SkyscraperCity Forum banner

Rotterdam | Zohokwartier | planning

58K views 177 replies 63 participants last post by  jb_nl 
#1 ·
Verdient inmiddels een eigen topic denk ik zo.

Inmiddels is er na een prijsvraag al een winnaar uit de bus gekomen, ontwikkelcombinatie Leyten / Stebru naar het ontwerp van Orange, Moederscheim Moonen, Studio Nauta en More Architecture. Beelden zijn er helaas nog niet naar buiten gekomen. Er staan 600 woningen gepland hier.

Andere inzendingen:
Jvantspijker & ZUS






Roffaa, groosmanNL, Buro Harro, Drifteur, OverMorgen & Skonk




 
See less See more
6
#10 ·
Het maakt nogal een verschil of je studentenkamers en studio's bouwt of apartementen die groot genoeg zijn voor een gezin om ruim te wonen. Ik vermoed dat hier een mix wordt gepland?
 
#16 ·
Schijnt een soort groene overkapping te worden (als het realiseerbaar is) tussen gebouwen. Beetje zoals het principe van de Rotterdamse Berg maar op veel kleinere schaal. Daaronder zou allerlei programma bedacht zijn dat doorgaans geen mooi jasje draagt (distributie en garages bijvoorbeeld).
 
#20 ·
^^
Niets anders dan lof voor Little C maar het staat wel op een soort eilandje waar nog heel wat moet gebeuren om dat "eiland gevoel" weg te nemen. Eerder kritiek op de omgeving dus.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat Little C als een soort puzzelstukje op de plek van Zoho zou passen, maar dan zal je zien dat er juist op deze plek een brainfart ontwerp de kans krijgt van een architect die anti traditioneel is (maar ondertussen wel aan de Heemraadssingel woont), en daarmee de hele wijk ontwricht. Zeg maar het omgekeerde wat Little C nu doet. Het is zo voorspelbaar.

Fingers crossed!:LOL:
 
#22 ·
je hebt wel veel vertrouwen in architecten
 
  • Like
Reactions: Paolosan
#23 · (Edited)
↑↑ veel vertrouwen in ’architect‘ hè, je schrijft dat er "‘een architect’ een brainfart heeft gelaten" @kingdingeling.
ps: winnende plan zal wel snel zichtbaar zijn; https://echo-urbandesign.com/cases/city-centre-fsi-2-0-3-1
architecten: Orange, More Architecture, MoederscheimMoonen, Studio Nauta, Echo. Naar mijn weten woont er hiervan geen enkele aan de Heemraadssingel :unsure:...
 
#25 ·
Hm tja, beetje rommelig. Wel leuk die letters 'ZOHO'. En wat niveauverschillen, die waarschijnlijk zijn om bepaalde functies (parkeren) te verhullen. Of ik het nou echt mooi vind... neuh.
Zie ik in de laatste afbeelding nou een verbinding met de luchtsingel?
 
#28 ·
Ik ben wel enthousiast (en niet alleen omdat wij ook daar een mooie hoeveelheid nieuwe sociale huurwoningen afnemen) :cool:
De ontwikkeling van dit stukje stad heeft al lang genoeg geduurd!
 
#30 ·
Top