SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Wijnhaeve (6)

78522 Views 551 Replies 119 Participants Last post by  Winbuks
vervolg van deze thread
Status
Not open for further replies.
41 - 60 of 552 Posts
Even een kiekeboe shot. :)

Dit is echt een van de mooiste gebouwen van Rotterdam, op een pracht locatie, zeker gezien vanaf de leuvehaven. Jammer van de beroerde afwerking alleen, dat is echt enorm zonde...
kheb OV en valt makkelijk te doen

kben er al zo vaak geweest toen ik er n scharrel had :)
Dat is een eindje reizen ;)
Sorry, zal het niet meer doen!
^^ Het is net of iemand er tegen aan heeft zitten rukken, vind ik zelf.
:banana::banana::banana:
Sorry, zal het niet meer doen!
19 juni:

Misschien hadden ze er balkons aan moeten hangen... het is echt zo plat, de Lijnbaanflats hebben nog een levendiger en beter gevelbeeld dan deze platte wand met gaten.
Hmm ja. Ik stel voor dat ze enkele sprekende / uitdagende vormen over het gebouw verven om het 'uitdagender' leuker te maken.

Als de aannemer het OK vindt, waarom niet.
Het valt echt mee in de praktijk hoor. Misschien dat deze iets minder fotogeniek is als anderen, so be it.
Zie hem toch ook regelmatig in de praktijk en is zo mogelijk nog erger... :D
Het lijkt wel groen glas. Worden die kozijnen nog uitgepakt?

Zoiets zou al een verbetering zijn in mijn ogen. Lichtere verticale banden met frisse lichtoranjekleurige banen en meer dieptewerking.

^^ "The Brown Apple" :lol:

Nee ff serieus, ik vind dit niet mooi door de aanwezigheid van de Red Apple in de buurt. Dan zou denk ik gelijk het hele verticale effect van de Apple verdwenen zijn.
Omdat ik denk dat de architect het daar niet mee eens is ;) (en welstand)
Hmm ja. Ik stel voor dat ze enkele sprekende / uitdagende vormen over het gebouw verven om het 'uitdagender' leuker te maken.

Als de aannemer het OK vindt, waarom niet.
Ik volg deze thread al een tijdje nu, maar ik verbaas me er steeds weer over hoe verdeeld de meningen zijn over deze toren. De underdog van Rotterdam deze toren. Maar ik vind het een mooi torentje, die meer toevoegd aan het gebied. Mooi contrast vind ik ook het witte huis en deze toren.
er had inderdaad wat meer diepte in de gevel kunnen zitten.
^^ dat vind ik niet, zeker het onderste deel heeft een mooi reliëf, en onderaan zijn dat soort details toch belangrijker als hogerop. de 'bogen' bij de eerste setback geven ook veel diepte vind ik.
one more ugly building
love him or hate him.... :nuts:
Bijzonder hoe de meningen verdeeld zijn, maak je niet vaak mee.
Ikzelf vindt hem wel ok, vraag me alleen af of de kozijnen groen blijven.
Het groen op de kozijnen is slecht beschermfolie. Op sommige plaatsen in de toren (o.a. bovenaan) zit het folie er niet op en zijn lichtbruine kozijnen te zien (zie foto 2, Post 46) (nog meer bruin, ze zijn wel erg voorzichtig met kleurgebruik).
Overigens lijkt het op foto 3, post 46 of de ramen een wat groenige gloed hebben, maar we gaan er maar van uit dat dit komt door de nog groene kozijnen...
^^ Klopt. De onderste 4 verdiepingen en de bovenste 3 hebben bruine kozijnen. :)
41 - 60 of 552 Posts
Status
Not open for further replies.