SkyscraperCity banner

1 - 3 of 3 Posts

·
Registered
505 Posts
Discussion Starter #1
eerst even wat om in de stemming te komen, ik had mezelf vandaag veroordeeld om met een bevriend stel naar deze lelijke stad te gaan :cheers:
(komend vanuit de richting van amsterdam)

ik moet zeggen, het is me niet tegen gevallen, verre van dat zelfs

rotterdam is lelijk en mooi tegelijk, van wat ik gezien heb natuurlijk, en enorm gezellig!

een kort foto verslagje

de laatste keer dat ik in rotterdam was was denk ik meer dan 20 jaar terug maar ik herinner me de kubus woningen van piet blom

de oude spoorbrug op de kop van zuid. we wilden via de kop naar de erasmus brug

onderweg naar de Desiderius Erasmusbrug kom je dit plaatje tegen

hier wilden we de brug opgaan, via een trap of zo

en nu dus weer terug naar de willemsbrug....

we hadden ondertussen al een paar uur gelopen en wilde de rotterdamse spitsuur files ontwijken en dan maar geen wandeling over de erasmusbrug en besloten terug te gaan naar de auto via dit buurtje

en dit buurtje

Ik vond het leuk om eens in rotterdam rond te kijken, na zoveel jaren

het is best een interesante stad met leuke mensen :cheers:

tot slot een panorama

·
Registered
505 Posts
Discussion Starter #2
ik heb nog wat door mijn foto's zitten bladeren en denk dat ik nog wel wat meer foto's heb :cheers:

we hadden onze auto geparkeerd in een parkeergarage op de kruiskade(denk ik) en zijn naar het cs gelopen en vandaar begon onze wandeling
(ik hoop trouwens dat ik alle straatnamen goed heb, ik ben ook maar een toerist)

een beeld op het weena, wie het voor moet stellen weet ik niet

hier stond ik wel even met mijn ogen te knipperen, en nog ontvalt me zoiets van dit is een optische illussie, dat linker gebouw schommelt heen en weer en beweegt

de gebouwen links en rechts op het stadhuisplein zou ik per direct slopen en we zien daarna wel hoe verder met de ruimte

johan van oldebarneveld, het verbaast me trouwens dat het rotterdams stadhuis nog geen 100 jaar oud is

beursplein met de koopgoot

kijkend in een zijstraatje van de hoogstraat

hier kruist de delftsevaart de hoogstraat

delftsevaart, ik zou nu niet weten of dit alles nu gesloopt zou moeten worden, of dat een hele grondige verherbouwing wonderen zou kunnen doen...
dit stukje water zou gekoestert moeten worden(en het lijkt mij ook nog eens dat alles leegstaat)

mooie plek voor een orgel zo achter die vuilnisbak en dat reclame bord :lol:

laurenskerk, ik heb begrepen dat alleen de toren het bombardement heeft overleeft en dat de rest van de kerk geverherrestureerd is

nogmaals delftsevaart, ik neig nog steeds naar slopen...

een blik naar het plafond bij binnenkomst van de laurenskerk
verder zijn we trouwens niet gekomen, er wordt nl entree geheven om binnen te mogen kijken en uit princiepe betalen we niet voor kerken waar diensten worden gehouden, maar das een lang verhaal

we moeten verder richting de maas, en we moeten het niemandsland nog kruisen, de plek waar eens een bovengrondse spoorlijn liep

we lopen nog even verder over de hoogstraat en dan staat deze prullenbak op de juiste plek, trouwens, die winkeltjes op de voorgrond mogen ook wel weg

we zijn bijna op de markt

de chaos op deze markt, ik hou van markten
ik heb een vraag, is het de bedoeling van dat marktgebouw, wat nu in aanbouw is, dat daar de complete markt van dit niemandsland heen gaat?

down town rotterdam

om het blaak te kunnen oversteken waren we bijna verplicht om hierlangs te gaan(er waren andere wegen naar rome maar we kozen deze weg :cheers:)

mijn mond valt open bij dit gebouw...

het mooiste stukje rotterdam wat mij betreft en ik realiseer me dat er enorm veel kapot gebombardeerd is in rotterdam, ik heb foto's gezien van voor de oorlog....

blaak

geldersekade

gelderseplein

ik zou dit plaatje tot wereld erfgoed willen verklaren, deze scene had zo bij mij in de buurt plaats kunnen vinden

de slagbomen van deze brug moeten met de hand dicht gedaan worden, daarna gebeurde er helemaal niks, heel lang niks, toen ging de brug omhoog, daar gebeurde er niks, enz
al met al hebben we hier zo'n 20 minuten gestaan

ik weet niet of deze pilaar voor stieltjes senior of junior is

als je om deze pilaar heen loopt dan is het uitzicht weer verrasend

nog een paar plaatjes van de weg terug

veel straatnamen hebben hier een verwijzing naar spanje, is dit vanwege sinterklaas?

hier zou ik de huisnummers 1 t/m 100 vervangen door blauw 1 t/ 10, geel 1 t/m 10 enz :cheers:

let op het klimrek op de voorgrond

op de heen weg vond ik dit gebouw enorm lelijk en vies maar op de terug weg kijkend lijkt het wel alsof er een schildering van escher op zit

meer foto's heb ik echt niet en ik wil graag nog eens terug komen, als het mag ;)

maar dan wil ik richting de westkruiskade

1 - 3 of 3 Posts