SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam: Wijnhaeve (7)

61139 Views 517 Replies 124 Participants Last post by  Winbuks
5
Hier het vervolg op deel 6.

Project Wijnhaeve (71m, met kroon 86m)

Officiële website

Masterplan: Laurenskwartier, Blaak
Functie: Wonen
Hoogte: 71m functioneel en 86m met kroon
Verdiepingen: 24

Architect: Hans Kuiper, Martijn Verbeek, Rob Vreeswijk [KOW Architecten]
Ontwikkeling: NS Poort
Aannemer: Ballast Nedam

Start bouw Wijnhaeve: 2007
Oplevering Wijnhaeve: Begin 2009

Impressies

See less See more
Status
Not open for further replies.
1 - 20 of 518 Posts
Laatste updates door:
^^ Nou, laat ik daar nu toevallig gisteren (06-09-08, 08.45 u) een foto van hebben gemaakt, zo van, er kan nog wel een torentje tussen Wijnhaeve en Maersk. De kantoortoren waar men het zojuist over had, vult het gat dus echt niet. Maar verder vind ik Wijnhaeve best wel op zijn plaats, hoor. En zo`n lelijkerd is het ook nog niet:
1.

2.

3.

En:
Zo zie je het ook wel goed:

Afgelopen donderdag genomen vanaf de 37e van The Red Apple.
Laatste relevante reacties door:
Ik vind het maar een dikkertje wat niet goed uit de verf komt tussen de overige bebouwing.
Ik zie de plaatjes nu wel maar een paar uur geleden niet.
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh! Wat istie toch lelijk!

:D
Je zal maar in Rotterdam wonen! :D
wat is die laatste render toch mooi in vergelijking met het resultaat. Zie dan toch liever het omgekeerde zoals bij het UWV.
Je zou maar in The Red Apple zitten en dáár de hele dag tegen aan moeten kijken. Ik voorspel aan die zijde van TRA spontane leegloop en permanente leegstand.
ik vind die stenen die ze gebruikt hebben zo vreselijk strak, ze hadden beter wat robusters kunnen nemen, en in een ander verband, dan had het er wat minder plastisch uitgezien, verder opzich een mooie toren, zeker in die omgeving, het geeft wat kleur, een beetje gezelligheid.. beter dan al dat grauwe. vind hem qua hoogte ook perfect
^^ ben het met je eens!
Gelukkig zijn er genoeg mensen die er wel van genieten!
ik vind die stenen die ze gebruikt hebben zo vreselijk strak, ze hadden beter wat robusters kunnen nemen, en in een ander verband, dan had het er wat minder plastisch uitgezien, verder opzich een mooie toren, zeker in die omgeving, het geeft wat kleur, een beetje gezelligheid.. beter dan al dat grauwe. vind hem qua hoogte ook perfect
Dat grauwe in de omgeving? Zoals Red Apple? Waterstadtoren misschien? Witte Huis, Kubuswoningen? Markthal? Statendam? Willem de Kooning? Willemsbrug?

Deze wanprestatie van KOW is zelfs voor Delftzijl geen aanwinst...
'Sorry 2X de zelfde post'
nou wat ik al zei, de stenen zijn te strak, ik denk wat ik al zei als de stenen grover waren geweest en ze het in een ander verband gemetelst hadden het er mooier uit zou zien.verder je moet het in het geheel zien, en dat bevalt me. past mooi bij het witte huis, alleen wat ik ook vind de kant aan de binnenrotte is tegesloten inderdaad.
Misschien wordt ie mooier als er allemaal verschillende kleuren gordijnen achter de ramen hangen ;)
^^ dat hebben we niet vaker gehoord hoor, geef op z'n minst aan wat er zo lelijk bah en kots aan is.
Veder vind ik het niet rotterdams mooiste, maar wel aan aanwinst voor die lokatie. Dit was ooit een lelijk, bah en kots stukje rotterdam, nu staat er iig een gebouw wat ik wel vind passen in de omgeving.
Drie verdiepingen hoger had veel uitgemaakt...

Ik vind hem niet echt lelijk, maar wacht met spanning op het verwijderen van die folie van de ramen... En dan maar hopen dat ie daar van opfrist.. De ramen lijken nu zo dof!!
@ SSC: Je hebt gelijk, en Delfzijl is wat mij betreft de meest troosteloze en lelijke plaats van Nederland!!
1 - 20 of 518 Posts
Status
Not open for further replies.