SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Wijnhaeve (6)

78515 Views 551 Replies 119 Participants Last post by  Winbuks
vervolg van deze thread
Status
Not open for further replies.
541 - 552 of 552 Posts
En i.p.v. een luchtballon de Zeppelin. :)
Nee die toren gaat wel door, dwz als ie door welstand komt woensdag natuurlijk.
^^

Gaat het hotel zich ergens anders vestigen of helemaal niet?

Van mij mag overigens het hele ontwerp van de toren naar de prullenbak. Op deze plek mag van mij iets komen zonder bakstenen maar met een glazen of metalen gevel.
Het hotel zou sowieso al niet in de toren komen (is 100% kantoor) maar in de laagbouw. Het lijkt me sterk dat Holiday Inn zich helemaal terugtrekt uit Rotterdam gezien de overige ontwikkelingen (nieuw Hilton, nieuw NH, uitbreiding Tulip, nieuw Eden Hotel, nieuw Bastion, etc.)
Van mij zou er naast de kantoortoren nog een torentje mogen komen. Vanaf de markt gezien staan
de Wijnhaeve en de kantoortoren precies in elkaars verlengde en zul je dus nauwelijks verdichting zien.
^^ Nou, laat ik daar nu toevallig gisteren (06-09-08, 08.45 u) een foto van hebben gemaakt, zo van, er kan nog wel een torentje tussen Wijnhaeve en Maersk. De kantoortoren waar men het zojuist over had, vult het gat dus echt niet. Maar verder vind ik Wijnhaeve best wel op zijn plaats, hoor. En zo`n lelijkerd is het ook nog niet:
1.

2.

3.

Ik vind het maar een dikkertje wat niet goed uit de verf komt tussen de overige bebouwing.
Zo zie je het ook wel goed:

Afgelopen donderdag genomen vanaf de 37e van The Red Apple.
Met die bebouwing zie je pas goed hoe groot dat kruispunt daar is.
^^ @bodejodel : jouw geposte foto's leveren mij in alle draadjes slechts rode kruisjes op - what's going wrong?
^^ Geen idee, ik zie ze nog...?
@Mokummer: ik heb ook geen probleem. Misschien wordt die site ergens aan jouw kant geblokkeerd?
Ik zie de plaatjes nu wel maar een paar uur geleden niet.
We gaan hier verder met de discussie in deel 7.
541 - 552 of 552 Posts
Status
Not open for further replies.