SkyscraperCity banner

1 - 20 of 23 Posts

·
Registered
Rotterdam
7,295 Posts
Discussion Starter #1
Verdient inmiddels een eigen topic denk ik zo.

Inmiddels is er na een prijsvraag al een winnaar uit de bus gekomen, ontwikkelcombinatie Leyten / Stebru naar het ontwerp van Orange, Moederscheim Moonen, Studio Nauta en More Architecture. Beelden zijn er helaas nog niet naar buiten gekomen. Er staan 600 woningen gepland hier.

Andere inzendingen:
Jvantspijker & ZUS

Roffaa, groosmanNL, Buro Harro, Drifteur, OverMorgen & Skonk

·
The only way is up
80,925 Posts
^^ Nou dat zal mij benieuwen dan want daar zijn blijkbaar nog geen beelden van of mis ik iets?
Maar aan Stebru kun je zoiets wel over laten.

·
Martijn1
3,453 Posts
Dat is maar relatief natuurlijk, in OurDomain komen er al ruim 600 volgens mij en dat is slechts één gebouw van 70 meter hoog.

·
Registered
796 Posts
Het maakt nogal een verschil of je studentenkamers en studio's bouwt of apartementen die groot genoeg zijn voor een gezin om ruim te wonen. Ik vermoed dat hier een mix wordt gepland?

·
met heimwee...
1,633 Posts
wat een fantasieloze, ambitieloze, matig gematerialiseerde almere architectuur dit, en nota bene middenin het kloppend hart van Rotterdam....:mad:

·
Martijn1
3,453 Posts
wat een fantasieloze, ambitieloze, matig gematerialiseerde almere architectuur dit, en nota bene middenin het kloppend hart van Rotterdam....:mad:
Kloppend hart? Vind je dat echt? Ik denk juist dat dit wel een upgrade kan gebruiken, of dit plan het is, denk het niet, maar op dit moment is het geen kloppend hart van Rotterdam.

·
Registered
11,947 Posts
Schijnt een soort groene overkapping te worden (als het realiseerbaar is) tussen gebouwen. Beetje zoals het principe van de Rotterdamse Berg maar op veel kleinere schaal. Daaronder zou allerlei programma bedacht zijn dat doorgaans geen mooi jasje draagt (distributie en garages bijvoorbeeld).

·
Registered
161 Posts
^^
Niets anders dan lof voor Little C maar het staat wel op een soort eilandje waar nog heel wat moet gebeuren om dat "eiland gevoel" weg te nemen. Eerder kritiek op de omgeving dus.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat Little C als een soort puzzelstukje op de plek van Zoho zou passen, maar dan zal je zien dat er juist op deze plek een brainfart ontwerp de kans krijgt van een architect die anti traditioneel is (maar ondertussen wel aan de Heemraadssingel woont), en daarmee de hele wijk ontwricht. Zeg maar het omgekeerde wat Little C nu doet. Het is zo voorspelbaar.

Fingers crossed!:LOL:

1 - 20 of 23 Posts