Foto's genomen op 18 juni 2007
Met het idee om dreigende wolken te fotograferen boven de skyline, ging ik op pad. Als eerste een goede plek verzinnen waar de ondergaande zon voor nog meer dreiging zorgt, waardoor het rood voor mooie kleurpatronen moet zorgen.
Ik kwam uit op een flat in Kralingen (Citadel) waar ik vorig jaar ook al eens een serie had gemaakt, maar die door een witte lucht niet echt indrukwekkend genoeg was.
De zon zakt niet direct achter de skyline, maar iets meer naar rechts toe, waardoor er wel mooie tinten zouden ontstaan (hoopte ik). Het is een gesloten flat, maar bij aankomst had ik geluk dat er net een oude man op de 1ste gallerij stond, die zo lief was om voor mij de deur te openen.
Bovenop de 10de verdieping aangekomen, bleken er geen dreigende wolken, maar meer vriendelijk uitziende wolken aanwezig, maar zeker niet minder mooi.
1.
2.
3.
Leuk veertje erbij!
4.
Meer naar rechts toe, dus van de skyline afgedraaid, kom je meer kleur tegen door de ondergaande zon.
5.
Nog meer naar rechts en nog dichter naar de zon toe gedraaid.
6.
En daar is de zon dan uiteindelijk....maar geen skyline eronder. Toch is ook dit uitzicht Rotterdam!
7.
Dichterbij gehaald
8.
Mooie patronen en dreigende donkere regenwolken.
9.
Nog dichterbij.
10.
Iets meer naar beneden gericht.
11.
Hele mooie rode lucht...maar hier kwam ik dus niet voor, ik wil de skyline eronder hebben.
12.
Meer dan dit kan ik er niet van maken...en dit is niet indrukwekkend genoeg vind ik.
13.
Dit wel
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
En als klap op de vuurpijl kwam de zon plots volledig door de wolken heen, waardoor er een gouden gloed over Rotterdam viel.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.