SkyscraperCity banner

1 - 20 of 2342 Posts

·
Registered
2,255 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)

Renders:

Vervolg van deze thread.

officiële site

De Rotterdamse Wilhelminapier, de voormalige vertrekplaats van schepen van de Holland-Amerika Lijn, wordt momenteel omgebouwd tot een hotspot voor wonen en werken, aangevuld met veel horeca en culturele voorzieningen. Naast het Nieuwe Luxortheater, woontoren Montevideo (152m hoog), het World Port Center (123m hoog), de Toren op Zuid/kantoor KPN (90m hoog), Hotel New York, de Cruise Terminal, het verbouwde Las Palmas en woongebouw Leidsche Veem worden de komende bouwwerken tot 2012 gerealiseerd:

New Orleans
Discussiethread
Een woontoren van ruim 158m hoog ontworpen door Alvaro Siza. Start bouw: mei 2007 (is opgeleverd).

Baltimore
Discussiethread
Kantoortoren van ruim 170m ontworpen door Norman Foster. Verwachte start bouw: n.n.t.b.

De Rotterdam
Discussiethread
Woon/werkgebouw en hotel van ruim 149m ontworpen door Rem Koolhaas. Start bouw: 2010 (is opgeleverd).

Boston, Seattle
Discussiethread
Twee woontorens van 70m elk ontworpen door van Dongen Koschuch. Verwachte start bouw: zomer 2014

Havana
Discussiethread
Woontoren van 154m hoog ontworpen door Cruz Y Ortiz. Verwachte start bouw: n.n.t.b.

Parkhuismeesteren
Discussiethread
Oud pakhuis dat wordt omgebouwd tot woongebouw en opgetopt met penthouses. Start verbouwing: n.n.t.b.

Chicago
Discussiethread
Hotel/leisuregebouw ontworpen door Erick van Egeraat Associated Architects. Verwachte start bouw: n.n.t.b.

Bouwplan Wilhelminapier zuidzijde:

Drijvend wonen
meer informatie & foto's

Buitenruimte op de pier
Foto's

Tijdelijk extra parkeren op de pier (met dank aan Eric Offereins voor de scan):

Graag in deze thread alleen de pier zelf of de gebouwen zonder eigen thread bespreken!

·
Rotterdammer!
14,104 Posts
Mooie openingspost, al zijn er nog wel wat schoonheidsfoutjes:

Parkhuismeesteren
Discussiethread
Oud pakhuis dat wordt omgebouwd tot woongebouwd en opgetopt met penthouses. Start verbouwing: zomer 2007.
typfout (woongebouwd) en de startdatum klopt niet; de verbouwing moet nog beginnen namelijk.

·
Registered
923 Posts
Ja maar het is geen officiële spelling, dan kunnen we ook zeggen dat het woord "woongebouwd" correct is volgens het paarse met een goude rand boekje, maar dit gaat nu wel erg off topic.

·
Registered
33,340 Posts
@ZeTaCy: Volgens de laatste informatie die ik hier op het forum gelezen heb, wordt De Rotterdam nog iets hoger, net iets boven de 149 m. Bijna dus op Delftse Poort hoogte. Maar mijn complimenten voor het leuk starten van het vervolg van deze thread!

·
Registered
2,255 Posts
Discussion Starter #8
^^

Bedankt, ik heb geprobeerd om alle data en hoogtes weer correct te krijgen met behoud van de lay-out uit Rotterdam: Wilhelminapier (2).

Hij is weer geupdate dus ik hoop dat het nu goed is, als er hoogtes of data verandert probeer ik het in mijn openingspost mee te veranderen.

·
Registered
2,460 Posts
Gister gemaakt voor aanvang van de Race of the Classics, sorry voor de slechte kwaliteit.. moet het nog een maandje met een 2 jaar oude samsung doen!

·
Registered
206 Posts
Ik hoorde vandaag van een collega van me dat toen de eerste studenten zich vestigden in dat studentencomplex naast Pakhuismeesteren (de allereerste woningen op de pier), de ontwikkeling van de Wilhelminapier behoorlijk vertraagde. Die studenten hadden er schijnbaar een sport van gemaakt om tegen elk bouwplan op de pier gezamenlijk te gaan procederen. Dat heeft de gemeente destijds ook onnoemlijk veel geld gekost.

·
Banned
6,813 Posts
Wat een idioten dan^^

Ik zou het als student juist toejuichen als ze allemaal levendigheid om mijn huis heen creeeren!

·
tunelion
3,116 Posts
daar zitten toch voornamelijk zogenaamde 'blijver' woningen van stadswonen? dat zijn afgestudeerde en dus al werkende mensen. die kunnen nog enkele jaren bij stadswonen huren zodat ze direct doorstromen uit hun studentenkamers zodat die weer direct vrij komen voor nieuwe huurders.

·
Construction engineer
1,282 Posts
Of dat een eis is weet ik niet, ik heb mij er niet op ingeschreven, maar zoals ik het zo zie kan elke wat beter verdienende student hier wel zitten. Zoveel is ± €400 ook weer niet.

·
Registered
2,083 Posts
Wat een onnozelheid onder de 'huidige' studenten hier!?

Veel rechtenstudenten testen hun skills met bezwaren indienen en zaken proberen te winnen. Mijn voorbeeld is dat we parkeerbeheer Rotterdam tuk hadden bij de Hoge Wiek. Het bekende adres was Oostmolenwerf, volgens het kadaster was het echter Boerengatkade. Een standaardbezwaarbrief werd op onze site ter beschikking gesteld en er zijn voor duizenden euro's bekeuringen terug betaald!
Resultaat was wel dat we die in blauw geklede ratten daarna elke dag op ons terrein zagen! ;)

·
Registered
653 Posts
Waren deze al bekend? Volgens de medewerkster was ie gloedje nieuw en geupdate, nu inclusief maastorengebied.
(Zo ja, hier nogmaals)

1 - 20 of 2342 Posts