SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Wijnhaeve (6)

78737 Views 551 Replies 119 Participants Last post by  Winbuks
vervolg van deze thread
See less See more
Status
Not open for further replies.
501 - 520 of 552 Posts
^^Bedankt voor jou kijk op wijnhaeve. Het heeft mij nog positiever gemaakt over dit project. Ik vond het al geen onaardige toren. Het is een goed passend gebouw op die plek. Als je R'dam komt binnenrijden over de van brienenoordbrug is het een welkome gezicht. Ja en die vlekken gelukkig gaan ze weg, maarja het hoort niet. Kortom van mij zou het als beoordeling een 6.5 krijgen.
See less See more
Het is me trouwens opgevallen dat de Coopvaert wel zijn kleur behoud en niet wit uitslaat, in tegenstelling tot de Wijnhaeve en Hoge Heren.
koopvaart is prefab beton in een gele kleur. Dat is totaal anders dan metselwerk. De kans dat geel beton verkleurt is veel kleiner dan zwart gepigmenteerd beton, zoals de Hoge Heren. Zwart beton is eigenlijk nog nooit goed gedaan in NL voor zover ik weet.
Vanuit deze hoek vind ik het wel degelijk een aanwist voor de skyline. Het gebouw staat er nu eenmaal dus kun je er maar beter de positieve kanten van benoemen.
Het is zeker een verreiking van de skyline, ook vanaf de erasmusbrug geeft hij een mooie extra diepte achter Red Apple. Je moet alleen niet te dichtbij komen. :)
Ondanks dat Blaak 31 helaas niet zo gek hoog wordt, zal je hem vanuit deze positie ook goed kunnen zien.
En het broertje van deze toren, Kantoor de Blaak (73m) wordt volgende week weer behandeld in de welstandsvergadering.
Da's toch op een woensdag toch, die welstandsvergaderingen? Dat zou jammer zijn dan kan ik helaas niet :(
Mondelinge update. De torenkraan gaat nog 5 meter klimmen, zo kan de mast er ook op gezet worden en hoeft er geen dure mobiele kraan te komen om de mast erop te zetten. Na het bevestigen van de mast klimt de kraan zelf in.
Heeft veel zon nodig

See less See more
2
steeds mooier

Ik vind hem steeds mooier worden. Doordat steeds meer stellages worden weggehaald wordt ie echt super!
Ben benieuwd als de onderste lagen gemetseld zijn in een andere kleur en de uiteindelijke mast er op staat!!!

Wanneer wordt de mast erop gezet dan??
See less See more
TC03 said:
Noordkant is echt lelijk zeg.
Die wordt toch deels weggewerkt door andere bebouwing.
---
Wanneer wordt de mast erop gezet dan??
Dinsdag of Woensdag.
Noordkant is echt lelijk zeg.
Zijn we nog steeds niet klaar met de discussie mooi of lelijk???
Die wordt toch deels weggewerkt door andere bebouwing.
Dat dacht ik eerst ook, maar volgens mij valt dat mee/tegen (afhankelijk of je deze gevel mooi/lelijk vindt). De toren staat nl. meer naar de straat toe dan de overige bebouwing, waardoor deze gevel nog behoorlijk goed te zien blijft.
Subtiele ingreep met photoshop.

Verbazingwekkend hoe de detaillering verschilt tussen de maquette en wat er nu staat.
See less See more
2
501 - 520 of 552 Posts
Status
Not open for further replies.