Skyscraper City Forum banner
1 - 14 of 14 Posts

·
hemelschraper
2,025 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Afgelopen weekend had in een feestje in Rotterdam. Zaterdag kwam ik tegen zessen aan en had ik kort de tijd om wat foto's te maken. (Druk op F11 om je scherm te maximaliseren)

1. Vallende blaadjes bij de uitgang van de metro aan het Wilhelminaplein.

2. Skaten

3. Doorkijkje

4. Erasmusbrug

5. Monti en WPC

6. De Cité UC

7. Wilhelminapier; het ziet er nog wat rommelig uit; veel heras hekwerk, maar wat een potentie heeft dit gebied.

8. Entree van het mooie Luxortheater

9. Een watertaxi

10. Op zondag was het helaas grijs en grauw, maar toch nog even een rondje gelopen voor de trein weer terug naar Groningen te nemen; nabij het Schouwburgplein

11. Schouwburgplein (beetje met de lucht lopen klooien)

12. De Millenniumtoren verscholen tussen het stedelijk geweld

13. Nog een keer...

14. Detail van de achterkant van het gebouw van de Fortisbank aan het Weena

15. Onder de luifel

16. Een groep mensen op steps voor het stadhuis.

17. New York?...

Afijn, ik had geen tijd voor een echte stadswandeling, maar ik wilde het resultaat toch even met jullie delen. :)

·
Registered
51 Posts
Mooie foto's, vooral die laatste is prachtig. Blijft alleen pijnlijk om te zien hoe leeg het is op straat.

·
Registered
194 Posts
Mooie plaatjes qzzq. Die eerste met die blaadjes is grappig. Goed gevonden!

·
Registered
4,042 Posts
Foto 13 :eek: Wat doods! Doe mij dan maar het knusse dorpse. Zulke stedelijkheid doet het bij mij niet.

De foto's zijn wel redelijk donker, maar je had het weer ook niet echt mee volgens mij. Op foto vijf komt het donkere weer wel goed tot zijn recht. Het contrast tussen gebouwen en lucht ziet er vooral hier goed uit.

·
hemelschraper
2,025 Posts
Discussion Starter · #9 ·
Als ik op F11 druk verdwijnen al mijn actieve vensters >(
Tja, sorry, bij IE en Mozilla Firefox maximaliseert F11 je scherm.

Bedankt allemaal! Het was inderdaad wat leeg op straat, maar het weer werkte niet bepaald mee en het was ook eerste pinksterdag, en alles was dicht - op de fast food restaurantjes na dan - dus er was niet veel reden om in de stad rond te lopen.

Ik heb wel voor het eerst 's nachts door Rotterdam gereden en dat was erg mooi zo met al die lichtjes en hoogbouw. Vooral met de taxi over de Erasmusbrug was indrukwekkend! :cool:

·
Bas
14,523 Posts
Het is maar goed dat deze foto`s niet allemaal verschijnen in een VVV-folder voor promotie van de stad. Gelukkig weten wij forumers wel beter, en letten ook op de samenstelling en afwisseling van de plaatjes. Dat zit wel goed, er is op volkomen willekeurige plekken weer lukraak erop los geschoten, dat mag ik wel. Heel mooi, geeft aardig een door de weekse dag in een grote stad weer. Van zulke series kun je niet genoeg krijgen. Prachtig.:)

Rotterdam heeft veel andere gezellige plekken, hoor. Scheepvaartkwartier, Het Oude Noorden, Delfshaven, je moet ze even opzoeken, maar dan heb je ook wat. Helaas zien veel mensen dat (nog) niet, pak de fiets en ga eens door de hele stad, zou ik dan zeggen.

1 - 14 of 14 Posts