SkyscraperCity banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Breakdown
1,327 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bron: Metro.

Bij deze een bericht uit de Metro van vandaag

De bouwwereld ziet voor het vierde jaar op rij Rotterdam als meest toonaangevendde stad van Nederland als het gaat om architectuur, gevolgd door Amsterdam en Maastricht.
Hoewel de afstand tussen Rotterdam en Amsterdam voor het eerst sinds jaren is gedaald, blijft de voorsprong van Rotterdam groot.
Opmerkelijk is dat Almere de derde positie moet afstaan aan Maastricht.
Dit blijkt uit recent onderzoek van USP Marketing Consultancy. Rotterdam krijgt 28 procent van de stemmen; Amsterdam volgt met 14 procent en Maastricht heeft de derde plek overgenomen van Almere met 4 procent.

·
Registered
6,069 Posts
Rotterdam heeft qua imago een erg sterke naam opgebouwd als architectuurstad, ook zijn er in Rotterdam meer grote en hoge gebouwen die opvallen en waarvan de locatie beter is. Qua bouwvolume zal Amsterdam waarschijnlijk Rotterdam naar de kroon steken.

·
a.k.a. Sequentia
21,664 Posts
^ Volume wel, dat is al decennia het geval. Ga je kijken naar wat dat volume inhoudt (zie projectenoverzicht Amsterdam en het zojuist door mij vernieuwde (!!!) projectenoverzicht Rotterdam) dan snap je deze uitkomst heel goed. Voor de Zuidas staan natuurlijk leuke dingen ingetekend, maar veel zijn wel érg voor de lange termijn. Ik vraag me af of al die ontwerpen over 10 jaar nog 'up to date' genoeg zijn.

·
Registered
1,246 Posts
Maastricht hoger dan Almere? Almere staat al jaren in de top 3, snap niet wat Maastricht nu opeens zo bijzonder maakt. Behalve een paar bruggen en winkelcentra is er volgens mij niet veel te zien.

·
Breakdown
1,327 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Ik had Den Haag er wel in verwacht, die hebben de laatste jaren in mijn ogen toch ook mooie projecten neergezet.
in iedergeval beter dan Almere of Maastricht.

·
Registered
62 Posts
Ik had Den Haag er wel in verwacht, die hebben de laatste jaren in mijn ogen toch ook mooie projecten neergezet.
in iedergeval beter dan Almere of Maastricht.
Dat idee had ik ook. Misschien als het stationsgebied daar over een aantal jaren klaar is.

·
Registered
14,150 Posts
Ik zie hier steeds plaatsnamen voorbij komen. Ik begrijp dat niet zo.
"Den Haag" zet niet veel neer (wel bijvoorbeeld een mooi gemeentekantoor), maar veel meer projectontwikkelaars of andere partijen.
Steden scheppen vaak hooguit de condities (van niet te onderschatten waarde).

1 - 8 of 8 Posts