SkyscraperCity Forum banner
1 - 20 of 31 Posts

·
Rotterdammer!
17,180 Posts
^dat moet idd Delft zijn (die rode toren/flat)

Mooie pics zeg, weer eens uit een totaal ander standpunt!

Destijds voelden de Rotterdam-Zuid bewoners zich een beetje achtergesteld omdat de metro hier bovengronds ging rijden, terwijl een ondergrondse variant qua kosten niet veel had uitgemaakt. Nu vind ik de bovengrondse variant in de omgeving van Zuidplein/Mijnsheerenlaan echt lekker stedelijk aandoen. Het was echt zonde geweest als je hier onder de grond had gezeten.

·
Registered
2,927 Posts
Wow, wat een mooie hoek is dit! Nog nooit gezien eigenlijk. Wel tof, want nu heb je echt zo'n 'opbouwende' skyline. Op foto #8 ziet Zuid er lekker stedelijk uit trouwens. Zuid is wel een beetje het ondergeschoven kindje van Rotterdam vind ik altijd, daar mogen wel wat meer KvZ-achtige projecten (qua nieuwbouw, niet per se qua hoogte) komen vind ik. Die eerste foto vind ik het mooist. Lekker stedelijk, die metro die net aan komt rijden. Skyline op de achtergrond. :cheers:

·
Registered
4,280 Posts
Nexxd said:
^dat moet idd Delft zijn (die rode toren/flat)

Mooie pics zeg, weer eens uit een totaal ander standpunt!

Destijds voelden de Rotterdam-Zuid bewoners zich een beetje achtergesteld omdat de metro hier bovengronds ging rijden, terwijl een ondergrondse variant qua kosten niet veel had uitgemaakt. Nu vind ik de bovengrondse variant in de omgeving van Zuidplein/Mijnsheerenlaan echt lekker stedelijk aandoen. Het was echt zonde geweest als je hier onder de grond had gezeten.
Metro hoort bovengronds, daarom is het interessant om er in te reizen. Je ziet de hele stad. Alleen in het centrum is het ondergronds.

1 - 20 of 31 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.