou ;)

21 - 40 of 552 Posts
Status
Not open for further replies.